TECH

Το οικοσύστημα συσκευών που χτίζει η Huawei αλλάζει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά

Το 2019 χαρακτηρίζεται ως μία σημαντική χρονιά για τη Huawei όσον αφορά τον τομέα των συσκευών. Ο κινεζικός «κολοσσός» κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις smartphones σε σημείο να ξεπεράσει μέσα σε διάστημα μόλις 10 μηνών το «ορόσημο» των 200 εκατ. συσκευών, κέρδισε πολλά βραβεία, κυρίως για την οικογένεια P30, και πέτυχε ακόμη να ανταπεξέλθει στην πίεση που δέχτηκα λόγω των αμερικανικών «κυρώσεων». Η βασική πρόκληση, όμως, δείχνει να είναι η δημιουργία ενός οικοσυστήματος συσκευών, στόχος του οποίου να αλλάξει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά.

«Θα δείτε πολλές εκπλήξεις από εμάς», ήταν η χαρακτηριστική δήλωση του Wally Yang, επικεφαλής του τμήματος Global Product Marketing του Consumer Business Group της Huawei, τον οποίο συναντήσαμε στο πρόσφατα ταξίδι εκπροσώπων των ελληνικών μέσων ενημέρωσης στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην πόλη Σεντζέν, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας και εξελίσσεται στη Silicon Valley της Ασίας.

Μία πρώτη έκπληξη -τουλάχιστον για τους Έλληνες δημοσιογράφους- ήταν το εντυπωσιακό κατάστημα - «ναυαρχίδα» (flagship store) της Huawei στο κέντρο του Σεντζέν. Ένα τριώροφο κατάστημα όπου ο επισκέπτης μπορεί να δοκιμάσει όλες τις νέες συσκευές της Huawei, οι οποίες περιλαμβάνουν από τα τελευταία smartphones και wearables μέχρι «έξυπνα» γυαλιά τα οποία σου δίνουν τη δυνατότητα να ακούς μουσική χωρίς να ενοχλείς τους γύρω σου και χωρίς να φοράς ακουστικά!

Η Huawei, το εμπορικό σήμα της οποίας είναι πλέον από τα πιο αναγνωρίσιμα παγκοσμίως, έχει αρχίσει να επεκτείνεται και σε νέες κατηγορίες συσκευών ακολουθώντας μία νέα προσέγγιση που ονομάζεται 1+8+Ν. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα συσκευών» επισημαίνει ο κ. Wang.

Στο κέντρο της προσέγγισης βρίσκεται ο χρήστης με το smartphone του και γύρω από αυτόν βρίσκονται 8 κατηγορίες συσκευών όπου δραστηριοποιείται και η Huawei και είναι οι:

  • Τηλεόραση – οθόνη υψηλής ευκρίνειας
  • Tablet
  • PC
  • Ασύρματα ακουστικά (earbuds)
  • Τηλεματική
  • Ρολόι
  • Γυαλιά
  • Ηχείο

Στη συνέχεια, αυτές οι 8 κατηγορίες συσκευές συνδέονται με συσκευές που μπορεί να προέρχονται από άλλους κατασκευαστές, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο ένα αρκετά ευρύ και ανοικτό οικοσύστημα για τομείς όπως είναι το smart home, το mobile office, το fitness και η υγεία, η ψυχαγωγία και το ταξίδι. Βασικό κομμάτι της προσέγγισης είναι το HiLink, ένα πρωτόκολλο διασύνδεσης των συσκευών, το οποίο υποστηρίζουν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 1000 προϊόντα από έναν μεγάλο αριθμό κατασκευαστών.

Η Huawei έχει επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στο συγκεκριμένο τομέα και στο ειδικό εργαστήριο στις εγκαταστάσεις της στο Σεντζέν είχαμε την ευκαιρία να δούμε από την νέα τηλεόραση της κινεζικής εταιρείας μέχρι «έξυπνους» καθρέφτες και οικιακές συσκευές κάθε είδους από πολλούς κατασκευαστές -τόσο από την Ασία όσο και από την Ευρώπη- που υποστηρίζουν το HiLink. Η Huawei έχει αναπτύξει μάλιστα και τον δικό της ψηφιακό βοηθό, ο οποίο προς το παρόν λειτουργεί μόνο στην κινεζική γλώσσα αλλά τα στελέχη του κινεζικού κολοσσού μας ανέφεραν ότι σύντομα θα δούμε και άλλες γλώσσες -και κυρίως την αγγλική- να υποστηρίζονται.

