TECH

Klarna: Πώς βλέπουν οι Έλληνες καταναλωτές το BNPL

το 63% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωση ότι προτιμούν υπηρεσίες buy now, pay later έναντι των πιστωτικών καρτών (22%)

Ιδιαίτερα πρόθυμοι να κάνουν χρήση των υπηρεσιών buy now, pay later (BNPL) δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα τουλάχιστον με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε στη χώρα μας η σουηδική Klarna.

Η τελευταία δραστηριοποιείται στο χώρο των υπηρεσιών λιανικής τραπεζικής και των πληρωμών αλλά είναι η πιο γνωστή εταιρεία παγκοσμίως όσον αφορά στο BNPL, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε καταναλωτές να κάνουν αγορές με ολιγάριθμες δόσεις ακόμη και χωρίς πιστωτική κάρτα.

Η Klarna ξεκίνησε την παροχή υπηρεσιών στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι και στο πλαίσιο της έναρξης της δραστηριότητας της διεξήγαγε μια έρευνα καταναλωτών σε συνεργασία με το ερευνητικό γραφείο Dynata με στόχο να καταγράψει τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.

Η έρευνα έδειξε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το BNPL καθώς το 63% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωση ότι προτιμούν υπηρεσίες buy now, pay later έναντι των πιστωτικών καρτών (22%). Επίσης, η Ελλάδα έχει υψηλότερες επιδόσεις από άλλες χώρες στην προτίμηση επιλογών BNPL έναντι πιστωτικών καρτών.

Ακόμη, το 61% των Ελλήνων αγοραστών απάντησε ότι εγκαταλείπει τις πιστωτικές τους κάρτες για BNPL υπηρεσίες, επειδή οι πιστωτικές κάρτες έχουν πρόσθετες χρεώσεις και τόκους. Σύμφωνα με τους ίδιους τους καταναλωτές, οι κύριοι λόγοι που επιλέγουν την υπηρεσία buy now, pay Later έναντι πιστωτικών καρτών είναι η αποφυγή ανοικτών οφειλών και η εξοικονόμηση χρημάτων. Επίσης, αναφέρουν είναι ξεκάθαρα πιο οικονομική λύση σε σύγκριση με τις πιστωτικές κάρτες που έχουν πρόσθετες χρεώσεις και τόκους.

Επίσης, το 84% των αγοραστών είναι πιο θετικά προσκείμενοι στις αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα τους έδινε τη δυνατότητα να πληρώσουν μετά την παράδοση (επιλογή BNPL).

Επιπλέον, το 59% των καταναλωτών αναμένει από τους εμπόρους να επενδύσουν σε τεχνολογίες (π.χ. BNPL) που θα τους παρέχουν εύκολες διαδικτυακές πληρωμές. Το 64% αυτών δηλώνει το ίδιο για τα φυσικά καταστήματα. Το 95% θεωρεί χρήσιμο να έχει την επιλογή να χωρίσει την πληρωμή του σε ισόποσες δόσεις για ένα προϊόν ή υπηρεσίας υψηλής αξίας, χωρίς επιπλέον χρεώσεις ή τόκους.

Όσον αφορά τις νέες γενιές, τα άτομα που ανήκουν στην αποκαλούμενη generation Z επιλέγουν υπηρεσίες BNPL στο ταμείο, καθώς θεωρούν πως είναι πιο φιλικές προς τον καταναλωτή. Επίσης, το 70% των ατόμων της generation Z και των μillennials στην Ελλάδα προτιμούν να κάνουν τουλάχιστον τις μισές αγορές τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας ακόμα και καταναλωτές σε πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως αυτή της Γερμανίας και των ΗΠΑ.

Ακόμη, 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές πιστεύουν ότι αγοράζοντας μέσω online καταστημάτων εξοικονομούν χρόνο και χρήμα. Οι Έλληνες αγοραστές κατατάσσονται στην 3η θέση (μέσα από 14 χώρες) σε ότι αφορά την προτίμηση τους για ηλεκτρονικές αγορές, πίσω μόνο από τη Βρετανία και τη Σουηδία. Επιπλέον, το 68% πιστεύει ότι, σε 5 χρόνια από τώρα, θα αυξήσει τις ηλεκτρονικές αγορές του μέσω κινητού τηλεφώνου, φτάνοντας τα επίπεδα υιοθέτησης του mobile shopping στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σημειώνεται πως η Klarna συνεργάζεται με περισσότερα από 200 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων των aboutyou.gr & public.gr, στην Ελλάδα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης