TECH

Grow your business: την επιχειρηματική επιτυχία φέρνουν οι άνθρωποι με την αρωγή της τεχνολογίας

Σε μία εποχή όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες, πολλοί οργανισμοί αλλά και επιχειρηματίες θεωρούν ότι το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στην αξιοποίηση και την εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας. Όμως, όσοι βρέθηκαν πριν από μερικές ημέρες στην ημερίδα της Cosmote με τίτλο #GrowYourBusiness - Meet the Experts, άκουσαν τους ειδικούς να τονίζουν ότι η τεχνολογία είναι μεν σύμμαχος και άκρως απαραίτητη αλλά ο πιο καθοριστικός παράγοντας δεν είναι άλλος από τους ανθρώπους: τόσο αυτούς που εργάζονται μέσα στην επιχείρηση όσο και τους πελάτες της, καθώς η εμπειρία που έχουν οι τελευταίοι είναι από τις πιο σημαντικές παραμέτρους για μία πορεία ανάπτυξης.

«Δεν γίνεται να προχωράς μόνος σου» ήταν η χαρακτηριστική ατάκα του Άκη Πετρετζίκη, ο οποίος δηλώνει μεν μάγειρας αλλά ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια έναν αρκετά πετυχημένο όμιλο με 200 εργαζόμενους και έντονη παρουσία στο Διαδίκτυο, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στις εκδόσεις αλλά και σε δραστηριότητες που σχετίζονται με το χώρο της εστίασης.

Μία άποψη με την οπoία έδειχνε να συμφωνεί η Ελένη Κεχρή, η οποία κλήθηκε να αλλάξει το οινοποιείο της οικογένειας της και αναφέρθηκε στις δυσκολίες και τις αδυναμίες που έχει μία οικογενειακή επιχείρηση. Στους παράγοντες της επιτυχίας, η κα Κεχρή, η οποία πέτυχε να φέρει στο προσκήνιο τη ρετσίνα περιέλαβε πέραν της ποιότητας και της σκληρής δουλειάς και εκείνον της σωστής επιλογής συνεργατών.

Από τις πιο χαρακτηριστικές ατάκες ήταν πάντως και αυτή του Θάνου Φαλάγγα, διευθυντή enterprise και business marketing του ομίλου ΟΤΕ, ο οποίος στη δική του ομιλία τόνισε ότι «ο άνθρωπος είναι και θα είναι πάνω από όλα», έχοντας νωρίτερα επισημάνει πως η τεχνολογία είναι σύμμαχος για όποια επιχείρηση επιδιώκει την ανάπτυξη, ενώ τόνισε ότι πολλές από τις τεχνολογίες που φαντάζουν φουτουριστικές είναι ήδη εδώ.

Σύμφωνα με τον κ. Φαλάγγα, οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν μία επιχείρηση να οργανωθεί καλύτερα, να είναι περισσότερο παραγωγική και να μειώσει το κόστος λειτουργίας της με διάφορες εφαρμογές, αναφέροντας ως παραδείγματα, μεταξύ άλλων, τις λύσεις για την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας, τη διαχείριση στόλου οχημάτων, το εικονικό τηλεφωνικό κέντρο αλλά και τις εφαρμογές κυβερνοασφάλειας. Όμως, εξίσου σημαντικό είναι πως η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες που είναι πλέον ένα από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας.

Βελτιώνοντας τις σχέσεις με τους πελάτες

Οι σχέσεις με τους πελάτες ήταν ένα σημείο όπου στάθηκαν αρκετοί από τους ομιλητές. Ο Βασίλης Βασιλειάδης από τη Vivid Vibes επεσήμανε ότι κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει τη δική ιστορία, θα πρέπει να καταλαβαίνει τον πελάτη της και θα πρέπει να επιδιώκει να γίνει κομμάτι της «ιστορίας» του πελάτη της.

Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Ένας τρόπος είναι και η δημιουργία περιεχομένου που να είναι χρηστικό για τους πελάτες της όπως ανέφερε ο Χρήστος Λάτος από τον όμιλο της Ogilvy και ένα από τα πιο γνωστά στελέχη της αγοράς της επικοινωνίας στην Ελλάδα.

