Οι Έλληνες «επιστρέφουν» στην επιχειρηματικότητα
«Τόλμησε να κάνεις την ιδέα σου πραγματικότητα». Αυτό είναι το νέο motto για έναν ταχέως αυξανόμενο αριθμό Ελλήνων, κάθε ηλικίας, οι οποίοι βλέπουν ότι υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για όσους αποφασίζουν να κάνουν το βήμα και να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση, το δικό τους startup.
Ως startup ορίζεται -συνήθως- κάθε νέα επιχείρηση από οποιονδήποτε κλάδο, η οποία βασίζεται σε μία καινοτόμα ιδέα, ένα καινούριο επιχειρηματικό μοντέλο και ένας από τους βασικούς στόχους της είναι η εξωστρέφεια.
Ο αριθμός των ελληνικών startups που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους και όχι μόνο σε αυτόν της τεχνολογίας -όπως πιστεύουν πολλοί- έχει πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια και είναι αρκετές οι περιπτώσεις των εγχειρημάτων εκείνων που χαρακτηρίζονται ως επιτυχημένα. Σημειωτέων πως είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι είναι πολλοί εκείνοι που δοκιμάζουν μία ιδέα, δεν τα καταφέρνουν, αλλά ξαναπροσπαθούν. Κάτι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι η αποτυχία συνήθως έχει πολλά να προσφέρει και δεν είναι εύκολο να πετύχει τον στόχο με την πρώτη προσπάθεια.
Η «επιστροφή» των Ελλήνων στην επιχειρηματικότητα αποδίδεται μεν από πολλούς στην οικονομική κρίση και τις ανάγκες που αυτή δημιούργησε, αλλά και στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος που στηρίζει αυτά τα startups με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.
Πλέον, υπάρχουν και τα εργαλεία αλλά και οι οργανισμοί εκείνοι που βοηθούν όσους τολμούν να κάνουν την ιδέα τους επιχείρηση. Ακόμη, υπάρχει ο εξοπλισμός εκείνος που θα βοηθήσει μία επιχείρηση να είναι περισσότερο παραγωγική με χαμηλότερο κόστος, με κατασκευαστές όπως η Epson, να προσφέρουν τα προϊόντα εκείνα που δίνουν λύσεις στα ζητήματα που αντιμετωπίζουν νέες και μικρές επιχειρήσεις. Πρακτικά, οι λόγοι εκείνοι που αποτρέπουν από κάποιον να κάνει το βήμα προς την επιχειρηματικότητα, έχουν πλέον εκλείψει.