Στα 500 εκατ. ευρώ η αγορά των προϊόντων τεχνολογίας στο α’ τρίμηνο
Η άνοδος -για ένα ακόμη τρίμηνο- στις πωλήσεις λευκών συσκευών αλλά και το ενισχυμένο ενδιαφέρον για το gaming αποδείχθηκε ικανή να εξισορροπήσει την πτώση στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων με αποτέλεσμα η ελληνική αγορά καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας για το α’ τρίμηνο του 2019 να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με πέρσι.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία του GfK Temax, τα οποία δημοσιοποιήθηκαν σήμερα. Συγκεκριμένα, η συνολική αγορά έφθασε σε αξία στα 499 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 0,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.
Η μεγαλύτερη κατηγορία παραμένει αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων που διαμορφώθηκε στα 147 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 5,3% λόγω της πτώσης στις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων.
Τα προϊόντα πληροφορικής παρουσίασαν αύξηση 2,9% στα 113 εκατ. ευρώ λόγω των ενισχυμένων πωλήσεων σε είδη που σχετίζονται με το gaming (φορητοί και επιτραπέζιοι υπολογιστές, οθόνες, περιφερειακά κ.ά.), ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις των tablets. Σημειωτέον πάντως πως σύμφωνα με την GfK, οι παιχνιδομηχανές, οι οποίες ανήκουν σε άλλη κατηγορία προϊόντων (ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά), παρουσίασαν πτώση.
Μάλιστα, η πτώση των παιχνιδομηχανών ήταν ο λόγος που η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών παρουσίασε πτώση 1,8% στα 72 εκατ. ευρώ παρά τις ενισχυμένες πωλήσεις των τηλεοράσεων.
Οι λευκές συσκευές συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά, δικαιολογώντας και το ενισχυμένο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Οι μεγάλες οικιακές συσκευές ενισχύθηκαν κατά 7,2% στα 113 εκατ. ευρώ με τους καταναλωτές να αρχίζουν να προτιμούν καλύτερες και μεγαλύτερης χωρητικότητας συσκευές σε κατηγορίες όπως πλυντήρια, στεγνωτήρια και απορροφητήρες. Αντίστοιχα, οι μικρές οικιακές συσκευές αυξήθηκαν κατά 5,1% στα 40 εκατ. ευρώ με προϊόντα όπως οι μηχανές καφέ, οι τοστιέρες και οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού.
Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 2,8% στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ τα φωτογραφικά είδη αυξήθηκαν κατά 7,2% στα 6 εκατ. ευρώ.