Οι ABBA επιστρέφουν με μία πλήρως …ψηφιακή συναυλία
Οι πολυάριθμοι οπαδοί των ABBA, του σουηδικού συγκροτήματος που μεσουράνησε τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, περιμένουν με αγωνία την επανένωση τους στη σκηνή, αλλά τελικώς είναι πολύ πιθανό να απογοητευτούν, καθώς η συναυλία θα γίνει μεν αλλά θα χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως είναι ψηφιακά ομοιώματα, ολογράμματα και πιθανότατα και λύσεις virtual reality.
Αυτό τουλάχιστον ανέφερε ο Bjorn Ulvaeus, ένα από τα μέλη των ABBA, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στο me convention, ένα συνέδριο καινοτομίας που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στην Στοκχόλμη με διοργανωτές τη Mercedes-Benz και τον αμερικανικό οργανισμό SXSW. Ερωτώμενος αν υπάρχει περίπτωση τα 4 μέλη του σουηδικού συγκροτήματος θα έχουν ταυτόχρονη φυσική παρουσία στη σκηνή, η απάντηση του κ. Ulvaeus ήταν ένα κατηγορηματικό «όχι».
Από την άλλη πλευρά, ο Σουηδός καλλιτέχνης ανέφερε ότι οι ΑΒΒΑ έχουν ένα νέο τραγούδι, το οποίο έχει ηχογραφηθεί και θα παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη συναυλία, για την οποία είπε ότι είναι περισσότερο ένα πολύ μεγάλο θέαμα, λόγω της χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών. Σημειωτέον πως οι ψηφιακές αναπαραστάσεις των μελών των ΑΒΒΑ είναι βασισμένες στο πως ήταν το 1979. Ο λόγος; Σύμφωνα με τον κ. Ulvaeus, επειδή οι δύο γυναίκες του συγκροτήματος θεώρησαν ότι τότε ήταν σε καλύτερη κατάσταση!
Πέραν της επανένωσης, ο κ. Ulvaeus αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις αλλαγές που έχουν φέρει οι ψηφιακές τεχνολογίες στο χώρο της μουσικής. Άλλες είναι θετικές και άλλες αρνητικές. «Πριν το Spotify, η μουσική βιομηχανία πέθαινε» ήταν η ατάκα του αναφορικά με τη δημοφιλέστερη υπηρεσία streaming μουσικής, η οποία έχει έδρα στη Σουηδία και η οποία έχει συμφωνίες με τις περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες καταβάλλοντας πνευματικά δικαιώματα στους καλλιτέχνες με βάση τη συχνότητα αναπαραγωγής των τραγουδιών τους. Ο κ. Ulvaeus τάχθηκε υπέρ των πνευματικών δικαιωμάτων, θεωρώντας ότι μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούν οι καλλιτέχνες να συνεχίσουν να δημιουργούν. Και ζήτησε από την ΕΕ να παρέμβει για την προστασία των πνευματικών διακιωμάτων.
Γενικότερα, ο Σουηδός καλλιτέχνης έδειχνε να πιστεύει αρκετά ότι η ψηφιακή επανάσταση έχει πολλά θετικά. Όσον αφορά τα αρνητικά, επικεντρώθηκε κυρίως στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες streaming έχουν ως αποτέλεσμα να έχει ουσιαστικά καταργηθεί η έννοια του άλμπουμ και ενός πιο ολοκληρωμένου έργου για τον καλλιτέχνη. Όπως επίσης έδειξε να αναπολεί την εποχή που υπήρχαν φυσικές συσκευασίες για τα άλμπουμ και αποτελούσαν μέρος της συνολικής καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν πάντως η απάντηση του σχετικά με το κατά πόσον η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να φθάσει σε σημείο να γράφει τραγούδια. «Είναι πιθανό να φθάσουμε στο σημείο που εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης θα γράφουν τραγούδια καλύτερα από έναν μέσο στιχουργό και συνθέτη. Όπως επίσης δεν είναι απίθανο να δούμε ένα άλμπουμ που να γίνεται μεγάλη επιτυχία και να έχει δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης!