TECH

Viber: Προχωρά στη δημιουργία γραφείου στην Ελλάδα με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Viber: Προχωρά στη δημιουργία γραφείου στην Ελλάδα με έμφαση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Την περαιτέρω αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η ελληνική αγορά ιδίως όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα επιδιώξει μέσα στο 2023 η Rakuten Viber, η οποία σχεδιάζει την άμεση δημιουργία τοπικού γραφείου.

«Είμαστε σε διαδικασία άμεσων προσλήψεων» σημειώνει στο CNN Greece η Cristina Constandache, η οποία είναι η γενική διευθύντρια εσόδων (chief revenue officer) για το Viber. Σύμφωνα με την κα Constandache, στα άμεσα πλάνα της γνωστής -και ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα- πλατφόρμας επικοινωνίας και ανταλλαγής μηνυμάτων, είναι η πρόσληψη μέσα στο 2023 τουλάχιστον 2 ατόμων που θα στελεχώσουν το ελληνικό γραφείο. Η κίνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αναμενόμενη δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι μία από τις καλύτερες αγορές για το Viber με το ποσοστό διείσδυσης στους Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου να φθάνει στο εντυπωσιακό 91%.

Το 2023 αναμένεται να είναι μία σημαντική χρονιά για το Viber που θέλει να εξελιχθεί σε ένα super app, ήτοι μία εφαρμογή που θα προσφέρει πολύ περισσότερες υπηρεσίες και δυνατότητες στους χρήστες του, προσφέροντας παράλληλα σε επιχειρήσεις και οργανισμούς τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με περισσότερους τρόπους τους πελάτες τους. Αυτός είναι και ο λόγος που, όπως επισημαίνει η κα Constandache, δίνεται ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση στις νέες λύσεις Viber for Business που λανσάρει άμεσα η γνωστή εφαρμογή.

H κα Constandache βρέθηκε στην Ελλάδα προκειμένου να παρουσιάσει τις δύο νέες λειτουργίες του Viber for Business, οι οποίες είναι άμεσα διαθέσιμες παγκοσμίως. Η πρώτη είναι τα «Εισερχόμενα Επιχειρήσεων» (Business Inbox), έναν ειδικό «φάκελο» μέσα στην εφαρμογή όπου εκεί θα βρίσκονται στο εξής όλα τα επαγγελματικά μηνύματα που φθάνουν στον χρήστη και προέρχονται από επίσημους λογαριασμούς επιχειρήσεων. Τέτοιου είδους μηνύματα είναι μια τραπεζική ειδοποίηση, μια επιβεβαίωση παραγγελίας από μια υπηρεσία παράδοσης, μια ειδική προσφορά από ένα κατάστημα κ.ά.

Τα Εισερχόμενα Επιχειρήσεων θα ενεργοποιηθούν μόλις ο χρήστης λάβει το πρώτο του επαγγελματικό μήνυμα. Για χρήστες που είχαν συνομιλίες με επιχειρήσεις στο παρελθόν, μόλις δημιουργηθεί ο φάκελος Εισερχόμενα Επιχειρήσεων στη λίστα με τις συνομιλίες τους, όλα τα επαγγελματικά μηνύματα θα πηγαίνουν εκεί ως προεπιλογή.

Σημειωτέον πως τα μηνύματα από επιχειρήσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το 2022 υπήρξε μία αύξηση σε ετήσια βάση της τάξεως του 34% στα επιχειρηματικά μηνύματα, του 34% σε μηνύματα προωθητικών ενεργειών και του 41% σε μηνύματα που αφορούσαν ολοκλήρωση συναλλαγών. Επιπλέον, ο αριθμός των μηνυμάτων που αντηλλάγησαν στα chatbots του Viber έφθασαν στα 180 εκατ.

