Ποιοι κρατούν στα χέρια τους το ελληνικό μέλλον του e-commerce στην Amazon
Ανανεώθηκε:
Πόσο έτοιμοι είναι οι Έλληνες να δραστηριοποιηθούν στο κομμάτι του e-commerce εκτός του e-shop τους; Να γίνουν μέρος μίας παγκόσμιας πλατφόρμας που θα στέλνει τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο; Με λίγα λόγια να γνωρίσουν την πραγματική δύναμη της Amazon και να πρωταγωνιστήσουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Η Amazon αναλαμβάνει την αποθήκευση και αποστολή των προϊόντων μίας εταιρείας στον τελικό καταναλωτή, απλοποιώντας την όλη διαδικασία και μειώνοντας το κόστος και τα logistics.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ήδη η παγκόσμια πλατφόρμα κολοσσιαίων εσόδων κάνει επιθετικά expand σε νέες αγορές, όπως η Πολωνία, η Σουηδία και η Ολλανδία, ενώ είναι πολύ πιθανό η Ελλάδα να μπει στο μέλλον στον χάρτη των επενδύσεων της Amazon, καθώς ήδη γίνονται συζητήσεις για τη δημιουργία logistics centers της εταιρείας στη χώρα μας, τα οποία θα εξυπηρετούν ευρύτερα τα Βαλκάνια.
Το CNN Greece εντόπισε και συζήτησε με τους ανθρώπους που διοικούν την κορυφαία εταιρεία που αναλαμβάνει να προωθήσει ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα της Amazon και συγκεκριμένα τη SatiSupp Hellas η οποία μέσω της πλατφόρμας e-commerce hellas παρέχει όλες τις πληροφορίες, αλλά και υπηρεσίες που αναζητά όποιος θέλει να δραστηριοποιηθεί στον συγκεκρμένο τομέα. Μάλιστα, είναι οι μόνοι Έλληνες που παρέχουν ένα πλήρες πακέτο παροχής υπηρεσιών.
Ο λόγος για τους Αχιλλέα Δασκαλάκη και Κωνσταντίνο Θεοδωρίδη που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) στο Amazon εδώ και τουλάχιστον πέντε χρόνια. Όπως δηλώνουν οι ίδιοι: «Η πανδημία του Covid-19 έδωσε ένα πολύ ηχηρό μήνυμα, που ήδη γνωρίζαμε: Ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ιδιαίτερα επικερδές, ενώ το e-commerce δεν πρέπει να μένει στα στενά όρια της Ελλάδας. Μέσα από την Amazon είναι πολύ εύκολο να επεκτείνεις την επιχείρησή σου σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Το brandname της Amazon σου παρέχει τη στήριξη να πουλήσεις από τη μία άκρη της Γης στην άλλη, χωρίς να μένεις προσκολλημένος στα στενά όρια της Ελλάδας».
Πρόκειται ουσιαστικά για μία ευκαιρία ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν τη δυνατότητα για πωλήσεις εκτός Ελλάδας, ωστόσο μην ξεχνάμε πως χρειάζεται να επιλέξουν τον κατάλληλο συνεργάτη προκειμένου να τους βοηθήσει να κάνουν αυτό το βήμα.
Η εταιρεία SatiSupp Hellas μέσω της πλατφόρμας e-commerce hellas παρέχει συνοπτικά τις εξής υπηρεσίες: Άνοιγμα λογαριασμού για την εταιρεία στην Amazon, δημιουργία σελίδων προϊόντων (και τις αντίστοιχες μεταφράσεις, SEO optimisation), day to day management, δημιουργία και διαχείριση για καμπάνιες προώθησης (Pay per Click campaigns), customer support (καθώς η Amazon σε υποχρεώνει να επικοινωνείς με τον πελάτη στη γλώσσα του), ενώ παρέχει και φορολογικές συμβουλές. Με λίγα λόγια, παρέχει μία 360ο προσέγγιση στον πελάτη, ενώ αναλαμβάνει τη διαχείριση από το Α έως το Ω.
Είναι αλήθεια, όπως δηλώνουν οι Δασκαλάκης και Θεοδωρίδης, πως η SatiSuppHellas μέσα στην πάροδο του χρόνου απέκτησε τεράστια ανάπτυξη, καθώς ο επιχειρηματικός κλάδος αντιλαμβανόταν όλο και περισσότερο τη δυναμική που του δίνει το e-commerce, και πιο συγκεκριμένα η πλατφόρμα της Amazon, με αποτέλεσμα, σήμερα να διαχειριζεται πολύ μεγάλα brands των οποίων ο συνολικός τζίρος αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ποιες ελληνικές εταιρείες βρίσκονται σήμερα στο Amazon
«Δεν υπάρχει περιορισμός στη δραστηριότητα της εκάστοτε εταιρείας» υπογραμμίζει ο κ. Θεοδωρίδης, για να συμπληρώσει: «Οι πελάτες μας ανά τον κόσμο εμπορεύονται από θήκες και “τζάμια” κινητών (smartphone accessories) μέχρι κρέμες προσώπου και σώματος, συμπληρώματα διατροφής, οικιακό και επαγγελματικόεξοπλισμό, αλλά και αθλητικό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ακόμη και τέρματα ποδοσφαίρου!».
