Ποιος και γιατί ελέγχει τους ανθρώπους ως αβατάρ;
Ποιοι είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που περπατούν με τηλέφωνα στα χέρια τους και δείχνουν σε κάποιον τον γύρω τους χώρο μέσω των καμερών τους; Μπορείτε να τους συναντήσετε όλο και πιο συχνά στους δρόμους της Αθήνας, του Καλαμπάκα, των Δελφών.
Αυτοί είναι οι Αβατάρ, οι οποίοι ελέγχονται από άλλους ανθρώπους μέσω του διαδικτύου με έναν μοχλό ελέγχου στις οθόνες των τηλεφώνων τους. Είναι σαν να μοιράζεσαι αυτοκίνητο, αλλά χωρίς το αυτοκίνητο. Μπορείς να ελέγχεις έναν άνθρωπο, τις κινήσεις του στον χώρο, την περιστροφή της κάμερας του τηλεφώνου του, πληρώνοντας του ένα τιμολόγιο ανά λεπτό μέσω της εφαρμογής Pyjam Avatar. Ανοίγεις την εφαρμογή, επιλέγεις τον κατάλληλο άνθρωπο-αβατάρ που βρίσκεται συνδεδεμένος στον χάρτη στην τοποθεσία που σε ενδιαφέρει και "το ταξίδι σου" ξεκίνησε.
Αποδεικνύεται ότι κάθε άνθρωπος μπορεί να γίνει "αβατάρ", δηλαδή διαδραστικός εκπρόσωπος κάποιου άλλου ανθρώπου σε διάφορα μέρη του κόσμου. Τα Αβατάρ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πελάτες τους, πραγματοποιώντας ζωντανές μεταδόσεις βίντεο από τις κάμερες των κινητών τους τηλεφώνων.
Γιατί να το κάνει αυτό ένας Αβατάρ; Γιατί ο Αβατάρ λαμβάνει μια αμοιβή ανά λεπτό για τη χρήση της κάμερας του τηλεφώνου του και του χρόνου του. Εργαζόμενος ως Αβατάρ σε ένα δημοφιλές μέρος μπορεί να κερδίσει περισσότερα από έναν οδηγό Uber ή έναν γραφειοκράτη. Οι επενδύσεις στην επιχείρηση είναι ελάχιστες – ένα κινητό τηλέφωνο με πρόσβαση στο διαδίκτυο, το οποίο έχουν σχεδόν όλοι σήμερα.
Ποιος είναι ο πελάτης; Όλα είναι απλά, σήμερα η πιο δημοφιλής επαγγελματική επιλογή μεταξύ των νέων είναι να είσαι influencer ή blogger στα κοινωνικά δίκτυα. Οι νέοι από όλο τον κόσμο μπορούν να κάθονται στον καναπέ τους φορώντας πιτζάμες και να δημιουργούν περιεχόμενο που θα γίνει viral, συγκεντρώνοντας εκατοντάδες χιλιάδες προβολές στο διαδίκτυο και κερδίζοντας περισσότερα από τους γονείς τους.
Ένας sports blogger επέλεξε ως αβατάρ έναν αθλητή που έτρεχε τον Μαραθώνιο της Αθήνας και ανέβασε αυτό το stream στον λογαριασμό του στο Instagram, δείχνοντας τη μάρκα των παπουτσιών που φορούσε ο αθλητής. Έτσι κέρδισε από τη διαφήμιση του κατασκευαστή αθλητικών παπουτσιών. Και τέτοια περιστατικά γίνονται όλο και περισσότερα.
Οι προγραμματιστές της εφαρμογής Pyjam Avatar, ο Pavel Malinovskiy και ο Ivan Khrunin, δεν βλέπουν τίποτα αρνητικό σε αυτό. Θεωρούν ότι η εφαρμογή τους θα διευρύνει τους ορίζοντες των χρηστών και θα υπηρετεί καλούς σκοπούς, ενώ οι χρήστες θα τηρούν το νόμο και τη συμφωνία χρήστη. Όπως και να έχει, φαίνεται ότι ο πρόοδος δεν μπορεί να σταματήσει.
*Επιμέλεια: Nikos Florakis