Η LG θέλει οι Έλληνες καταναλωτές να παίρνουν προϊόντα που καλύπτουν πραγματικά τις ανάγκες τους
«Θέλουμε να πείσουμε τους καταναλωτές να κοιτάζουν τις ανάγκες τους και να αγοράζουν αυτό που ταιριάζει καλύτερα με τις ανάγκες τους». Αυτός είναι ένας από τους βασικούς στόχους που έχει θέσει για τη φετινή -και όχι μόνο- χρονιά η LG Electronics Hellas, όπως αναφέρει στο CNN Greece ο Μάνθος Πάγκαλος, εμπορικός διευθυντής της ελληνικής θυγατρικής του κορεατικού κολοσσού στον χώρο των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τον κ. Πάγκαλο, τα προηγούμενα χρόνια, ο Έλληνας καταναλωτής καταπίεσε την αγοραστική του δυνατότητα. «Πλέον παρατηρείται πως ο καταναλωτής θα ξοδέψει παραπάνω αν υπάρχει λογική πίσω από αυτή τη δαπάνη» σημειώνει το στέλεχος της LG Electronics Hellas, σπεύδοντας να προσθέσει ότι αυτό είναι μία στρατηγική που έχει λειτουργήσει με επιτυχία στον χώρο των «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών και μία από τις προκλήσεις για φέτος είναι να πετύχουν κάτι αντίστοιχο και στον χώρο των τηλεοράσεων, όπου ο κορεατικός κολοσσός θα επιδιώξει να ενισχύσει τις πωλήσεις του όσον αφορά τα μοντέλα που υποστηρίζουν τις τεχνολογίες OLED και Nanocell.
Η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει αρκετά καλά για την LG Electronics όσον αφορά στην Ελλάδα με τους ανθρώπους της εταιρείας να δηλώνουν ότι περίμεναν να υπάρχει πτώση λόγω ότι φέτος δεν υπάρχει το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου. «Δεν θα έλεγα ότι έχουμε πιεστεί ιδιαίτερα φέτος» αναφέρει ο κ. Πάγκαλος, επισημαίνοντας πως οι πωλήσεις των «λευκών» συσκευών παρουσιάζουν άνοδο 14%-15% και έχουν βοηθήσει σημαντικά την πορεία της φετινής χρονιάς. Σημειωτέον πως η LG παρουσιάζει τα υψηλότερα μερίδια αγοράς σε κατηγορίες όπως είναι τα πλυντήρια και τα ψυγεία, ενώ στις τηλεοράσεις το μερίδιο αγοράς της φθάνει σε επίπεδα άνω του 32%.
Οι «λευκές» ηλεκτρικές συσκευές είναι από τους τομείς που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αφενός γιατί οι καταναλωτές είναι πολύ προσεκτικοί στις επιλογές τους και έχουν αρχίζει να δαπανούν περισσότερα και αφετέρου λόγω της ενίσχυσης του ανταγωνισμού. «Ως κατασκευαστές θέλουμε να έχουμε περισσότερους «παίκτες» και περισσότερους πελάτες. Πάντα υπήρχε ανταγωνισμός, τώρα δείχνει να ενισχύεται» αναφέρει ο κ. Πάγκαλος. Όσον αφορά τα πλάνα της LG, ένας από τους φετινούς στόχους είναι να στρέψει τους καταναλωτές προς μοντέλα με καλύτερα και πιο εύχρηστο σχεδιασμό όπως είναι τα ψυγεία με πολλαπλές πόρτες και την ψύξη στο κάτω μέρος του ψυγείου.
OLED & Nanocell
Στον χώρο των τηλεοράσεων, η φετινή στρατηγική δίνει έμφαση στις τεχνολογίες OLED και Nanocell. «Η τεχνολογία OLED είναι ό,τι πιο κορυφαίο υπάρχει στον χώρο των τηλεοράσεων και δεν είναι τυχαίο ότι το μερίδιο μας φθάνει στο 31% στην κατηγορία των τηλεοράσεων με τιμή πάνω από τα 1.400 ευρώ. Το ζητούμενο είναι, όμως να εξηγήσουμε στον καταναλωτή ποια είναι τα οφέλη από την αγορά μίας τέτοιας τηλεόρασης. Πρέπει να δημιουργούμε χώρο ώστε αυτός που έχει τη δυνατότητα να μπορεί να αγοράσει κάτι καλύτερο» αναφέρει ο κ. Πάγκαλος, προσθέτοντας ότι ένας από τους βασικούς στόχους για φέτος, όσον αφορά στην ελληνική θυγατρική, είναι να βελτιώσει το ποσοστό των πωλήσεων που προέρχονται από OLED τηλεοράσεις.
Δικτυωμένο «σπίτι»
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών είναι αυτό του «έξυπνου» σπιτιού. «Προσωπικά θεωρώ πως υπάρχει μια σύγχυση αναφορικά με την έννοια του «έξυπνου σπιτιού». Αυτή τη στιγμή ως αγορά είμαστε στο στάδιο του connected home, όπου υπάρχει μια καταναλωτική τάση, όχι του smart home» αναφέρει ο κ. Πάγκαλος. Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και να προγραμματίσει τις συσκευές με τρόπο που να του διευκολύνουν την καθημερινότητα. Αυτό όμως που το smart home πρέπει να υπηρετεί, είναι η δημιουργία των συνθηκών που βελτιώνουν την καθημερινότητα χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση του καταναλωτή. Για παράδειγμα, αν κατεβάζω τις τέντες κάθε βράδυ, ο μηχανισμός να έρχεται να μου το προτείνει από μόνος του, να δρα δηλαδή «έξυπνα», ή να μου προτείνει αν θέλω να τις ανεβάσω αν έχει πολύ αέρα. Στην LG φτιάχνουμε συσκευές που είναι συμβατές με ένα μελλοντικό έξυπνο σπίτι. Η τεχνολογία deep learning που διαθέτουμε είναι η ειδοποιός μας διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μια LG τηλεόραση μπορεί να σου απαντήσει «ποιες είναι οι ταινίες του Μπραντ Πιτ» και αν συνεχίσουμε «πού έχει παίξει τον στρατιώτη;», η τηλεόρασή μας ξέρει ότι συνεχίζουμε να μιλάμε για τον Μπ. Πιτ. Η τεχνολογία LG AI δηλαδή μαθαίνει, δεν λειτουργεί απλά ως υπολογιστής».
Μία άλλη κατηγορία προϊόντων όπου η LG έχει ηγετική θέση είναι αυτός του ήχου. «Έχουμε πολύ ισχυρή παρουσία, ιδίως σε κατηγορίες όπως είναι τα φορητά ηχεία και τα sound bars» επισημαίνει ο κ. Πάγκαλος, ο οποίος εκτιμά ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Ιδίως από τη στιγμή που, όπως ο ίδιος σημειώνει, πολλοί κατασκευαστές δεν συνειδητοποίησαν ότι υπάρχει μία σαφή στροφή των καταναλωτών προς τα πιο «ακριβά» (premium) συστήματα ήχου.