TECH

Πάνω από 17 δισ. ευρώ θα φθάσει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023

Πάνω από 17 δισ. ευρώ θα φθάσει ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2023

Με σταθερούς ρυθμούς δείχνει να κινείται η αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα με την αξία των online αγορών να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 17,3 δισ. ευρώ τη φετινή χρονιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023 που δημοσίευσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), ο E-Commerce Europe και το Eurocommerce, η αξία των online αγορών στη χώρα μας εκτιμάται ότι θα φθάσει φέτος στα 17,33 δισ. ευρώ, όπερ σημαίνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι της τάξεως του 9% σε σχέση με το 2022. Η περασμένη χρονιά έκλεισε με τον online τζίρο στην Ελλάδα να διαμορφώνεται στα 15,84 δισ. ευρώ με το ποσοστό αύξησης να είναι της τάξεως του 10%, υψηλότερο σε σχέση με το +6% που καταγράφηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Συνολικά, η αγορά του e-commerce στην Ευρώπη έφθασε στα 899 δισ. ευρώ το 2022.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο «εκτοξεύτηκε» στην Ελλάδα κατά την περίοδο της πανδημίας της COVID-19 καθώς το 2020 η αξία του έφθασε στα 13,30 δισ. ευρώ από 7,50 δισ. ευρώ το 2019 (+77%). Ο ρυθμός ανάπτυξης έπεσε -όπως ήταν αναμενόμενο- το 2021 στο +8% με αποτέλεσμα η αξία των online συναλλαγών να ανέλθει 14,40 δισ. ευρώ αλλά το γεγονός ότι παρατηρείται σημαντική αύξηση το 2022 και το 2023 αποτελεί μία ένδειξη ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν υιοθετήσει τα online κανάλια για τις αγορές τους.

Η αύξηση του ενδιαφέροντος προκύπτει και από το γεγονός ότι παρατηρείται αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων καταναλωτών που κάνουν online αγορές τα τελευταία χρόνια. Το 2019 το ποσοστό ήταν στο 51% για να ανέβει το 2020 στο 59% και να κάνει ένα «άλμα» στο 69% και στο 70% το 2021 και το 2022 αντίστοιχα. Για το 2023, η εκτίμηση κάνει λόγο για 75% όσον αφορά το ποσοστό των e-shoppers.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της συγκεκριμένης έκθεσης, η Ελλάδα βρέθηκε στην τρίτη θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης όσον αφορά το ποσοστό του online ΑΠΕ επί του συνολικού ΑΕΠ για το 2022. Συγκεκριμένα, το ποσοστό αυτό διαμορφώθηκε για τη χώρα μας στο 7,52% με τις Βρετανία (9,89%) και την Εσθονία (9,67%) να είναι οι μόνες με υψηλότερο ποσοστό.

Σημειώνεται ότι η Εσθονία ήταν η χώρα με την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση (106%) το 2022 και την ακολούθησαν η Ρουμανία (51%), η Βουλγαρία (31%), η Ισπανία (31%) και το Βέλγιο (22%). Οι κορυφαίες χώρες στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν η Βρετανία (291 δισ. ευρώ), η Γαλλία (146 δισ. ευρώ), η Γερμανία (102 δισ. ευρώ) και η Ισπανία (72 δισ. ευρώ).