TECH

Οι Έλληνες αγόρασαν περισσότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη το καλοκαίρι

Οι Έλληνες αγόρασαν περισσότερα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη το καλοκαίρι

Αύξηση στις πωλήσεις των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας (ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη) κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου της φετινής χρονιάς αλλά και σε επίπεδο 9μηνου δείχνουν τα στοιχεία της GfK για την ελληνική αγορά τα οποία δημοσιοποιήθηκαν σήμερα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την GfK Temax, οι πωλήσεις κατά το γ’ τρίμηνο έφθασαν στα 536 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, ενώ σε επίπεδο 9μηνου διαμορφώθηκαν στα 1,501 δισ. ευρώ με την αύξηση να είναι της τάξεως του 5,6%. Όσον αφορά στους λόγους της ανόδου, αυτή αποδίδεται στις ενισχυμένες πωλήσεις των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (οι αποκαλούμενες και «λευκές») αλλά και στην ανοδική πορεία κατηγοριών όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα και η τηλεόραση.

H μεγαλύτερη κατηγορία με βάση τις πωλήσεις είναι αυτή των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκαν κατά 9% το γ’ τρίμηνο στα 160 εκατ. ευρώ και κατά 11,3% στα 459 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 9μηνου. Η αύξηση αποδίδεται στην άνοδο στις πωλήσεις smartphones, όσον αφορά την αξία των συσκευών, ενώ αρκετά καλά κινήθηκαν και κατηγορίες όπως τα ακουστικά και τα wearables.

Οι πωλήσεις των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά.) αυξήθηκαν κατά 7% στα 135 εκατ. ευρώ το γ’ τρίμηνο και κατά 4,9% στα 350 εκατ. ευρώ σε επίπεδο 9μηνου. Οι περισσότερο υποκατηγορίες κινήθηκαν ανοδικά και ειδικά οι κουζίνες, ενώ αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρείται και για τις εντειχιζόμενες συσκευές.

Από τις λίγες κατηγορίες που παρουσιάζουν σταθερότητα είναι αυτή των προϊόντων πληροφορικής, οι πωλήσεις των οποίων διαμορφώθηκαν στο γ’ τρίμηνο στα 113 εκατ. ευρώ (-0,1%) και στα 317 εκατ. ευρώ (+1,4%) στο 9μηνο. Οι πωλήσεις υπολογιστών κινούνται στα ίδια επίπεδα και η όποια αύξηση έρχεται από τα περιφερειακά και ειδικά όσα έχουν σχέση με το gaming.

Οι μεγάλες ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεοράσεις κλπ) παρουσίασαν αύξηση 5,3% στα 75 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και ήταν στο +7,4% στα 226 εκατ. ευρώ στο 9μηνο κατά τη διάρκεια του οποίου είχαμε και την τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου. Τηλεοράσεις, ηχεία και κονσόλες παρουσιάζουν θετικό πρόσημο, ενώ πέφτουν οι πωλήσεις σε συσκευές που έχουν υποκατασταθεί από άλλα προϊόντα, όπως είναι οι βιντεοκάμερες, τα DVD players και οι πλοηγοί αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις των μικρών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών αυξήθηκαν κατά 6,5% στα 38 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο και κατά 3,4% στα 109 εκατ. ευρώ στο 9μηνο, καθώς οι Έλληνες καταναλωτές αγόρασαν περισσότερο προϊόντα όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες και οι μηχανές καφές και ροφημάτων.

Δύο είναι οι κατηγορίες που παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο και είναι και οι μικρότερες με βάση την αξία των πωλήσεων. Τα φωτογραφικά είδη κινήθηκαν στα επίπεδα των 7 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο (-14,4%) και στα 19 εκατ. ευρώ (-16,7%) στο 9μηνο. Αντίστοιχα, τα είδη εξοπλισμού γραφείου ήταν στα 7 εκατ. ευρώ στο γ΄ τρίμηνο (-11,2%) και στα 22 εκατ. ευρώ (-10,3%).