TECH

Natalie Kelly (Visa): σύμμαχος το ΑΙ στην πρόληψη και τον εντοπισμό απατών στις πληρωμές

Natalie Kelly (Visa): σύμμαχος το ΑΙ στην πρόληψη και τον εντοπισμό απατών στις πληρωμές
VISA

Σε έναν «σύμμαχο» για τον εντοπισμό αλλά και την πρόληψη απατών που σχετίζονται με τις ψηφιακές πληρωμές εξελίσσεται η τεχνητή νοημοσύνη με οργανισμούς όπως η Visa να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια πάνω στην ανάπτυξη των σχετικών υποδομών προκειμένου να αξιοποιήσουν το ΑΙ στη συγκεκριμένη «μάχη».

«Οι ψηφιακοί απατεώνες χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη. Οπότε είναι το δικό τους ΑΙ εναντίον του δικού μας» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα προς το CNN Greece της Natalie Kelly, η οποία είναι η chief risk officer για την Ευρώπη στη Visa. Όπως εξηγεί η κα Kelly, η Visa έχει επενδύσει περισσότερα από 10 δισ. δολάρια την τελευταία 5ετία σε τεχνολογικές υποδομές και λύσεις προκειμένου να περιορίσει τα φαινόμενα απάτης στο χώρο των ψηφιακών πληρωμών και συναλλαγών. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά αν αναλογιστεί κανείς ότι σε ετήσια βάση φθάνουν στα 41 δισ. δολάρια η συνολική αξία του ποσού που θα είχαν αποσπάσει οι ψηφιακοί απατεώνες από τα ανύποπτα θύματα τους αν δεν υπήρχαν αυτού του είδους οι τεχνολογικές λύσεις.

Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Visa, το τοπίο όσον αφορά τις απάτες έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς πλέον το ζητούμενο για τους κυβερνοεγκληματίες δεν είναι να κλέψουν αριθμούς καρτών αλλά να κάνουν μία απάτη εις βάρος των καταναλωτών. Εκεί έρχεται η τεχνολογία να προστατέψει τους καταναλωτές και μέχρι στιγμής δείχνει να καταφέρνει αρκετά καλά, τουλάχιστον όσον αφορά στον τομέα των πληρωμών με κάρτες. «Υπάρχουν πολλά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του είδους των απατών» σημειώνει η κα Kelly προσθέτοντας ότι τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των συναλλαγών που έχουν πέσει θύμα απάτης είναι κάτω από 0,1%. Μάλιστα, η Ευρώπη είναι από τις περιοχές με τα χαμηλότερα ποσοστά με την Ελλάδα να κινείται σε επίπεδα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ένας λόγος γι’αυτό είναι πάντως και το γεγονός ότι στην Ευρώπη υπάρχουν επιπλέον μέτρα αντιμετώπισης, όπως η πολλαπλή ταυτοποίηση του πελάτη (strong customer authentication). Βέβαια, όπως παραδέχεται η κα Kelly, αυτά τα πολλαπλά μέτρα προστασίας επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία του πελάτη. Γι’ αυτό και η Visa ετοιμάζεται να λανσάρει λύσεις για πληρωμές με ένα κλικ που θα κάνουν πιο εύκολες και πιο γρήγορες τις online πληρωμές με κάρτες χωρίς να μειώνεται το επίπεδο προστασίας.

Το εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό οφείλεται, βέβαια, και στις επενδύσεις σε τεχνολογικές λύσεις που έχουν ως αποτέλεσμα οι απάτες να γίνονται αντιληπτές πολύ πιο γρήγορα. «Χρειάζεται, όμως, να αναπτύσσουμε διαρκώς νέα τεχνολογικά εργαλεία για να αντιμετωπίσουμε τις απειλές» αναφέρει το υψηλόβαθμο στέλεχος της Visa, σημειώνοντας ότι εκεί είναι που έρχεται να παίξει το δικό του ρόλο το ΑΙ. Η Visa έχει επενδύσει ήδη πάνω από 500 εκατ. δολάρια σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και διαθέτει ήδη 100 σχετικά προϊόντα που έρχονται να αντιμετωπίσουν πολυάριθμα ζητήματα που είχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε μία ψηφιακή συναλλαγή.

Η προστασία των άμεσων πληρωμών

Από τη στιγμή που οι πληρωμές με κάρτες έχουν φθάσει να διεξάγονται με ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ασφάλειας, οι ψηφιακοί απατεώνες δείχνουν να έχουν στραφεί προς τις μεταφορές χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό, τις αποκαλούμενες και άμεσες πληρωμές. Μία μέθοδο συναλλαγής που έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής.

Θεωρητικά, οι άμεσες πληρωμές αποτελούν «ανταγωνιστή» των συναλλαγών με κάρτα αλλά αυτό δεν έχει εμποδίσει τη Visa να προσφέρει τις δικές της λύσεις προστασίας σε χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς προκειμένου να διασφαλίσουν την προστασία και αυτής της μεθόδου συναλλαγών. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι η αξιοποίηση του αποκαλούμενου tokenization και στις άμεσες πληρωμές, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη λύση όπου σε κάθε συναλλαγή δημιουργείται ένας προσωρινός, εικονικός αριθμός κάρτας για να χρησιμοποιηθεί, έχει λειτουργήσει εξαιρετικά όσον αφορά τις πληρωμές με κάρτες. «Μας ενδιαφέρει το σύνολο του οικοσυστήματος πληρωμών» επισημαίνει η κα Kelly προσθέτοντας ότι «στόχος μας είναι να δίνουμε επιλογές στους καταναλωτές όσον αφορά τις πληρωμές τους». Επιπλέον, η Visa έχει προτείνει την αξιοποίηση των λύσεων κυβερνοπροστασίας που έχει αναπτύξει και σε κυβερνήσεις για τις δικές τους εφαρμογές.

Πάντως, στην περίπτωση της προστασίας των συναλλαγών, ο πιο αδύναμος «κρίκος» είναι οι άνθρωποι. «Η εκπαίδευση των καταναλωτών είναι ιδιαίτερα σημαντική» αναφέρει η κα Kelly, προσθέτοντας ότι θα δούμε σημαντικές σχετικές πρωτοβουλίες από την πλευρά της Visa στο άμεσο μέλλον.