TECH

Όταν οι διαφημιστικές πινακίδες θα μας παρακολουθούν

Όταν οι διαφημιστικές πινακίδες θα μας παρακολουθούν
Clear Channel Outdoor

Μία ακόμη εκδοχή του ψηφιακού «Μεγάλου Αδελφού» δημιουργείται στις ΗΠΑ, καθώς εταιρία διαφημιστικών πινακίδων δρόμου προετοιμάζει το έδαφος για την παρακολούθηση των πολιτών μέσω υπηρεσιών γεωγραφικής τοποθεσίας του κινητού τους, δηλαδή τις διαδρομές που κάνουν με το αυτοκίνητο και τα μέρη που διασχίζουν.

Στόχος είναι να παρέχονται στους διαφημιστές, αναλυτικές πληροφορίες για το πόσα άτομα μπορεί να προσέξουν τις αναρτώμενες διαφημιστικές πινακίδες, ώστε να βοηθήσει στοχευόμενα, τις καμπάνιες. Με τα δεδομένα και τα στοιχεία που μπορούν να συλλεχθούν από τα κινητά τηλέφωνα, προσδιορίζεται η ηλικία, το φύλο και ασφαλώς η τοποθεσία των ανθρώπων που βλέπουν τις πινακίδες, σύμφωνα με το δημοσίευμα των New York Times.

«Συνολικά, τα δεδομένα αυτά μπορούν να δώσουν πληροφορίες σχετικά με το ποια είναι τα χαρακτηριστικά που έχει ο μέσος θεατής της διαφήμισης», δήλωσε ο Andy Stevens, αντιπρόεδρος για την έρευνα και τις ιδέες της Clear Channel Outdoor. "Προφανώς αυτό είναι κάτι αρκετά πολύτιμο για ένα διαφημιστή’’, συμπλήρωσε. Αλλά, πρόσθεσε, ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί τα ίδια δεδομένα που έχουν τα κινητά εδώ και χρόνια, και δείχνει ορισμένες διαφημίσεις σε μια συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών, δεν είναι μια νέα ιδέα. «Απλά τοποθετούμαστε σε ένα υπάρχον οικοσύστημα δεδομένων», ανέφερε.

Τα δεδομένα που συλλέγονται από άλλες εφαρμογές θα βοηθήσουν να προσδιοριστεί η συμπεριφορά των καταναλωτών και να τους ωθήσει να επισκεφτούν καταστήματα που μπορεί να τους φανούν χρήσιμα. Ωστόσο, όλοι επιμένουν ότι προστατεύουν την ιδιωτική ζωή των καταναλωτών και όλα τα δεδομένα είναι ανώνυμα.

Από την άλλη πλευρά, υποστηρικτές της προστασίας δεδομένων, έχουν εγείρει ερωτήματα εδώ και καιρό σχετικά με τον εντοπισμό της συσκευής, ιδιαίτερα, καθώς οι εταιρείες έχουν συγχωνεύσει αυτές τις πληροφορίες τοποθεσίας για να σχηματίσουν λεπτομερές προφίλ. Συγκεκριμένα, υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι συχνά δεν συνειδητοποιούν ότι παρακολουθούνται, ακόμα και αν έχουν συμφωνήσει σε κάποια εφαρμογή να γίνεται χρήση προσωπικών τους στοιχείων. Με σχεδόν όλες τις εταιρείες να ισχυρίζονται ότι τα δεδομένα που συλλέγουν είναι ανώνυμα και συγκεντρωτικά - και ότι οι καταναλωτές μπορούν να απενεργοποιήσουν τα δεδομένα, ανά πάσα στιγμή - κάποιοι παραμένουν, δικαιολογημένα δύσπιστοι.