Ο κ. Λάτος αναφέρθηκε αρκετά στη χρήση περιεχομένου στα social media, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε βασικό κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ των εταιρειών και προσφέρουν πλέον πολλές ευκαιρίες σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να προβαίνουν σε εξαιρετικά αποδοτικές ενέργειες.

Άλλωστε, όπως σημείωσε στη δική του παρουσίαση ο Ηλίας Σούσης ο οποίος είναι υπεύθυνος στη Google για τις τοπικές αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Κύπρου και της Μάλτας, είμαστε πλέον στην εποχή του αποκαλούμενου performance marketing, όπου οι ενέργειες που γίνονται έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα και αυτό είναι μία πολύ μεγάλη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν.

Πετυχαίνοντας στα social media

Πολλοί από τους περίπου 400 συμμετέχοντες στην ημερίδα έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον όταν οι παρουσιάσεις επικεντρώνονταν σε θέματα που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κ. Πετρετζίκης ανέφερε ότι μία επιχείρηση θα πρέπει να δίνει έμφαση σε όλα τα γνωστά social media (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube) καθώς το καθένα από αυτά έχει το δικό του κοινό. Το κυριότερο, όμως, είναι, σύμφωνα με τον κ. Πετρετζίκη να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια από την πλευρά της επιχείρησης καθώς πλέον δεν μπορείς να κοροϊδέψεις τους καταναλωτές.

Πάντως, όσοι θεωρούν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι βασικό εργαλείο για την επιχείρηση τους μάλλον θα πρέπει να δώσουν έμφαση σε ορισμένα σημεία στα οποία αναφέρθηκε η Άρτεμις Λαμπρινίδη, υπεύθυνη του τμήματος online marketing κ social media της Cosmote. Σύμφωνα με την κα Λαμπρινίδη, μία επιχείρηση θα πρέπει κατ’ αρχήν να αναρωτηθεί γιατί χρειάζεται τα social media, να καταλάβει ποιο είναι το κοινό της, έχοντας προετοιμαστεί και για αρκετές εκπλήξεις, να αποφασίσει τι θέλει να του πει, να επιλέξει το περιεχόμενο που θέλει να δημιουργήσει, όπως και να αποφασίσει πόσο συχνά θα πρέπει να «ποστάρει» και σε ποια μέσα.

Επόμενα βήματα

Η εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη ήταν η πρώτη του νέου κύκλου δωρεάν ημερίδων για τους επαγγελματίες της Cosmote με τον επόμενο σταθμό να αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα. Η απόφαση για να προχωρήσει η Cosmote και σε δεύτερο κύκλο ημερίδων μάλλον λήφθηκε αρκετά εύκολα. «Η ανταπόκριση που υπήρξε στον πρώτο κύκλο του προγράμματος ήταν τέτοια που μας ώθησε να ξεκινήσουμε τον δεύτερο κύκλο του Grow Your Business» σημειώνει στο CNN Greece ο κ. Φαλάγγας.

«Και μόνο το γεγονός ότι υπήρξαν πολλές περιπτώσεις ανθρώπων από επιχειρήσεις που ήρθαν και μας δήλωσαν ότι το πρόγραμμα τους βοήθησε να κάνουν το επόμενο βήμα, δείχνει ότι είναι κάτι που το χρειάζονται οι πιο μικρές επιχειρήσεις» τονίζει το στέλεχος του ομίλου ΟΤΕ. «Στο δεύτερο κύκλο θεωρήσαμε ότι πρέπει να διευρύνουμε την θεματολογία, για αυτό το λόγο μετεξελίξαμε το εκπαιδευτικό σεμινάριο σε μια ημερίδα με experts από διάφορους κλάδους της αγοράς. Μπορέσαμε έτσι να φέρουμε τους επαγγελματίες σε επαφή με επιτυχημένες επιχειρήσεις, να τους εξηγήσουμε πως η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως σύμμαχος και ως εργαλείο μιας επιχείρησης, να τους μιλήσουμε για νέους τρόπους επικοινωνίας, για τα social media και για το πως μπορούν να πουλήσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους ηλεκτρονικά. Η ανταπόκριση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι εντυπωσιακή και σκοπός είναι να συνεχίσουμε και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε όσες περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούμε να συμμετάσχουν δωρεάν στις ημερίδες».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης