«Εγκαταλείπουν» τις δορυφορικές συνδέσεις οι Έλληνες καταναλωτές
Ανανεώθηκε:
Στην εποχή όπου και η πρόσβαση σε πακέτα συνδρομητικής τηλεόρασης θα γίνεται μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης περνά σταδιακά και η Ελλάδα με τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν όλο και περισσότερα τις αποκαλούμενες και over the top (OTT) συνδέσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) στο τέλος Δεκεμβρίου 2022 το σύνολο των συνδέσεων συνδρομητικής τηλεόρασης έφθασε στα 1.189.061 έναντι 1.176.833 στο τέλος Ιουνίου 2022. Η αύξηση είναι πολύ μικρή μεν (1%) αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το 2020 παρατηρείται μία αύξηση 9,9% ή 107.215 συνδρομητές. Συν ότι θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ΕΕΤΤ δεν μετρά τις συνδέσεις σε διεθνείς streaming υπηρεσίες όπως είναι το Netflix, το Disney+ και το Amazon Prime.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πάντως ότι το δορυφορικό πιάτο χάνει έδαφος. Οι συνδρομές μέσω δορυφορικού δικτύου έφτασαν στο τέλος του β’ εξαμήνου του 2022 τις 682.994 από 729.414 που ήταν το α΄ εξάμηνο του ίδιου έτους - μια πτώση δηλαδή της τάξης του 6,4% ενώ η πτώση έφτασε το -10% σε ετήσια βάση (το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 ήταν 758.667. Βέβαια, σε αυτό εκτιμάται ότι έπαιξε ρόλο και η απόφαση της Cosmote TV να σταματήσει να παρέχει αμφίδρομες υπηρεσίες, όπως το replay TV στους χρήστες δορυφορικών πιάτων που γινόταν μέσω ενός υβριδικού μοντέλου όπου γινόταν χρήση και της ευρυζωνικής σύνδεσης.
Από την άλλη πλευρά, οι συνδρομές μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης (OTT - IPTV) αυξήθηκαν κατά 13,1% φτάνοντας τις 506.067 από 447.419 που ήταν το αμέσως προηγούμενο εξάμηνο. Και εδώ το γεγονός ότι η Vodafone TV είναι αποκλειστικά μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης παίζει το δικό της ρόλο στην αλλαγή της ισορροπίας.
Γενικότερα, πάντως η στροφή είναι εμφανής καθώς στο α’ εξάμηνο του 2022 οι δορυφορικές συνδέσεις έφταναν τους 833.628 και αντιστοιχούσαν στο 77% των συνολικών συνδρομητών, ενώ πλέον με τις 682.994 συνδέσεις αντιστοιχούν στο 57%. Την ίδια στιγμή, οι συνδέσεις μέσω IP από 248.218 που ήταν τον Ιούνιο του 2020 έφτασαν τις 506.067 τον Δεκέμβριο του 2022, φθάνοντας πλέον το μερίδιο τους στο 43% από 23% και η εκτίμηση είναι πως μέσα στο 2023 η ισορροπία θα έχει αλλάξει οριστικά.
Η «μάχη» του περιεχομένου
Στο μεταξύ, οι μεγάλες πλατφόρμες της χώρας (Cosmote TV, Nova) προσπαθούν να ολοκληρώσουν τις κινήσεις τους ενόψει της έναρξης της αθλητικής σεζόν. Η Cosmote TV ανακοίνωσε την απόκτηση -εκ νέου- των δικαιωμάτων για τους ποδοσφαιρικούς αγώνες στη Super League του Παναθηναϊκού, έχει τον Ολυμπιακό για άλλα δύο χρόνια και έχει και εκείνα για τους αγώνες των ΟΦΗ, Παναιτωλικού, Βόλου, Λαμίας και Κηφισιάς. Η Nova έχει ανανεώσει με Άρη, Ατρόμητο, ΠΑΣ Γιάννενα και Αστέρα Τρίπολης.
Πρακτικά, από όσες ομάδες δεν έχουν συμβόλαιο οι δύο κυριότερες είναι η ΑΕΚ και ο ΠΑΟΚ με την πρώτη να ήταν στην περασμένη σεζόν στην Cosmote TV και τον δεύτερο να ήταν στην πλατφόρμα της Nova. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για την προσεχή σεζόν το πιθανότερο σενάριο είναι να μην υπάρξει κάποια αλλαγή.
Από εκεί και πέρα, πολλοί παρατηρητές περιμένουν στο δεύτερο μισό της χρονιάς τους διαγωνισμούς για ευρωπαϊκές διοργανώσεις για να δουν κατά πόσον οι δύο «μονομάχοι» προτίθενται να προβούν σε επιθετικές κινήσεις.
Από την άλλη πλευρά, πάντως, υπάρχει και η Vodafone TV, η οποία δεν ασχολείται με το αθλητικό περιεχόμενο αλλά χάρη στις συνεργασίες της με HBO και Disney+ έχει αυξήσει σημαντικά τους συνδρομητές της, οι οποίοι έχουν φθάσει πλέον στις 180 χιλιάδες με το «όριο» των 200 χιλιάδων να είναι πολύ κοντά, ενώ αναμένεται να υπάρξουν και άλλες αποκλειστικές συνεργασίες, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα.