Bard: Λίστα αναμονής από την Google για το δικό της ChatGPT
Ανανεώθηκε:
Από χθες, Τρίτη (21/3), μπορούν πλέον να εγγραφούν σε μία λίστα αναμονής για να αποκτήσουν πρόσβαση στο «Bard», το νέο εργαλείο chatbot τεχνητής νοημοσύνης της Google, που αναμένεται να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του ChatGPT.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το CNNiη Google υπόσχεται ότι με το εργαλείο αυτό οι χρήστες και της χρήστριές του θα μπορούν να συγγράφουν δοκίμια, να σχεδιάσουν το baby shower ενός φίλου και να αποφασίσουν τι θα φάνε το μεσημέρι με βάση το τι υπάρχει στο ψυγείο.
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα λανσάρει το «Bard» στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παράλληλα σχεδιάζει να επεκτείνει τη λειτουργία του σε περισσότερες χώρες και γλώσσες στο μέλλον.
Η είδηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Google, η Microsoft, το Facebook και άλλες εταιρείες τεχνολογίας ανταγωνίζονται στην ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον απόηχο της πρόσφατης, επιτυχίας του ChatGPT.
Την περασμένη εβδομάδα (13-19/3), η Google ανακοίνωσε ότι θα εφαρμόσει AI εργαλεία στις εφαρμογές των Gmail, Sheets και Docs. Λίγο αργότερα, η Microsoft ανακοίνωσε μια παρόμοια αναβάθμιση AI στα εργαλεία παραγωγικότητάς της.
Τα εμπόδια που αντιμετώπισε το «Bard»
Υπενθυμίζεται ότι, η Google παρουσίασε το Bard τον μήνα Φεβρουάριο, ωστόσο μια ανακριβής απάντηση σε μια ερώτηση σχετικά με ένα τηλεσκόπιο κόστισε στην μητρική εταιρεία της Google, την Alphabet υποχώρηση των μετοχών της κατά 7,7% και εξαϋλώνοντας 100 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αξία της.
Όπως και το ChatGPT, το οποίο κυκλοφόρησε δημόσια στα τέλη Νοεμβρίου από την εταιρεία ερευνών AI OpenAI, το «Bard» βασίζεται σε ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο. Αυτά τα μοντέλα εκπαιδεύονται σε τεράστιους όγκους δεδομένων στο διαδίκτυο, προκειμένου να παράγουν απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών. Η τεράστια απόκριση του κόσμου στο ChatGPT φέρεται να ώθησε τη διοίκηση της Google να δημιουργήσει το αντίπαλο δέος του.
Ωστόσο, η λανθασμένη απάντηση του Bard στην ερώτηση για το τηλεσκόπιο ανέδειξε την πρόκληση που αντιμετωπίζουν εταιρείες όπως η Google με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα είδη υπάρχοντα προϊόντα τους. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα μπορούν να παρουσιάσουν μια σειρά ζητημάτων, όπως η διαιώνιση προκαταλήψεων, η αναπαραγωγή ανακριβώς γεγονότων και η παρουσίαση απαντήσεων με επιθετικό τρόπο.
Λαμβάνοντας υπόψιν τη συνθήκη αυτή, η Google προειδοποίησε δημοσίως ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης «δεν είναι αλάνθαστα». Έτσι, στην ανακοίνωσή της η εταιρεία ανέφερε πως θα συνεχίζει να επιδιώκει την ανατροφοδότηση από τους χρήστες των εργαλείων της για να βελτιώσει τα συστήματά της και να προσθέσει νέες «δικλείδες ασφαλείας, όπως το ανώτατο όριο του αριθμού των ερωτημάτων που μπορούν να τεθούν σε έναν «διάλογο» με το «Bard», προκειμένου να αξιοποιούνται μόνο χρήσιμες και εντός θέματος πληροφορίες».
Το ChatGPT περνάει στην «αντεπίθεση»
Ενόσω, λοιπόν, οι εταιρείες τεχνολογίας προσπαθούν να «κοντράρουν» τo ChatGPT, η OpenAI, «απάντησε» την προηγούμενη εβδομάδα με την κυκλοφορία του GPT-4, τη νέα γενιά του ChatGPT, αλλά και το νέο πρόγραμμα περιήγησης Bing της Microsoft, με παρόμοιες διασφαλίσεις. Από τις πρώτες κιόλας δοκιμές μετά την κυκλοφορία του, το GPT-4 εξέπληξε πολλούς χρήστες με την ικανότητά του να συντάσσει αγωγές, να περνάει επιτυχώς τυποποιημένες εξετάσεις μέχρι και να κατασκευάζει έναν λειτουργικό ιστότοπο από ένα χειροποίητο σκίτσο.