Έρευνα Focus Bari: Πόσο ανησυχούν οι Έλληνες για τα προσωπικά δεδομένα τους
Ανανεώθηκε:
Ανησυχούν μεν αλλά δεν δείχνουν και ιδιαίτερη απροθυμία για να δώσουν τα προσωπικά δεδομένα τους, τουλάχιστον το email και το όνομά τους οι Έλληνες.
Αυτό τουλάχιστον δείχνει να είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε η Focus Bari που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1001 ατόμων το χρονικό διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2021.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από 3 στους 5 Έλληνες (60%) δηλώνουν πως ανησυχούν πολύ ή αρκετά για τα προσωπικά στοιχεία τους που μοιράζονται. Υπάρχει, μάλιστα ένα ποσοστό της τάξεως του 16% που δηλώνει ότι δεν ανησυχεί καθόλου, ενώ «ουδέτερη» στάση έχει το 24%.
Μεγαλύτερη είναι η ανησυχία στις μεγαλύτερες ηλικίες και στους κατοίκους της περιφέρειας. Συγκεκριμένα, το 63% στις ηλικίες 55-64 ετών και 35-44 ετών και το 62% σε εκείνη των 45-54 ετών δηλώνει ότι ανησυχεί πολύ ή αρκετά, ποσοστό που μειώνεται στο 56% στην κατηγορία των 25-34 ετών και στο 45% σε αυτή των 18-24 ετών.
Οι κάτοικοι της περιφέρειας ανησυχούν πολύ ή αρκετά σε ποσοστό 64% έναντι 55% στη Θεσσαλονίκη και 56% στην Αθήνα. Επίσης, οι άνδρες ανησυχούν οριακά περισσότερο από τις γυναίκες (60% έναντι 59%).
Από την άλλη πλευρά, είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν στοιχεία όπως η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), το όνομα και η διεύθυνση. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που δέχονται να μοιραστούν περισσότερο είναι το email με ποσοστό 61%, το όνομα (54%), η ημερομηνία γέννησης (49%) και ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου (43%).
Αντίθετα, δηλώνουν απροθυμία να μοιραστούν το οικογενειακό ιστορικό καθώς μόλις το 5% δηλώνει έτοιμο να το κάνει, οικονομικές πληροφορίες (6%) και το ιατρικό ιστορικό (7%). Το 17% δεν θέλει να μοιραστεί απολύτως κανένα στοιχείο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις για το τι κάνουν όταν μία εφαρμογή ή υπηρεσία τους ζητά να επιτρέψουν την παρακολούθηση ή το ιστορικό της πλοήγησής τους.
Μόλις το 18% δηλώνει ότι δεν το επιτρέπουν ποτέ, ενώ στην άλλη πλευρά το 6% απαντά ότι το κάνει σε όλες τις περιπτώσεις. Από εκεί και πέρα, το 59% δηλώνει ότι το κάνει ανάλογα με την περίπτωση και το 17% ανάλογα με το τι θα κερδίσει.
Οι συχνότερες περιπτώσεις που επιτρέπουν την παρακολούθηση είναι ότι αφορά κάποια online αγορά (57%), το «κατέβασμα» κάποιου λογισμικού/εφαρμογής (48%), τη δυνατότητα προσωποποιημένης εξυπηρέτησης (43%), την πρόσβαση σε περιεχόμενο (31%), την αυξημένη λειτουργικότητα και πρόσβαση (29%) και το να πάρει έκπτωση ή κάποια προσφορά (28%).