Εξίσου σημαντικό, όπως αναφέρει η κα Constandache είναι και ο νέος «Εμπορικός Λογαριασμός» (Commercial Account). Μέσω αυτού, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες, τις υπηρεσίες και τις συνομιλίες στο Viber κάτω από μια ενιαία επιχειρηματική οντότητα με δυνατότητα αναζήτησης. Σημειώνεται πως οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν αυτούς τους λογαριασμούς (επιχειρήσεις) πληκτρολογώντας το όνομα της επιχείρησης στην κύρια γραμμή αναζήτησης του Viber, ενώ όταν θα μπαίνουν σε έναν «Εμπορικό Λογαριασμό θα βλέπουν τον τίτλο, το λογότυπο, το σήμα κατατεθέν, την περιγραφή, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα κανάλια επικοινωνίας της εταιρείας που είναι διαθέσιμα στο Viber.

Σύμφωνα με την κα Constandache, ο Εμπορικός Λογαριασμός θα είναι δωρεάν και εκτιμάται ότι αποτελεί έναν ακόμη τρόπο προκειμένου να βοηθηθούν οι μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν περισσότερο το Viber ως κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Η κα Constandache δεν έκρυψε ότι οι μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις της Ελλάδας αποτελούν έναν βασικό στόχο για το Viber με τη δημιουργία του τοπικού γραφείου να έχει ως στόχο την αύξηση της δημοτικότητας της πλατφόρμας σε αυτή την κατηγορία εταιρειών. Άλλωστε, για το Viber, όπως εξηγεί η κα Constandache στο CNN Greece, οι λύσεις για τις επιχειρήσεις αποτελούν πλέον μία από τις βασικές πηγές εσόδων για την πλατφόρμα.

Παράλληλα, στο πλάνο, όπως επισημαίνει η κα Constandache, είναι και η επέκταση του οικοσυστήματος συνεργαζόμενων εταιρειών τεχνολογίας που χρησιμοποιούν το Viber προκειμένου να προσφέρουν σε επιχειρήσεις επιπλέον κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες τους.

Viber Pay

Όπως ανέφερε η κα Constandache, η προσπάθεια εξέλιξης της πλατφόρμας σε ένα super app ξεκίνησε με το λανσάρισμα του Viber Pay μέσα στο 2022 με την Ελλάδα να είναι η πρώτη αγορά παγκοσμίως που έγινε διαθέσιμο το ψηφιακό «πορτοφόλι» της δημοφιλούς εφαρμογής. Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος του Viber, μέχρι στιγμής ο αριθμός των ενεργοποιημένων λογαριασμών Viber Pay στην Ελλάδα έχει φθάσει στις 200.000, νούμερο που δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.

Προς το παρόν, η βασική λειτουργία του Viber Pay αφορά τη μεταφορά χρημάτων μεταξύ των χρηστών της υπηρεσίας με τη συνολική αξία των συγκεκριμένων συναλλαγών να έχει φθάσει στις 100.000 ευρώ. Προφανώς η υπηρεσία είναι στα πρώτα βήματα της και αναμένεται να ενισχυθεί με περαιτέρω λειτουργίες. Καταρχάς, αναμένεται να δοθεί η δυνατότητα μεταφοράς χρημάτων μεταξύ χρηστών σε όλες τις χώρες της ΕΕ (σ.σ. αυτή τη στιγμή είναι δυνατή η ανταλλαγή μεταξύ χρηστών στην Ελλάδα και τη Γερμανία) και αργότερα και τη Βρετανία.

Εκεί που το Viber Pay αναμένεται πάντως να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και μεγαλύτερη χρηστικότητα είναι όταν θα γίνει δυνατή η χρήση του από επιχειρήσεις. Ο στόχος, σύμφωνα με τα στελέχη της πλατφόρμας, είναι το Viber Pay for Business να είναι διαθέσιμο στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς, εφόσον ξεπεραστούν τα ουκ ολίγα ζητήματα που υπάρχουν κυρίως σε κανονιστικό επίπεδο. Περίπου την ίδια περίοδο εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη και η δυνατότητα για μεταφορά χρημάτων από το Viber Pay σε τραπεζικούς λογαριασμούς.