TECH

Ofir Eyal: κορυφαία αγορά για το Viber η Ελλάδα

VIBER

Την παρουσία της στην ελληνική αγορά σχεδιάζει να ενισχύσει περαιτέρω η Rakuten Viber με τη χώρα μας να συνεχίσει και το 2024 να αποτελεί την αγορά όπου η δημοφιλής εφαρμογή επικοινωνίας θα δοκιμάζει νέες υπηρεσίες.

«Η Ελλάδα αποτελεί την κορυφαία αγορά της Ευρώπης για εμάς» σημειώνει στο CNN Greece ο Orif Eyal, διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Viber, ο οποίος βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Αθήνα προκειμένου να παρουσιάσει τα πλάνα της εταιρείας για την ελληνική αγορά αλλά και να πραγματοποιήσει συναντήσεις με κορυφαίους συνεργάτες και μεγάλους πελάτες.

Σύμφωνα με τον κ. Eyal, το πλάνο του Viber είναι να ενισχύσει το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, μία αγορά όπου ο ρυθμός αύξησης των εσόδων για την εταιρεία κινείται στα επίπεδα του 15% ετησίως. Σημειώνεται ότι το Viber είναι εγκατεστημένο στο 91% των smartphones στην Ελλάδα και είναι από τις πλέον δημοφιλείς εφαρμογές επικοινωνίας στη χώρα μας, γεγονός που την κάνει ιδανική για δοκιμή νέων υπηρεσιών καθώς υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός χρηστών για να τις αξιοποιήσουν.

Παράλληλα, η Ελλάδα είναι η χώρα όπου θα συνεχίσουν να λανσάρονται νέες υπηρεσίες. Η πρώτη, όπως αναφέρει ο επικεφαλής του Viber, έρχεται την επόμενη εβδομάδα και θα είναι μία υπηρεσία που θα προσφέρει σε επιχειρήσεις τη δυνατότητα να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις από τους πελάτες και τους συνεργάτες τους (business calls) προσφέροντας έτσι έναν εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις.

Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες που επικεντρώνεται το Viber. «Πρόκειται για μία αγορά με πολλές προοπτικές» επισημαίνει ο κ. Eyal, ο οποίος δηλώνει ικανοποιημένος από την πορεία των επαγγελματικών λογαριασμών για μικρές επιχειρήσεις, μίας υπηρεσίας που έγινε πέρσι διαθέσιμη στη χώρα μας, η οποία, μαζί με τις Φιλιππίνες, ήταν οι πρώτες που λανσαρίστηκε. Σύμφωνα με τον κ. Eyal, ο στόχος είναι να δοθεί στις μικρές επιχειρήσεις να έχουν ένα ευρύ πακέτο υπηρεσιών επικοινωνίας, προβολής και διαφήμισης, το οποίο, μάλιστα, να μπορούν να διαχειρίζονται μόνοι τους. «Πρακτικά, μία μικρή επιχείρηση ή και ένας ελεύθερος επαγγελματίας να μπορεί να δημιουργήσει εύκολα και γρήγορα τη δική της σελίδα» επισημαίνει ο κ. Eyal, προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα θα είναι να δέχονται και πληρωμές μέσω του Viber Pay.

Viber Pay και η πορεία προς το super app

Το Viber Pay, η λύση πληρωμών που έχει λανσάρει η εταιρεία, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Rakuten Viber για την οποία το fintech αποτελεί έναν άλλο βασικό πυλώνα ανάπτυξης. Πρακτικά, το Viber Pay αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα βήματα της προσπάθειας το Viber να εξελιχθεί σε μία «υπερ-εφαρμογή» (super app). Βέβαια, όπως σημειώνει ο κ. Eyal «το super app είναι μία αρκετά ρευστή έννοια. Ουσιαστικά, αυτό που επιδιώκουμε είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας πάνω στην πλατφόρμα που έχουμε δημιουργήσει προκειμένου να έχουμε έσοδα».

Η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες που έγινε διαθέσιμο το Viber Pay με τον κ. Eyal να δηλώνει ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα πορεία της υπηρεσίας πληρωμών. «Ο στόχος που είχαμε θέσει για να ξεπεράσουμε το 1 εκατ. χρήστες μέχρι το τέλος του 2023 έχει ήδη επιτευχθεί» τονίζει ο κ. Eyal, σημειώνοντας ότι από τις 8 αγορές που είναι διαθέσιμη η υπηρεσία η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών.

Σύμφωνα με τον κ. Eyal, ένα ιδιαίτερα θετικό είναι το γεγονός ότι υπάρχει σημαντική αύξηση στις συναλλαγές με τη μεταφορά χρημάτων μεταξύ των χρηστών να είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή. Οι περισσότερες μεταφορές αφορούν μικρής αξίας ποσά «αλλά βλέπουμε και συναλλαγές αξίας ακόμη και 200 ευρώ που δείχνει ότι υπάρχει εμπιστοσύνη όσον αφορά στην ασφάλεια» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Rakuten Viber, προσθέτοντας ότι αναμένει περαιτέρω αύξηση με το λανσάρισμα της δυνατότητας για ομαδικές πληρωμές, κάτι που είναι εξαιρετικά χρήσιμο σε περίπτωση που, για παράδειγμα, θα χρειαστεί μία παρέα να μοιραστεί έναν λογαριασμό ή μία δαπάνη.

Πέραν των νέων υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις, στα πλάνα υπάρχουν και νέες δυνατότητες για τους οικιακούς χρήστες. «Ετοιμάζουμε διάφορα πράγματα» σημειώνει ο κ. Eyal, προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν εξελίξεις μέσα στο 2024. Η περίοδος πάντως είναι γεμάτη προκλήσεις για την Rakuten Viber καθώς έχει επηρεαστεί από τις δύο πολεμικές συγκρούσεις, αυτή στην Ουκρανία και εκείνη στη Γάζα. Σημειώνεται ότι Ουκρανία και Ρωσία ήταν από τις σημαντικότερες αγορές του Viber πριν τον εκεί πόλεμο, ενώ τα κεντρικά γραφεία του Viber, το οποίο ανήκει στον ιαπωνικό κολοσσό Rakuten, βρίσκονται στο Τελ Αβίβ. «Το θετικό είναι πως στο ανθρώπινο δυναμικό μας έχουμε Ουκρανούς και Ρώσους, όπως και Ισραηλινούς και μουσουλμάνους. Και όλοι συνεργάζονται μεταξύ τους χωρίς προβλήματα. Κάτι που δείχνει ότι έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μία σωστή κουλτούρα» τονίζει ο κ. Eyal.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης