Τέλος τα «μπλε τικ» γνησιότητας στο Twitter - Τι σημαίνει το «γκρι τικ»
Αφαιρούνται από σήμερα, Παρασκευή (21/4) τα μπλε «τικ» στο Twitter, που αποτελούσαν σημάδι γνησιότητας της ταυτότητας των χρηστών της πλατφόρμας, για όσους και όσες δεν πληρώνουν.
Το μπλε αυτό σημάδι πιστοποίησης εξαφανίστηκε από τους λογαριασμούς γνωστών προσώπων όπως ο Πάπας, η Μπιγιόνσε, ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο Μπιλ Γκέιτς, η Λέιντι Γκάγκα, αλλά και από τους λογαριασμούς χιλιάδων πανεπιστημιακών, δημοσιογράφων, ακτιβιστών. Ακόμη και ο ιδρυτής του Twitter, ο Τζακ Ντόρσεϊ, έχασε το τικ στον λογαριασμό του.
Ανάμεσα σε αυτούς, που έχασαν το «μπλε τικ», αλλά απέκτησαν αντίστοιχα ένα «γκρι τικ», που ξεχωρίζει τους λογαριασμούς κυβερνήσεων και θεσμικών οργανισμών, είναι ο επικεφαλής των Ρεπουμπλικάνων στην Βουλή των Αντιπροσώπων, Κέβιν ΜακΚάρθι.
Μασκ: «Παρακαλώ, namaste»
Πλέον, το μπλε τικ δεν υποδεικνύει παρά τους χρήστες που δέχθηκαν να πληρώσουν τα οκτώ δολάρια κάθε μήνα στον Ιλον Μασκ εξασφαλίζοντας ορισμένα τεχνικά προνόμια και πλεονεκτήματα του Twitter Blue. Ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Δαλάι Λάμα βρίκονται ανάμεσά τους.
«Ξέρω ότι θα με κατακρίνουν που έχω το μπλε τικ, αλλά δεν πειράζει, έχω ανάγκη το κουμπί για να κάνω editing στα tweets μου», έγραψε ο Marques Brownlee, δημιουργός περιεχομένου με έξι εκατομμύρια ακολούθους.
Αλλοι δεν έκρυψαν την έκπληξή τους. Οπως ο συγγραφέας Στίβεν Κινγκ, με 7 εκατομμύρια ακολούθους.
«Ο λογαριασμός μου στο Twitter λέει ότι είμαι συνδρομητής του Twitter Blue. Είναι ψέμα. Ο λογαριασμός μου στο Twitter λέει ότι έδωσα τον αριθμό τηλεφώνου μου (για ταυτοποίηση). Είναι ψέμα», έγραψε χθες στον λογαριασμό του.
«Παρακαλώ, namaste», του απάντησε Ιλον Μασκ.
Ο ιδιοκτήτης της πλατφόρμας έκανε γνωστό σε άλλο tweet ότι «πληρώνει προσωπικά ορισμένες συνδρομές».
Τι γίνεται με τα μέσα ενημέρωσης;
Μέσα στην σύγχυση, άλλη μία αλλαγή που συνδέεται με το νέο σύστημα «πιστοποίησης» τέθηκε από σήμερα σε εφαρμογή: οι ενδείξεις «σχετιζόμενο με το Κράτος» και «χρηματοδοτούμενο από κυβερνητικούς πόρους» καταργήθηκαν σήμερα από τις σελίδες των μεγάλων μέσων ενημέρωσης, αφού πρώτο το αμερικανικό δημόσιο ραδιόφωνο NPR έδειξε τον δρόμο εγκαταλείποντας το Twitter σε ένδειξη διαμαρτυρίας την περασμένη εβδομάδα.
Πολλοί δημοσιογραφικοί οργανισμοί που είχαν το σύμβολο του «σχετιζόμενου με το κράτος μέσου», ανεξάρτητα δυτικά μέσα ενημέρωσης, αλλά και ελεγχόμενα κρατικά μέσα καθεστώτων όπως της Ρωσίας και της Κίνας, φύρδην μίγδην, δεν το έχουν πια στους λογαριασμούς τους.
Εκτός από το αμερικανικό ραδιοφωνικό δίκτυο NPR και το καναδικό CBC, για παράδειγμα, το κινεζικό κρατικό πρακτορείο Xinhua και το ρωσικό RT δεν φέρουν πλέον το διακριτικό από τις 06.00 GMT.
Στα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης, από τα οποία εξαφανίστηκε το «μπλε τικ» είναι επίσης το CNN International, το πρακτορείο Reuters, η εφημερίδα The Guardian, αλλά και το Independent.
«Οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί που χρηματοδοτούνται από το Κράτος και διαθέτουν ανεξαρτησία, όπως το BBCστο Ηνωμένο Βασίλειο και το NPR στις ΗΠΑ δεν ορίζονται ως μέσα ενημέρωσης που συνδέονται με ένα Κράτος», διευκρίνιζε το Twitter στο κέντρο υποστήριξης.
«Τα μέσα ενημέρωσης που συνδέονται με ένα Κράτος ορίζονται ως μέσα το δημοσιογραφικό περιεχόμενο των οποίων ελέγχεται από αυτό το Κράτος μέσω χρηματικών πόρων, ή πολιτικών πιέσεων άμεσων ή έμμεσων και /ή επιβολή ελέγχου στην παραγωγή και την διανομή», αναγράφεται στο κέντρο υποστήριξης του Twitter.
Πολλά μέσα ενημέρωσης, αρχής γενομένης από το NPR, την περασμένη εβδομάδα, ή το σουηδικό δημόσιο ραδιοφωνικό δίκτυο Sveriges Radio (SR), αυτήν την εβδομάδα, αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα του Ιλον Μασκ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την πολιτική που επέβαλε στο Twitter ο Ιλον Μασκ.
Κάθε βήμα του Μάσκ προκαλεί σύγχυση
Ο Ιλον Μασκ πέρασε από σαράντα κύματα για να λανσάρει το Twitter Blue, προκαλώντας σύγχυση και κακοφωνία. Τον Νοέμβριο είχε διακηρύξει ότι θέλει «να δώσει περισσότερη εξουσία στον λαό» και «να καταργήσει το ισχύον σύστημα των γαιοκτημόνων και των αγροτών, που διαχωρίζει όσους έχουν το μπλε τικ και εκείνους που δεν το έχουν».
Αρχικά, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι τα tweet όσων δεν διαθέτουν το «μπελ τικ» θα αντιμετωπίζονται ως spam και θα εναποτίθενται σε έναν φάκελλο όπου θα είναι διαθέσιμα για όποιον θα θέλει να διαβάσει.
Η ανακοίνωση αυτή έφερε ως αποτέλεσμα, στον Νοέμβριο και το Ιανουάριο, οι μισοί από τους 30 μεγάλους διαφημιζόμενους στο Twitter να σταματήσουν να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο, σύμφωνα με την Pathmatics.
Οι εταιρείες διστάζουν να δαπανήσουν χρήματα σε μία πλατφόρμα όπου «κυριαρχεί το χάος, οι αυθαίρετες αλλαγές και η αβεβαιότητα», εξηγεί η Jasmine Enberg του Insider Intelligence, που προβλέπει ότι τα έσοδα του Twitter θα μειωθούν κατά 28% φέτος. Και η αναλύτρια θεωρεί ότι οι συνδρομές του Twitter Blue δεν θα καλύψουν το κενό.
«Το μπλε τικ δεν αποτελεί πλέον διακριτικό αξιοπιστίας» από την στιγμή που οποιοσδήποτε μπορεί να πληρώσει για να το αποκτήσει», σημειώνει.