Visa Innovation Program: Plum και Wysely «αλλάζουν» την εμπιστοσύνη στις συναλλαγές
Ανανεώθηκε:
Fintech επιχειρήσεις, που ειδικεύονται στον χρηματοοικονομικό χώρο αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, «δείχνουν τον δρόμο» στο μέλλον, με έμφαση στην εμπιστοσύνη μεταξύ των συναλλασσόμενων, που μπορεί να είναι αυτό που ονομάζουμε «απλοί πολίτες», αλλά και επιχειρηματίες ή και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Οι startup εταιρείες μπορούν να δώσουν λύσεις σε ζητήματα που επί μακρόν απασχολούν τις συναλλαγές ή που προέκυψαν μόλις πρόσφατα λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και των ανθρώπινων κοινωνιών προς το μέλλον -αρκεί να έχουν τη στήριξη που χρειάζονται.
Αυτό ακριβώς είναι που προσφέρει το Visa Innovation Program, ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε fintechs της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στις οποίες παρέχει mentoring, στήριξη και διασυνδέσεις προκειμένου να προχωρήσουν αναπτύσσοντας τη δραστηριότητά τους άμεσα και στέρεα. Αυτή τη στιγμή, διεξάγεται ο τρίτος κύκλος του προγράμματος, στην τελική φάση του οποίου προκρίθηκαν 18 fintech εταιρείες από την Ελλάδα και άλλες χώρες και οι οποίες μέσω των παροχών που προσφέρονται προετοιμάζουν τις επόμενες κινήσεις τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι εταιρείες που συμμετείχαν σε προηγούμενους κύκλους του συγκεκριμένου προγράμματος από τη Visa, αναγνωρίζουν την καθοριστικής σημασίας συμβολή του στην εξέλιξή τους -την ώρα που ακόμα και σήμερα απολαμβάνουν τον αντίκτυπο των παροχών και των συνεργιών που προέκυψαν μέσω αυτού.
Πιο συγκεκριμένα, αξίζει να δούμε δύο περιπτώσεις εταιρειών που χαρακτηρίζονται fintech και οι οποίες παράγουν προϊόντα που διευκολύνουν την οικονομική καθημερινότητα πολιτών και επιχειρηματιών.
Plum: Αξιόπιστη διαχείριση του τραπεζικού μας λογαριασμού για αποταμίευση και επενδύσεις
Η Plum είναι η fintech εταιρεία που ασχολείται με τη διαχείριση του τραπεζικού μας λογαριασμού -όχι με κάποιον «παραδοσιακό» τρόπο βέβαια, αλλά με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Αναλύοντας τα δεδομένα των κινήσεων του λογαριασμού μας (ή και περισσότερων από έναν) φροντίζει να αποταμιεύει ένα ποσό ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά και να προτείνει τρόπους και κινήσεις για την κατά το δυνατόν καλύτερη διαχείριση των οικονομικών μας.
Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Plum, «πρόκειται για τον βοηθό Τεχνητής Νοημοσύνης που δίνει ώθηση στον τραπεζικό σας λογαριασμό. Αναλύοντας το εισόδημα του χρήστη και τις δαπάνες του, η Plum αναγνωρίζει πού μπορεί να γίνει μικρή αποταμίευση, πότε τα έξοδα υπερβαίνουν τον μέσο όρο, ενώ ενημερώνει αυτομάτως όταν υπάρχει η δυνατότητα καλύτερης συμφωνίας ή διακανονισμού για τον ίδιο. Εάν ο χρήστης αποφασίσει ότι θα ήθελε να προσπαθήσει να αυξήσει τα χρήματά του στο μέλλον, η Plum μπορεί να βοηθήσει και σε αυτό, καθώς προσφέρει μια σειρά επενδυτικών επιλογών που καλύπτουν τόσο αρχάριους όσο και έμπειρους επαγγελματίες».
Το σύνθημα της Plum άλλωστε είναι το «αποταμιεύστε χωρίς να το σκεφτείτε, επενδύστε σε ό,τι έχει σημασία για εσάς και γλιτώστε χρήματα από λογαριασμούς».
Wysely: Αξιοποιώντας την τεχνολογία για πιο εύκολες συναλλαγές
Ένα ζήτημα «γραφειοκρατίας» ακόμα και ηλεκτρονικής μορφής επιχειρεί να αντιμετωπίζει η fintech Wysely, που προχωρά στην αυτοματοποίηση μιας σειράς συναλλαγών που ένας χρήστης χρειάζεται να κάνει κάθε φορά, σε κάθε νέα του συναλλαγή, μέσω της διασύνδεσης με τον τραπεζικό του λογαριασμό, ώστε να διευκολύνεται κατά τον καλύτερο τρόπο. Μιλώντας στο CNN Greece, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Wysely Κώστας Σιαμπάνης εξήγησε συγκεκριμένα πως «η Wysely επιτρέπει σε όλους να μοιραστούν τα οικονομικά τους δεδομένα με άλλες εταιρείες με σκοπό τη χρήση μίας υπηρεσίας. Για παράδειγμα, δουλεύουμε με εταιρείες leasing αυτή τη στιγμή ώστε να αυτοματοποιήσουμε πλήρως την onboarding διαδικασία τους ώστε οι πελάτες τους να μη χρειάζεται να ανεβάζουν έγγραφα, όπως εκκαθαριστικό ή μισθοδοσία. Αυτή είναι μία πρακτική που βλέπουμε όλο και περισσότερο και είναι κάτι πάρα πολύ απλό καθώς χρειάζεται μόνο ένα log-in με το web banking της τράπεζας σου».
Μέσα από το Visa Innovation Program, η Wysely απέκτησε μία σχέση αλληλεπίδρασης που συνεχίζεται έως σήμερα: «Αυτό που κυρίως αποκομίσαμε από το Visa Innovation Program είναι η στήριξη από τους ανθρώπους της. Μπορεί να ακούγεται κλισέ αλλά ακόμη και σήμερα έχουμε επαφή κάθε εβδομάδα με αυτούς τους ανθρώπους που μας στήριξαν πάρα πολύ. Το άλλο που κερδίσαμε ήταν η επίτευξης μίας συνεργασίας με μία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες της Ελλάδος. Και φυσικά η προβολή μέσα από τα marketing channels του Visa Innovation Program», δηλώνει ο κύριος Σιαμπάνης.
Στον τρίτο κύκλο του Visa Innovation Program άλλωστε κατατέθηκαν 190 υποψηφιότητες fintech εταιρειών, καταγράφοντας τη ζήτηση για επαγγελματική καθοδήγηση στον τομέα αυτό -μια καθοδήγηση για την οποία η εμπειρία, η επαγγελματική επάρκεια και το όραμα για το μέλλον διαδραματίζουν τον σπουδαιότερο ρόλο.