Το Imperial College του Λονδίνου γράφει ιστορία με καθηγητές... ολογράμματα
Το Imperial College του Λονδίνου θα γίνει το πρώτο Πανεπιστήμιο που θα προσφέρει σε συστηματική βάση μαθήματα και διαλέξεις από ολογράμματα διδασκόντων και άλλων προσκεκλημένων ομιλητών.
Η αρχή στη χρήση των ολογραμμάτων θα γίνει με τους φοιτητές που κάνουν μεταπτυχιακά στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΜΒΑ), αλλά έπεται μάλλον και συνέχεια με άλλες σχολές του Imperial, το οποίο σκοπεύει να καθιερώσει την τεχνολογική καινοτομία, σύμφωνα με το BBC και τους «Financial Times».
Όπως είπε ο δρα Νταβίντ Λεφέβρ, διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (EdTech) του βρετανικού πανεπιστημίου, «η εναλλακτική λύση είναι η χρήση λογισμικού βιντεο-διάσκεψης, αλλά πιστεύουμε ότι τα ολογράμματα δίνουν πολύ μεγαλύτερη αίσθηση φυσικής παρουσίας. Οι ομιλητές θα έχουν μια οθόνη υψηλής ανάλυσης μπροστά τους, η οποία θα τους επιτρέπει να δείχνουν τους ανθρώπους και να τους κοιτούν στα μάτια. Θα μπορούν πραγματικά να αλληλεπιδράσουν με την τάξη τους, δεχόμενοι ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο».
Θα υπάρχει δυνατότητα να εμφανισθούν ταυτόχρονα περισσότερα από ένα ολογράμματα. Θα είναι έτσι εφικτό να συγκροτείται π.χ. ένα πάνελ τεσσάρων ομιλητών, από τους οποίους οι δύο θα έχουν φυσική παρουσία στο χώρο της διδασκαλίας ή της εκδήλωσης, ενώ οι άλλοι θα συμμετέχουν με τα ολογράμματά τους, επικοινωνώντας όμως και οι τέσσερις τόσο μεταξύ τους, όσο και με το κοινό.
Επίσης, το ίδιο ολόγραμμα ενός ομιλητή θα είναι δυνατό να προβληθεί ταυτόχρονα σε πολλές τάξεις ή άλλους χώρους. Ακόμη, η ομιλία θα μπορεί να καταγραφεί ψηφιακά και να παιχτεί ξανά στο μέλλον, αν και σε αυτή την περίπτωση του «πλέι-μπακ» δεν θα είναι εφικτή η αλληλεπίδραση με τους ακροατές.
Τη συγκεκριμένη τεχνολογία για την προβολή ολογραμμάτων έχει αναπτύξει η καναδική εταιρεία Arht Media. Η νέα τεχνολογία θα αξιοποιηθεί από την Συμμαχία για το Μέλλον της Εκπαίδευσης στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, μια ομάδα έξι διακεκριμένων σχολών μάνατζμεντ με επικεφαλής την Imperial College Business School.
Η προσθήκη καθηγητών-ολογραμμάτων θεωρείται ότι θα είναι ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις σχολές που θα την υιοθετήσουν. Ένα βασικό ερώτημα, όμως, - το οποίο θα απαντηθεί από τη ζωή και η απάντηση μάλλον θα διαφέρει από χώρα σε χώρα- είναι κατά πόσο μια τάξη ή μια ομάδα ακροατών θα θέλει να βλέπει και να ακούει ένα ολόγραμμα αντί για έναν πραγματικό άνθρωπο (άλλωστε, τι πλάκα να κάνεις μέσα στην τάξη σε ένα ολόγραμμα…).