TECH

Το Facebook γιόρτασε 12 χρόνια ζωής

Το Facebook γιόρτασε 12 χρόνια ζωής
REUTERS/DADO RUVIC

Το Facebook έγινε χθες 12 ετών και γιόρτασε τα γενέθλια του ανακηρύσσοντας την 4η Φεβρουαρίου ως “Friend’s Day” και δημοσιεύοντας καινούρια εργαλεία σχεδιασμένα να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά – σε ένα διαδικτυακό πλαίσιο πάντα.

Για την χθεσινή ημέρα το Facebook πρόσφερε στον κάθε χρήστη ένα εξατομικευμένο βίντεο με τα κορυφαία στιγμιότυπα που έχει μοιραστεί με φίλους του. Ο καθένας είχε τη δυνατότητα να δει και να αναρτήσει το δικό του βίντεο, πατώντας την επιλογή “Watch Yours” στην κορυφή της αρχικής σελίδας.

Δημοσκοπήσεις δείχνουν πως οι άνθρωποι ηλικίας 35-45 δημιουργούν λογαριασμό στο Facebook κυρίως ώστε να μπορούν να κρατούν επικοινωνία με την οικογένεια τους.

Επιπλέον, το 39% των χρηστών του Facebook είναι συνδεδεμένοι τουλάχιστον με έναν άνθρωπο που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ από κοντά ενώ το 1/3 των αιτήσεων για τα διαζύγια στην Αμερική εμπεριέχουν την λέξη Facebook. Αυτό το αφήνουμε στην κρίση σας....

Τα εν λόγω εργαλεία επιπρόσθετο σκοπό έχουν να δείξουν τις διαστάσεις που έχει πάρει το Facebook στα 12 χρόνια ζωής του. Οι χρήστες του Facebook έχουν αγγίξει τους 1.6 δις. ενεργούς χρήστες μηνιαίως – αριθμός διπλάσιος από εκείνον του 2011, γεγονός που το τοποθετεί στις κορυφαίες θέσεις των κοινωνικών δικτύων.

Όταν γεννήθηκε το Facebook το 2004 δεν υπήρχε αρχική σελίδα, δεν μπορούσε κανείς να σχολιάσει τις αναρτήσεις και τις φωτογραφίες των άλλων και η εγγραφή σε αυτό ήταν αποκλειστικό προνόμιο φοιτητών του Harvard, και μάλιστα ήταν δυνατή μόνο κατόπιν πρόσκλησης από κάποιον που ήταν ήδη μέλος της πλατφόρμας. Στη συνέχεια επεκτάθηκε σε άλλα κολλέγια ώσπου τελικά απλώθηκε σχεδόν σε όλο τον κόσμο.

Από τότε έχουν γίνει αναρίθμητοι επανασχεδιασμοί της σελίδας και έχει προστεθεί πληθώρα χαρακτηριστικών: μηνύματα, σκουντήματα, ομαδικές συνομιλίες, φωτογραφίες, παιχνίδια κ.α.

Το Facebook είναι μια εξαιρετικά κερδοφόρα επιχείρηση, κερδίζοντας δισεκατομμύρια ιδίως λόγω της επέκτασης του σε άλλα πεδία. Λάνσαρε μάλιστα καινούριες εταιρίες και προϊόντα όπως για παράδειγμα το Oculus VR και Internet.org.

Αν η μέχρι στιγμής πορεία του Facebook είναι καθόλου ενδεικτική το σάιτ, το οποίο ξεκίνησε δειλά-δειλά ως “Facemash”, θα συνεχίσει να γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και να ασκεί σημαντική επιρροή στο σύνολο του πληθυσμού για τα επόμενα χρόνια.