Convert Group: Σε ανοδική τροχιά τα online φαρμακεία
Ανανεώθηκε:
Την ανοδική του πορεία συνεχίζει ο κλάδος των online φαρμακείων κατά τη διάρκεια του 2021. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Convert Group οι online πωλήσεις των ελληνικών φαρμακείων αυξήθηκαν κατά 20% κατά τη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2021 και διαμορφώθηκαν στα 123,5 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ)
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία.
Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit της Convert Group, που περιλαμβάνει 85 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 64% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 340 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου όσον αφορά το δείγμα του eRetail Audit, άγγιξε το +33%.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία στις online αγορές το α’ εξάμηνο του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +41% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +32% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +30% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +26% σε διάφορα προϊόντα και +24% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).
Στα ενδιαφέροντα ευρήματα της μελέτης το ότι οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το α’ εξάμηνο του έτους αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 37,3% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές λοιπόν αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος με μέση έκπτωση 44,6%, ανοιχτές πάνες με μέση έκπτωση 39,9%, πολυβιταμίνες με μέση έκπτωση 39,1% και προϊόντα ακμής με μέση έκπτωση 32,4%. Στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι η μέση έκπτωση των προϊόντων που πωλήθηκαν από τα online φαρμακεία είχε διαμορφωθεί στο 36,7% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.
Το μέσο αγοραστικό καλάθι στο α’ εξάμηνο του 2021 διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με 44,21 ευρώ συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ από 43,36 ευρώ που ήταν στο α’ εξάμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε στα 4,4 τεμάχια με τα 2,1 από αυτά να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.
Όσον αφορά στα marketing κανάλια, οι διαφημίσεις Google πρωταγωνιστούν για ακόμη μια φορά το α’ εξάμηνο του 2021 επιφέροντας το 35% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 7,9 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 21% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 17%.
Η προτίμηση των mobile και tablet συσκευών για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών εξακολουθεί να κυριαρχεί με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop και laptops (40%). Ακόμη για την πραγματοποίηση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00) και η Δευτέρα φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα.