TECH

Zoox: Στους δρόμους της Καλιφόρνια το ρομποταξί της Amazon

Το όχημα μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα κάθε φορά και να κινείται με ταχύτητα έως και 35 μίλια την ώρα Screen grab/Youtube/Innovative Techs

Στους δρόμους της Καλιφόρνια, κάνει τις πρώτες δοκιμές του το πολυαναμενόμενο Zoox της Amazon, το νέο ρομποταξί, μεταφέροντας προς το παρών ως επιβάτες τους υπαλλήλους του αμερικάνικου κολοσσού.

«Με την ανακοίνωση της παρθενικής διαδρομής του ρομποτικού λεωφορείου για τους εργαζόμενους, προσθέτουμε το Zoox ένα βήμα πιο κοντά στην εμπορική διάθεση μιας υπηρεσίας ρομποτικού ταξί ειδικού σκοπού για το ευρύ κοινό», ανέφερε σε δήλωσή της η διευθύνουσα σύμβουλος της Zoox, Aicha Evans.

Σύμφωνα με το CNNi, με αυτό τον τρόπο, οι πλήρους απασχόλησης εργαζόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να μετακινούνται μεταξύ των δύο κύριων κτιρίων γραφείων της Zoox.

Το όχημα μπορεί να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα κάθε φορά και να κινείται με ταχύτητα έως και 35 μίλια την ώρα.

Η νεοσύστατη εταιρεία δήλωσε ότι το ρομποταξί της, υποβλήθηκε σε «αυστηρές» δοκιμές σε ιδιωτικούς δρόμους, και έχει λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνιας.

Έχει τη δυνατότητα να στρίβει κανονικά, διερχόμενο από σημεία με φανάρια, πεζούς, οχήματα και άλλα πιθανά εμπόδια κατά τη διαδρομή του.

Η Zoox ιδρύθηκε το 2014 και αγοράστηκε από την Amazon το 2020. Πρόκειται για την μοναδική στην προσέγγιση για τον σχεδιασμό ηλεκτρικών αυτοκινούμενων οχημάτων.

Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα υπό ανάπτυξη αυτόνομα αυτοκίνητα μοιάζουν με αυτά που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους. Τα καθίσματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αντικρίζουν το ένα το άλλο για να διευκολύνεται η συνομιλία μεταξύ των επιβατών.

Η Google, η General Motors και άλλες εταιρείες τεχνολογίας και μεταφορών έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτοκινούμενα οχήματα για περισσότερο από μια δεκαετία με την υπόσχεση ότι θα προσφέρουν βελτιωμένη ασφάλεια και ευκολία για τους επιβάτες.

Όμως, ορισμένοι έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειές τους τους τελευταίους μήνες, με το υψηλό κόστος και τα ασύλληπτα κέρδη να γίνονται όλο και πιο δύσκολο για το εγχείρημα, καθώς η οικονομία επιβραδύνεται.

Τον Οκτώβριο, η Ford και η Volkswagen, δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, έληξαν τις κοινές προσπάθειες για την ανάπτυξη αυτοκινούμενων ταξί μέσω μιας επιχείρησης, με την ονομασία Argo AI.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, είχε τότε αναφέρει ότι εξακολουθεί να είναι «αισιόδοξος» για το μέλλον των πλήρως αυτοκινούμενων αυτοκινήτων, «όμως τα κερδοφόρα, πλήρως αυτόνομα οχήματα σε κλίμακα είναι πολύ μακριά. Η εταιρεία δεν θα πρέπει απαραίτητα να δημιουργήσει η ίδια την τεχνολογία», πρόσθεσε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης