TECH

«Ανεβάζει» ταχύτητα στην ελληνική αγορά η Lenovo

«Ανεβάζει» ταχύτητα στην ελληνική αγορά η Lenovo

Με εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης συνεχίζει να κινείται στην ελληνική αγορά η Lenovo, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών ψηφιακών τεχνολογιών παγκοσμίως, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς της σε αρκετές κατηγορίες υπολογιστικών συσκευών και αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα της.

«Το προηγούμενο οικονομικό έτος (σ.σ. Απρίλιος 2020 – Μάρτιος 2021) καταφέραμε να ξεπεράσουμε το όριο των 100 εκατ. δολαρίων φθάνοντας στα 105,4 εκατ. δολάρια όσον αφορά τα έσοδα από πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών» αναφέρει στο CNN Greece o Παναγιώτης Μακρυνιώτης, γενικός διευθυντής της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο. Σύμφωνα με τον τελευταίο, η αύξηση σε ποσοστιαία βάση ήταν της τάξεως του 50% όταν τα αμέσως προηγούμενα οικονομικά έτη η Lenovo είχε κινηθεί με ρυθμούς ανάπτυξης στα επίπεδα του 30% - 40%.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την μέχρι τώρα πορεία και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να κινούμαστε με αντίστοιχους ρυθμούς και τη φετινή χρονιά» σημειώνει ο κ. Μακρυνιώτης.

Ένας λόγος για την επιτάχυνση αυτή ήταν σαφώς τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας που οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων προσωπικών υπολογιστών με τον γενικό διευθυντή της Lenovo να σπεύσει πάντως να σημειώσει ότι «η τάση αυτή υπήρχε ήδη». Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μακρυνιώτη, η τάση είναι πλέον προς μηχανήματα με καλύτερες τεχνικές προδιαγραφές δεδομένου κιόλας ότι το νέο μοντέλο εργασίας έχει διαφορετικές απαιτήσεις και οι υπολογιστές καλούνται να καλύψουν ανάγκες τόσο επαγγελματικές όσο και προσωπικές.

Σύμφωνα με τον κ. Μακρυνιώτη, η Lenovo πέτυχε σε αρκετές κατηγορίες να αυξήσει τις πωλήσεις με ρυθμούς υψηλότερους σε σχέση με εκείνη της υπόλοιπης αγοράς με αποτέλεσμα να διευρύνει σε αρκετές περιπτώσεις τα μερίδια της. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των tablets, όπου οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν όσον αφορά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 και διαμορφώθηκαν σε συνολικό επίπεδο στις 450 χιλιάδες, το μερίδιο της Lenovo σε τεμάχια έφθασε στο 42,6% από 27,3% που ήταν την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Επίσης, στο ίδιο χρονικό διάστημα, η Lenovo έφτασε την κορυφή και όσον αφορά τους φορητούς υπολογιστές για οικιακούς καταναλωτές με ένα μερίδιο της τάξεως του 21,4% με βάση την αξία των πωληθέντων φορητών υπολογιστών για οικιακούς καταναλωτές και είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 35,1% (έναντι 34,9% στο σύνολο της συγκεκριμένης κατηγορίας).

Η αγορά των προσωπικών υπολογιστών για οικιακούς καταναλωτές (φορητά και επιτραπέζια συστήματα) παρουσίασε αύξηση 31,3% σε τεμάχια την περίοδο Απρίλιος 2020 – Μάρτιος 2021 με τη Lenovo να είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές. Το ποσοστό της αύξησης ενδεχομένως να ήταν μεγαλύτερο λόγω της πανδημίας αλλά οι ελλείψεις που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο όσον αφορά τα chips που χρησιμοποιούνται και στους υπολογιστές είχε ως αποτέλεσμα η προσφορά που υπήρχε να μην μπορεί να καλύψει τη ζήτηση. «Αυτό το θέμα θα συνεχίσει να υπάρχει» σημειώνει ο κ. Μακρυνιώτης, σύμφωνα με τον οποίο η ελληνική αγορά για προσωπικούς υπολογιστές θα κινηθεί φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρσι.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Μακρυνιώτης αναμένει αύξηση της αγοράς των tablets λόγω και του προγράμματος Ψηφιακής Μέριμνας, στο οποίο η Lenovo έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δυνατούς «παίκτες». «Τα μηχανήματα που προσφέρουμε στην Ψηφιακή Μέριμνα έχουν εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν λειτουργίες με έμφαση στον τομέα της ασφάλειας» αναφέρει ο κ. Μακρυνιώτης.

Πλάνα για φέτος

Το προηγούμενο οικονομικό έτος ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας.

«Αυτό που επιδιώξαμε ήταν να κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερες προβλέψεις προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα διαθεσιμότητας τόσο για τους συνεργάτες μας από το χώρο της λιανικής όσο και τους εταιρικούς πελάτες μας» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Lenovo.

Όσον αφορά στο τρέχον οικονομικό έτος, ο κ. Μακρυνιώτης υποστηρίζει πως «ο στόχος είναι να συνεχίσουμε να ενισχύουμε τα μερίδια αγοράς μας, δίνοντας έμφαση στην κατηγορία των υπολογιστών που απευθύνονται σε εταιρικούς πελάτες».

Από εκεί και πέρα, η Lenovo σκοπεύει να δώσει περαιτέρω έμφαση στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης όπου η εταιρεία έχει κάνει πολλές κινήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. «Ένα παράδειγμα είναι το πιστοποιητικό CO2 για εταιρικούς πελάτες» σημειώνει ο κ. Μακρυνιώτης, τονίζοντας ότι το θέμα της βιωσιμότητας είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις.

Επιπλέον, στα πλάνα είναι να συνεχίσει να εστιάζει στο χώρο της εκπαίδευσης.

Σημειωτέον ότι η Lenovo είναι εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως στον τομέα του εξοπλισμού για μαθητές. Παράλληλα, στόχος της Lenovo και στην Ελλάδα είναι να βοηθήσει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων αλλά και στην παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους με ένα παράδειγμα να είναι η δράση με την επωνυμία Digital Upscalling for Women που «έτρεξε» και στην Ελλάδα. «Θέλουμε η Lenovo να είναι δίπλα στον άνθρωπο όχι μόνο όσον αφορά στο hardware» τονίζει ο κ. Μακρυνιώτης.