Ο COVID-19 φέρνει αύξηση της χρήσης των social media
Ανανεώθηκε:
Η πανδημία των κορωνοϊού δείχνει να έχει ενδυναμώσει περαιτέρω τη σχέση των πολιτών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με στοιχεία του globalwebindex, σχεδόν ένας στους δύο χρήστες (43%) παραδέχεται ότι αφιερώνει, πλέον, περισσότερο χρόνο στα social media από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και μετά.
Το πιο ενδιαφέρον είναι πάντως ότι ένας στους πέντε χρήστες (19%) απαντά ότι θα συνεχίσει να περνά περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μετά την πανδημία.
Σύμφωνα με όσα επισημαίνει το globalwebindex σε σχετική έρευνα του, ένας από τους λόγους, που οι χρήστες άρχισαν να παρακολουθούν πιο στενά τα social media την περίοδο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, είναι η ανάγκη για ενημέρωση. Από το 2014, η κατανάλωση ειδήσεων σε αυτές τις πλατφόρμες αυξάνεται σταθερά, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έδωσε άλλη διάσταση σε αυτήν τη συνήθεια. Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών (36%) απαντά ότι η ενημέρωση είναι ο βασικός λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό, μάλιστα, ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκτός από την Gen Z, οι εκπρόσωποι της οποίας απαντούν ότι κάνουν χρήση των social media κυρίως για να «γεμίσουν» τον ελεύθερο χρόνο τους.
Η έρευνα επισημαίνει πάντως ότι ο ρόλος των social media ως κόμβων ειδήσεων σημαίνει ακόμη ότι, οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται, έχουν όλο και μεγαλύτερη ευθύνη για την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης.
Για παράδειγμα, το 73% των χρηστών στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία συμφωνεί ότι τα social media οφείλουν να φιλτράρουν τις μη επαληθευμένες ειδήσεις, που δημοσιεύονται στις πλατφόρμες τους. Μάλιστα, οι ηλικιωμένοι χρήστες, που εμπιστεύονται λιγότερο τις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ακόμη πιο απαιτητικοί από τις εταιρείες όσον αφορά την εγκυρότητα των ειδήσεων, που δημοσιεύουν.
Στο μεταξύ, η εύρεση αστείου ή διασκεδαστικού περιεχομένου είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (33%), ακριβώς πίσω από την πλήρωση του ελεύθερου χρόνου (34%). Η Gen Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης, με σχεδόν 3 στους 10 να δημιουργούν περισσότερα βίντεο λόγω της επιδημίας - αύξηση οκτώ εκατοστιαίων μονάδων μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου.