Γερμανία: H βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών στα ύψη
Ανανεώθηκε:
Η έκθεση διαδραστικής ψυχαγωγίας Gamescom που διοργαθώνεται κάθε χρόνο στην Κολωνία φέτος διεξάγεται ψηφιακά λόγω πανδημίας. To μότο της είναι: «New Reality».
Στο ρεπορτάζ της η Deutsche Welle αναφέρει ότι τα κακά νέα είναι πως φέτος δεν θα εμφανιστούν στους δρόμους της Κολωνίας την περίοδο της έκθεσης βιντεοπαιχνιδιών Gamescom μεταμφιεσμένοι σε Super Mario ή Lara Croft. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Gamescom -η μεγαλύτερη έκθεση του είδους στον κόσμο- διοργανώνεται ψηφιακά λόγω πανδημίας.
Όμως τα καλά νέα είναι ότι όσοι είχαν πληρώσει είσοδο 20 ευρώ στις εκθέσεις προ-κορωνοϊού φέτος θα μπορούν να περιπλανηθούν στην αγαπημένη τους έκθεση δωρεάν. Με μότο «Νew Reality» (Νέα Πραγματικότητα) η ψηφιακή Gamescom έχει ως στόχο να προσεκλύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες σε σχέση με το 2020 -τότε πάνω από δύο εκατομμύρια.
Ο επικεφαλής της Έκθεσης Κολωνίας (Κοelnmesse) Όλιβερ Φρέσε έχει εξασφαλίσει για τη φετινή Gamescom σημαντικές συνεργασίες: από τη θυγατρική της Amazon, Twitch και το Facebook-Gaming μέχρι το YouΤube και κινεζικές υπηρεσίες streaming όπως oι Douyu και Bilibili. Φέτος έχουν διπλαστιαστεί και οι συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, οι οποίες φτάνουν τις 60. Επιπλέον πάνω από 255 μικρότεροι κατασκευαστές video games παρουσιάζουν στην Gamescom τις καινοτόμες ιδέες τους.
Βιντεοπαιχνίδια: Νικητές στην πανδημία
Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών συγκαταλέγεται στους κερδισμένους της πανδημίας. Ο κλάδος αναπτύχθηκε πέρσι ραγδαία. Σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Εταιρειών Video Games ο τζίρος στον κλάδο software και hardware βιντεοπαιχνιδιών ανήλθε στη Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 4,6 δισ. ευρώ έναντι 3,8 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Συνολικά, πρόκειται για αύξηση γύρω στο 22%.
Βάσει έρευνας της Ένωσης Ψηφιακής Βιομηχανίας Βitkom, ο μισός περίπου πληθυσμός στη Γερμανία παίζει video games έστω περιστασιακά. Αύξηση καταγράφεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες -αίσθηση προκαλεί η άνοδος στην ηλικιακή ομάδα 65 και άνω. Ωστόσο, η βασική ηλικιακή ομάδα που ελκύεται από τα βιντεοπαιχνίδια είναι οι νέοι 16-29 ετών. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ενώ πριν από την πανδημία, οι χρήστες έπαιζαν γύρω στις πέντε ώρες την εβδομάδα, σήμερα οι ώρες που περνούν μπροστά από την κονσόλα, τον υπολογιστή ή το smartphone έχουν αυξηθεί σε 8,5. Πάνω από τα τρία τέταρτα όλων των παικτών πληρώνουν για βιντεοπαιχνίδια.
Γερμανική στρατηγική στα video games
Αν και η Γερμανία παραμένει στην κορυφή σε πωλήσεις βιντεοπαιχνιδιών, μόνο το 5% των βιντεοπαιχνιδιών κατασκευάζεται στη χώρα. «Αυτό συμβαίνει γιατί άλλες χώρες, όπως ο Καναδάς, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία η Πολωνία, έχουν καταλάβει εδώ και χρόνο ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν σημαντικό οικονομικό κλάδο, τον οποίο στηρίζουν αντίστοιχα» αναφέρει ο Φέλιξ Φαλκ, επικεφαλής της Γερμανικής Ένωσης Εταιρειών Video Games.
Η Γερμανία από το 2019 έχει αρχίζει να στηρίζει τον κλάδο με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, γεγονός που έχει βελτιώσει την εικόνα. Μέχρι σήμερα η Γερμανία δεν θεωρούνταν ελκυστική χώρα για την προσέλκυση προγραμματιστών σε αντίθεση με τη Σουηδία ή τη Φιλανδία.
Πάντως, όπως παρατηρεί ο Φαλκ, και η Γερμανία έχει «κρυμμένους πρωταθλητές» για παράδειγμα στον τομέα των παιχνιδιών στρατηγικής. Ωστόσο ο δρόμος που πρέπει να διανύσουν οι Γερμανοί προγραμματιστές παιχνιδιών παραμένει μακρύς, ενώ, σύμφωνα με τον Φαλκ, πρέπει να παρακολουθούν στενά τις παγκόσμιες τάσεις, όπως πχ. την μόδα των Live Gaming Events.
Tην ίδια ώρα σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξάνεται η ζήτηση για κάρτες γραφικών και κονσόλες. Ο ψηφιακός κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών επηρεάστηκε από προβλήματα παράδοσης και καθυστερήσεων εξαιτίας της πανδημίας. Σύμφωνα με έρευνα του Bitkom, μόνο το 5% παρέλαβε νέα κονσόλα χωρίς καθυστερήσεις τους τελευταίους μήνες.
Τα προβλήματα αυτά όμως αφήνουν ανεπηρέαστη την Gamescom, η οποία παραμένει πιστή στο ραντεβού και είναι πάντα μια ιδιαίτερη γιορτή.