TECH

Χείρα βοηθείας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το ηλεκτρονικό εμπόριο στο α' τρίμηνο

Χείρα βοηθείας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το ηλεκτρονικό εμπόριο στο α' τρίμηνο
AP/Wilfredo Lee

Σημαντική βοήθεια στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις των μέτρων αντιμετώπισης της COVID-19 φαίνεται πως έδωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο και κατά το α' τρίμηνο του 2021.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία της PayPal, μίας από τις πιο γνωστές πλατφόρμες ηλεκτρονικών πληρωμών, στο α’ τρίμηνο του 2021 οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις είδαν την αξία των online πωλήσεων τους εντός Ελλάδας να διπλασιάζονται (+104%) σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020, ενώ εκείνες προς το εξωτερικό αυξήθηκαν κατά το διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 33%.

Η διαφορά είναι σημαντική ακόμη και αν ληφθεί υπόψιν ότι το α’ τρίμηνο του 2020 δεν είχαν ακόμη τεθεί σε ισχύ μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, ενώ και στο α’ τρίμηνο του 2021 ένα σημαντικό χρονικό διάστημα τα φυσικά σημεία πωλήσεων ήταν κλειστά.

Από την άλλη πλευρά, όμως, πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις είδαν το Διαδίκτυο ως ένα σημαντικό κανάλι για τις πωλήσεις τους και έσπευσαν να το αξιοποιήσουν.

Όπως σημειώνει στο CNN Greece ο Efi Dahan, γενικός διευθυντής του PayPal για την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ, η αύξηση αυτή «έγινε εφικτή χάρη, μεταξύ άλλων παραγόντων, και στην επιτάχυνση της ψηφιοποίησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπως και στην επέκταση των ομάδων καταναλωτών που κάνουν online αγορές σε μεγαλύτερες αλλά και μικρότερες ηλικίες».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας της Focus Bari, το 68% των καταναλωτών στην Ελλάδα έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά από τα μέσα του 2020 και έπειτα, ενώ η πανδημία έχει ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί ιδιαίτερα το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου στις μεγαλύτερες ηλικίες, ήτοι αυτές άνω των 54 ετών όπου παρατηρούνται και οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία της PayPal είναι η αύξηση της μέσης τιμής των προϊόντων που πωλούνται online από ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, το α’ τρίμηνο του 2021 ήταν αυξημένο κατά 21% για πωλήσεις εντός Ελλάδας και κατά 29% για πωλήσεις εκτός των ελληνικών συνόρων.

Η άνοδος της μόδας

Ένα ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι αυτό που αναφέρει ο κ. Dahan. «Σύμφωνα με την ανάλυση της PayPal, ο κλάδος που είχε τις περισσότερες online πωλήσεις τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό είναι αυτός της μόδας» επισημαίνει το υψηλόβαθμο στέλεχος της PayPal.

Πρόκειται για μία αρκετά ενδιαφέρουσα εξέλιξη δεδομένου ότι δείχνει πως έχουν διευρυνθεί αρκετά οι κλάδοι που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Όπως, επίσης, δείχνει ότι μία μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση έχει τις δυνατότητες να κινηθεί και εκτός συνόρων.

Αξίζει να σημειωθεί δε ότι στους τρεις κλάδους με τις περισσότερες online πωλήσεις στο εσωτερικό, εκτός της μόδας, περιλαμβάνονται ακόμη εκείνοι των αρωμάτων και των ειδών ομορφιάς καθώς και αυτός των ηλεκτρονικών.

Αντίστοιχα, όσον αφορά στις πωλήσεις εκτός Ελλάδας, εκτός της μόδας, περιλαμβάνονται και πάλι αυτός των αρωμάτων και των ειδών ομορφιάς καθώς επίσης και αυτός των παιχνιδιών! Κάτι που δείχνει τις ευκαιρίες που υπάρχουν.