TECH

Επιστήμονες δημιούργησαν το «αόρατο» ξύλο

umd.edu

Επιστήμονες του πανεπιστημίου Μέριλαντ δημιούργησαν «αόρατο» ξύλο το οποίο είναι πιο δυνατό και αεροστεγές ακόμη και από το γυαλί και είναι διάφανο.

Το νέο υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη δημιουργία νέων αυτοκινήτων, σε ηλεκτρονικά συστήματα καθώς είναι ένα υλικό που χτίζεται και διαμορφώνεται, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Advanced Materials».

Η επιστημονική ομάδα με επικεφαλής τον Λιάνγκμπινγκ Χου (Liangbing Hu) έχει αφαιρέσει το μόριο της λιγνίνης που βρίσκεται στο ξύλο και καθιστά το καφέ χρώμα του, όπως αναφέρει το RT. Συγκεκριμένα, η τεχνική που χρησιμοποίησαν ήταν το βράσιμο του ξύλου με υδροξείδιο του νατρίου και άλλων ουσιών, για περίπου δύο ώρες. Αυτή η διαδικασία ξέβαψε το χρώμα και στη συνέχεια το υλικό γεμίστηκε με το χημικό «epoxy», που το έκανε τέσσερις με έξι φορές πιο ανθεκτικό.

Μέχρι στιγμής η ομάδα έχει δοκιμάσει τη διαδικασία μόνο σε κομμάτια ξύλου περίπου τεσσάρων ιντσών, αλλά σύμφωνα με τον Χου η διαδικασία είναι «εντελώς επεκτάσιμη» σε μεγαλύτερα κομμάτια που θα μπορούσαν να αποτελούνται μέχρι και σε οικοδομικά τετράγωνα .

Εντούτοις, καθώς η ανακάλυψη βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, χρειάζονται πέντε τουλάχιστον έτη έρευνας πριν από το υαλώδες ξύλο βγει στην αγορά και χρησιμοποιηθεί ως οικοδομικό υλικό, σύμφωνα με τους επιστήμονες.