Τι συμβαίνει όμως με τους Έλληνες επιχειρηματίες; «Ξεχωριστό κομμάτι για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της εταιρείας μας, που δίνουν τον παλμό και της εγχώριας αγοράς, είναι οι νέοι πελάτες μας που μάλιστα είναι Έλληνες. Ήταν άλλωστε και για εμάς προτεραιότητα, να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Έλληνες να αντιληφθούν πως το e-commerce μπορεί και αναπτύσσεται πέρα από γεωγραφικά, χρονικά και οικονομικά όρια» εξηγεί ο κ. Δασκαλάκης.
«Πλέον το πελατολόγιο Ελλήνων επιχειρηματιών αποτελείται από ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά αγαθά -όπως μέλι, λάδι, ρίγανη, θυμάρι, τρούφες. Έτσι, μαζί τους, έχουμε καταφέρει να φτάνουν τα ελληνικά προϊόντα από το αγρόκτημα στα διεθνή ψηφιακά “ράφια” της Amazon. Ακόμη και πολυεθνικές εταιρείες δείχνουν εμπράκτως το ενδιαφέρον τους για την επέκτασή τους στο e-commerce, όχι με την παραδοσιακή μέθοδο του e-shop, αλλά με την δυναμική της Amazon», σημειώνουν οι άνθρωποι που κρατούν το μέλλον του e-commerce της Amazon στα χέρια τους – σε ελληνικό τουλάχιστον επίπεδο.
Το ελληνικό case study που διαπρέπει στην Αγγλία
Το τελευταίο διάστημα, όλο και περσσότερες είναι οι ελληνικές εταιρίες που επιθυμούν να λανσάρουν τα προϊόντα τους στην Amazon. Μια τέτοια εταιρεία είναι και ο εγχώριος κολοσσός του καφέ, η Dimello της Kafea Terra. Κατόπιν επικοινωνίας που είχε το CNN Greeceμε τον General Manager της Kafea Terra, Ιορδάνη Ιωσηφίδη, ο ίδιος δήλωσε: «Η Dimello, ως ένα από τα κυρίαρχα brand της Ελλάδας στον χώρο του καφέ, δεν θα μπορούσε να μην επιχειρήσει την επέκτασή της και στο κομμάτι του e-commerce. Η Amazon είναι το Νο1 κανάλι τόσο για πωλητές, όσο και για αγοραστές στον κόσμο. Η συνεργασία μας με την SatiSupp Hellas κρίθηκε καθοριστική για να επιλέξουμε να κάνουμε αυτό το βήμα, αρχής γενομένης με την αγορά της Αγγλίας, όπου έχουμε ήδη σταθεροποιήσει τα πρώτα μας βήματα. Σύντομα θα ακολουθήσουν κι άλλες αγορές, με την πίστη πως συν τω χρόνω θα κάνουμε γνωστή την Dimello σε τουλάχιστον πέντε νέες αγορές».
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο άνθρωποι της SatiSupp Hellas φέρονται να παρέχουν εξαιρετική υποστήριξη, ενώ ταυτόχρονα είναι ανοιχτοί σε νέες ιδέες κάτι το οποίο είναι και απαραίτητο για ένα τέτοιο νέο βήμα. Μάλιστα, από την πλευρά τους, οι Δασκαλάκης και Θεοδωρίδης αναφέρουν για τη συγκεκριμένη συνεργασία: «Οι ελληνικές εταιρείες, όπως η Dimello, είναι έτοιμες να κατακτήσουν την αγορά του Amazon καθώς δεν υστερούν σε τίποτα σε σχέση με αντίστοιχα brands του εξωτερικού. Παρόλο που η συνεργασία μας ξεκίνησε σχετικά πρόσφατα, ήδη προχωράμε με ταχύτερα βήματα από ό,τι προσδοκούσαμε, γεγονός που αποδεικνύει και τη δυναμική που μπορούν να έχουν τα ελληνικά brands στο εξωτερικό. Στόχος μας είναι να εδραιωθεί η Dimello σε όλες τις ευρωπαικές αγορές του Amazon, και -γιατί όχι- να κάνει και το βήμα της Αμερικής».
Εσείς ακόμη να μπείτε στο Amazon;
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως οι Ευρωπαίοι έμποροι που δραστηριοποιούνται στο Amazon Marketplace, μπορούν να στείλουν τα αγαθά τους σε ένα από τα 75 κέντρα διανομής που διαθέτει η Amazon στην Ευρώπη. Σε αυτά, η Amazon θα αποθηκεύει τα προϊόντα τους και όταν ο έμπορος θα λαμβάνει μια παραγγελία από κάποιον πελάτη, που βρίσκεται σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα από αυτή που εδρεύει η εμπορική εταιρεία, η Amazon θα αναλαμβάνει τα υπόλοιπα στάδια εξυπηρέτησης του πελάτη. Ειδικότερα, θα φροντίζει να παραλαμβάνεται το πακέτο από τις αποθήκες της, το οποίο θα συσκευάζεται και θα αποστέλλεται στον τελικό αγοραστή, μέσω του δικού της δικτύου. Το πανευρωπαϊκό πρόγραμμα FBA θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρόνους αποστολής και σε χαμηλότερο κόστος παράδοσης για τους εμπόρους.