TECH

Η καραντίνα αγαπάει το Netflix: Εκτόξευση του αριθμού των συνδρομητών εν μέσω κορωνοϊού

Η καραντίνα αγαπάει το Netflix: Εκτόξευση του αριθμού των συνδρομητών εν μέσω κορωνοϊού
Η σειρά ντοκιμαντέρ «Tiger King» έχει μαγνητίσει το συνδρομητικό κοινό των ΗΠΑ με περίπου 34 εκατομμύρια ανθρώπους να το παρακολουθούν τις πρώτες δέκα ημέρες προβολής του στην πλατφόρμα του Netflix. AP Photo/LM Otero

Η πανδημία και ο συνακόλουθος μαζικός εγκλεισμός στο σπίτι, όπως ήταν αναμενόμενο, ευνόησαν το Netflix, το οποίο ανακοίνωσε ότι αύξησε κατά 15,8 εκατομμύρια τους συνδρομητές του παγκοσμίως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι αρχικής πρόβλεψης (προ κορωνοϊού) για αύξησή τους κατά επτά εκατομμύρια. 

Έτσι, ανέβασε πλέον τον συνολικό αριθμό των συνδρομητών του, διεθνώς, σε σχεδόν 183 εκατομμύρια, με τη σειρά ντοκυμαντές «Tiger King» το reality show «Love is Blind» και το «La Casa De Papel».

Ωστόσο, η εταιρεία προβλέπει ένα πιο αδύναμο οικονομικά δεύτερο εξάμηνο, αν τα περιοριστικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού αρθούν.

Ο αριθμός των νέων συνδρομητών στο πρώτο φετινό τρίμηνο είναι περίπου διπλάσιος σε σχέση με όσους είχαν δημιουργηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2019. Το μεγαλύτερο μέρος των νέων συνδρομητών, περίπου 4,4 εκατομμύρια, προήλθε από την Ευρώπη, ενώ 2,3 εκατομμύρια από ΗΠΑ και Καναδά.

Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2020 έφθασαν τα 5,76 δισεκατομμύρια δολάρια (αυξημένα κατά 27% σε σχέση με το περυσινό πρώτο τρίμηνο), ενώ τα κέρδη του Netflix σχεδόν διπλασιάσθηκαν στα 709 εκατομμύρια δολάρια, από 344 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Από την άλλη πλευρά, το Netflix επεσήμανε ότι, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, έχουν σταματήσει σχεδόν όλες οι παραγωγές του ανά τον κόσμο και ο προγραμματισμός ορισμένων νέων ταινιών και σειρών θα καθυστερήσει κατά περίπου ένα τρίμηνο. Πάντως, το νέο περιεχόμενο που πρόκειται να προβληθεί αργότερα φέτος, είχε σε μεγάλο βαθμό ήδη κινηματογραφηθεί πριν την κρίση του κορωνοϊού. Οι επενδυτές βλέπουν θετικές προοπτικές και η μετοχή της εταιρείας έχει ανέβει πάνω από 30% μέχρι στιγμής φέτος.

«Το Netflix είναι και θα συνεχίσει να είναι η εταιρεία media που έχει υποστεί τη μικρότερη επίπτωση από την Covid-19. Το προϊόν της ταιριάζει σχεδόν τέλεια σε έναν πληθυσμό που ξαφνικά έχει βρεθεί κλεισμένος μέσα στο σπίτι», δήλωσε στο BBC ο αναλυτής Έρικ Χάγκστρομ της εταιρείας eMarketer.

Το Netflix, που εκτιμά ότι θα προσθέσει άλλους 7,5 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, έχει προσλάβει άλλα 2.000 άτομα για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη διεθνή ζήτηση. Προειδοποίησε, πάντως, τους επενδυτές ότι αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης μπορεί να μειωθεί στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς οι κυβερνήσεις θα έχουν χαλαρώσει τα περιοριστικά μέτρα και οι άνθρωποι θα «ξεπορτίζουν» συχνότερα.

Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι πόσους από τους νέους συνδρομητές θα καταφέρει το Netflix να κρατήσει σε πιο μόνιμη βάση, καθώς θα αυξηθεί σταδιακά ο ανταγωνισμός από άλλες πλατφόρμες streaming, όπως οι Disney Plus και Amazon Prime, ενώ παράλληλα θεωρείται δεδομένη η ύφεση. Το Netflix ξεκαθάρισε ότι δεν εξετάζει καμία αύξηση στις τιμές των συνδρομών του.