Τα σχέδια της Samsung για την αγορά των τηλεοράσεων
Την στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς μεγαλύτερες και με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά τηλεοράσεις θέλει να εκμεταλλευτεί η Samsung με τον κορεατικό κολοσσό πάντως να επιδιώκει να προσφέρει μοντέλα που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες από πλευράς σχεδιασμού και εργονομίας.
Όπως επεσήμαναν τα στελέχη της ελληνικής θυγατρικής της Samsung κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των νέων σειρών τηλεοράσεων του κορεατικού κολοσσού, ο κεντρικός άξονας της στρατηγικής για το 2023 είναι «οθόνες για κάθε εμπειρία». Και γι’ αυτό το λόγο και η Samsung προωθεί στην ελληνική αγορά τηλεοράσεις με ευρεία γκάμα επιλογών όσον αφορά τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν αλλά και όσον αφορά στον σχεδιασμό τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Γιώργος Τσαούσης, επικεφαλής του τμήματος καταναλωτικών ηλεκτρονικών της Samsung, το 2022 η αγορά των τηλεοράσεων στην Ελλάδα παρέμεινε σε σχετικά σταθερά επίπεδα με την αξία να παρουσιάζει ελαφρά πτώση της τάξεως του 1,9% παρά τη μικρή αύξηση των τεμαχίων με τη Samsung πάντως να ενισχύει κατά 7,5 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο της που διαμορφώθηκε στο 37,6%.
Το 2023 εκτιμάται πως θα είναι μία χρονιά με θετικό πρόσημο όσον αφορά στην αξία καθώς η υπάρχουσα εκτίμηση κάνει λόγο για αύξηση 2%. Ο κύριος λόγος είναι πως η κατηγορία των πιο ακριβών μοντέλων, ήτοι αυτών με τιμή άνω των 1300 ευρώ, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 10% με τη Samsung να επιδιώκει να είναι εκείνη που θα εκμεταλλευτεί αυτή την άνοδο ενισχύοντας τα μερίδια της αξιοποιώντας και τα νέα μοντέλα.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των τηλεοράσεων άνω των 2300 ευρώ (super premium), οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 5% της συνολικής αγοράς, η Samsung είδε το μερίδιο της να διαμορφώνεται στο 54% από 50% το 2021. Το 2023 έχει ξεκινήσει με εντυπωσιακή άνοδο καθώς στο α’ τρίμηνο το μερίδιο του κορεατικού κολοσσού έφθασε στο 62% (από 46%). Αντίστοιχα, στην κατηγορία των τηλεοράσεων άνω των 1300 ευρώ (premium), οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 15% της συνολικής αγοράς, το μερίδιο της Samsung έφθασε το 2022 στο 46% (από 39%) και στο α’ τρίμηνο του 2023 στο 55% (από 39%).
Οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται πλέον προς τις μεγαλύτερες τηλεοράσεις. Όπως επισημάνθηκε πλέον μεγάλη τηλεόραση θεωρείται εκείνη με διαγώνιο 65 ιντσών όταν πριν από 2 χρόνια το αντίστοιχο νούμερο ήταν οι 55 ίντσες. Η Samsung δίνει έμφαση στις πολύ μεγάλες τηλεοράσεις και είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 είδε το μερίδιο της στις τηλεοράσεις πάνω από τις 75 ίντσες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 5% της συνολικής αγοράς, να φθάνει στο 58% (από 56%) και στο α’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς στο 62% (από 56%). Αντίστοιχα, στις τηλεοράσεις άνω των 85 ιντσών (περίπου το 2,6% της συνολικής αγοράς) το μερίδιο της Samsung το 2022 ήταν στο 62% (από 60%), ενώ στο α’ τρίμηνο έφθασε στο 73% από 58%.
Τα νέα μοντέλα
Η «επίθεση» της Samsung στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς βασίζεται σε αρκετά νέα μοντέλα που αξιοποιούν σχεδόν όλες τις τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης πλέον και της OLED με την κορεατική εταιρεία να επιδιώκει να καλύψει κάθε είδους απαίτηση.
Μεταξύ άλλων, η Samsung παρουσίασε τη Neo QLED 8K, που αποτελεί αιχμή στην τεχνολογίας οθόνης με ανάλυση 8Κ, αποτυπώνοντας ακόμη και τις πιο μικρές λεπτομέρειες αλλά και τη Neo QLED 4K με τεχνολογία Quantum Matrix και μινιμαλιστικό σχεδιασμό Infinity One. Στα νέα μοντέλα περιλαμβάνεται και η OLED 4K S95C, με δυναμική ποιότητα εικόνας, που ξεχωρίζει για τα βαθιά επίπεδα μαύρου και τα ζωντανά χρώματα της.
Παράλληλα, όμως, η Samsung διαθέτει στην ελληνική αγορά και μία σειρά τηλεοράσεων και προϊόντων που διαφοροποιούνται αρκετά σε σχέση με τον ανταγωνισμό και καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες. Όπως, για παράδειγμα, την The Frame 2023, που ενσωματώνει την Matte Display οθόνη για εμπειρία προβολής χωρίς ανακλάσεις και μια σειρά από δυνατότητες εξατομίκευσης, όπως η αυτόματη περιστρεφόμενη βάση για κάθετη ή οριζόντια προβολή, αλλά και το studio stand για ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία τοποθέτησης. Στα «διαφορετικά» μοντέλα περιλαμβάνεται και η The Serif με έναν μοναδικό 360ο σχεδιασμό και απεριόριστες δυνατότητες θέασης από κάθε γωνία του χώρου και την αποσπώμενη βάση αλλά και η The Sero που διακρίνεται για την προηγμένη καινοτομία κάθετης ή οριζόντιας προβολής, και τη δυνατότητα συνεργασίας με το smartphone του χρήστη.
Επίσης, στις προτάσεις για την κάλυψη ιδιαίτερων αναγκών περιλαμβάνεται ο video projector The Premiere 4K αλλά και ο φορητός προτζέκτορας The Freestyle, ο οποίος προσφέρει τη δυνατότητα προβολής υψηλής ποιότητας περιεχομένου οπουδήποτε.
Ακόμη, παρουσιάστηκαν μία σειρά νέων soundbars, όπως είναι τα καινούρια μοντέλα της premium σειράς soundbar Q series, όπως το HW-Q990C αλλά και το εξαιρετικά λεπτό HW-S800B.