Μεγάλο στοίχημα αποτελεί και το HarmonyOS, το λειτουργικό σύστημα για διασυνδεδεμένες συσκευές που έχει αναπτύξει η Huawei και μπορεί να αποτελέσει το κλειδί προκειμένου η κινεζική εταιρεία να ξεπεράσει όποια εμπόδια προκύψουν στην ανάπτυξη της τους επόμενους μήνες. «Είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε και αν συμβεί» υποστηρίζει ο κ. Wang.

Έμφαση στην ποιότητα κατασκευής

Για τα στελέχη της Huawei, ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας -πέραν των τεράστιων επενδύσεων σε έρευνα και καινοτομία- είναι η έμφαση στην ποιότητα κατασκευής. Όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, οι γραμμές παραγωγής της Huawei είναι πλήρως αυτοματοποιημένες και με εκτενή χρήση ρομποτικών μηχανημάτων, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια και καλύτερη ποιότητα.

Παράλληλα, οι συσκευές της Huawei ελέγχονται διαρκώς και είναι χαρακτηριστικό ότι στο ειδικό εργαστήριο που επισκεφτήκαμε στη Σαγκάη ήταν πραγματικά εντυπωσιακό το τι «κακουχίες» περνούσαν τα smartphones της κινεζικής εταιρείας. Πτώσεις από διαφορετικά ύψη και χτυπήματα στην οθόνη ήταν μόνο μερικά από τα τεστ που περνούσαν οι συσκευές της Huawei.

Πρωτιά στα wearables

Μία από τις κατηγορίες συσκευών που δίνει ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια είναι αυτή των αποκαλούμενων wearables. Δηλαδή, συσκευές που φοριούνται από τον χρήστη, όπως είναι τα smart bands και τα «έξυπνα» ρολόγια (smart watches). Σύμφωνα με τον Rico Zhang, ο οποίος είναι ο επικεφαλής του σχετικού τμήματος στο Consumer Business Group, η Huawei δίνει ιδιαίτερη προσοχή στον τομέα της υγιεινής ζωής (healthy lifestyle), τόσο όσον αφορά τον τομέα της εκγύμνασης (fitness) όσο και σε αυτόν της υγείας με έμφαση στον τομέα της πρόληψης.

Ο τομέας των wearables είναι από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους εντός της Huawei με την κινεζική εταιρεία να έχει φθάσει να είναι στην τρίτη θέση παγκοσμίως με βάση τις πωληθέντες συσκευές με τον κ. Zhang να δηλώνει πάντως ότι ο στόχος δεν είναι άλλος από την κατάκτηση της κορυφής μέσα στο 2020. Σε αυτή την προσπάθεια αναμένεται να βοηθήσουν δύο νέα προϊόντα, ένα top band και ένα νέας γενιάς smart watch, τα οποία θα προσφέρουν μία διαφορετική και πολύ βελτιωμένη εμπειρία σε σχέση με τις υπάρχοντες συσκευές, οι οποίες θεωρούνται από τις καλύτερες που υπάρχουν. Ιδίως η σειρά smart watches GT έχει συγκεντρώσει εξαιρετικά καλές κριτικές κυρίως λόγω της εντυπωσιακής μπαταρίας της που προσφέρει αυτονομία 14 ημερών! «Θέλουμε να δίνουμε λύσεις σε ζητήματα που απασχολούν τους χρήστες και η αυτονομία είναι ένα από αυτά» επισημαίνει ο κ. Zhang.

Στα άμεσα πλάνα στον τομέα των wearables είναι η βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη αλλά και η διεύρυνση του οικοσυστήματος ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν μία μεγαλύτερη γκάμα εφαρμογών από διάφορες κατηγορίες όπως είναι η ψυχαγωγία και η εκγύμναση. Μάλιστα, γι’ αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί και μία σχετική πλατφόρμα, ονόματι HiHealth 2.0, η οποία βοηθά προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση και έχει αρχίσει να υποστηρίζεται από όλο και περισσότερους τρίτους κατασκευαστές. «Οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο επιδιώκουν να έχουν ένα πιο υγιές lifestyle και σε αυτόν τον τομέα προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε» τονίζει το υψηλόβαθμο στέλεχος της Huawei, ο οποίος βλέπει να έρχονται πολλές και ενδιαφέρουσες συνεργασίες τόσο με άλλους κατασκευαστές όσο και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσιών υγιείας με τις οποίες θα μπορούσε να υπάρξουν πολλές συνέργειες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης