Τι είναι η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών και πώς να την αξιοποιήσετε
Με αρκετό περιεχόμενο που απευθύνεται τόσο σε πολίτες που θέλουν να βελτιώσουν τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες του όσο και σε εκείνους που επιθυμούν να αποκτήσουν περισσότερο εξειδικευμένες γνώσεις αναφορικά με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ξεκίνησε η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών.
Η ακαδημία είναι εύκολα προσβάσιμη μέσα από την πρώτη σελίδα του Gov.gr ή απευθείας από τη διεύθυνση https://nationaldigitalacademy.gov.gr/ και έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός εύχρηστου και φιλικού περιβάλλοντος, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, κατά τη διάρκεια διαδικτυακής ενημέρωσης εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαριφόπουλο, στόχος της κυβέρνησης είναι να μη μείνει κανείς πίσω στην ψηφιακή εποχή με τις ψηφιακές δεξιότητες να είναι πλέον απαραίτητες, αφ' ενός προκειμένου να μπορούν όλοι οι πολίτες να αξιοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες που δημιουργεί το κράτος και αφ' ετέρου επειδή τα επαγγέλματα του μέλλοντος θα απαιτούν βασικές ψηφιακές δεξιότητες και σε πολλές περιπτώσεις προηγμένες.
Η Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών έχει, επίσης, ως στόχο να αποτελέσει την κεντρική πύλη για τον ψηφιακό εγγραματισμό των πολιτών με πλούσιο περιεχόμενο που θα διευρύνεται διαρκώς. Αυτή τη στιγμή, είναι διαθέσιμα -δωρεάν- 214 μαθήματα από 32 παρόχους που αφορούν περισσότερες από 30 θεματικές ενότητες και ο συνολικός αριθμός των ωρών εκπαίδευσης ξεπερνά τις 1800. Όπως επεσήμανε ο κ. Ζαριφόπουλος, το περιεχόμενο αξιολογείται από ειδική επιτροπή και θα διευρύνεται διαρκώς.
Η διαδικασία εγγραφής είναι εξαιρετικά απλή, καθώς σε αυτή τη φάση δεν απαιτείται ουσιαστικά κάποιας μορφής σύνδεση με προσωπικά στοιχεία του πολίτη. Σε επόμενη φάση, πάντως, σχεδιάζεται η παροχή περισσότερο προσωποποιημένων υπηρεσιών, οπότε θα απαιτείται ταυτοποίηση.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα λειτουργία είναι το εργαλείο αυτοαξιολόγησης, με τη χρήση του οποίου μπορεί ο κάθε πολίτης να ελέγξει μέσα από μία σειρά ερωτήσεων το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων του. Μάλιστα, η εφαρμογή, μετά το τέλος της διαδικασίας, προτείνει στον πολίτη και τα κατάλληλα μαθήματα ώστε να βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες του.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαριφόπουλο, το πλάνο περιλαμβάνει την επέκταση σε νέους τομείς όσο και στην παροχή εξειδικευμένων μαθημάτων για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες ή τομείς της οικονομίας (π.χ. γεωργία, δημόσια διοίκηση). Επίσης, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποιας μορφής πιστοποίηση.
Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ακαδημία αποτελεί μία από τις πολλές δράσεις που αναμένεται να υπάρξουν τους επόμενους μήνες, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι έχει επανεργοποιηθεί και η Ελληνική Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και την Απασχόληση με τη συμμετοχή πολυάριθμων φορέων.
Ακόμη, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το θέμα της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών και των φοιτητών, ο κ. Ζαριφόπουλος ανέφερε ότι στη Βίβλο για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, που θα ανακοινωθεί σύντομα, θα υπάρχουν συγκεκριμένοι άξονες δράσης για αυτές τις ομάδες, ενώ υπάρχουν και συζητήσεις προκειμένου στα προγράμματα σπουδών των ελληνικών πανεπιστημίων να υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα για ψηφιακές δεξιότητες.