TECH

IFA 2018: η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει στο σπίτι μας

Κουζίνες που μας προτείνουν συνταγές με βάση τις διατροφικές προτιμήσεις των μελών της οικογένειας, πλυντήρια που ενεργοποιούνται με φωνητικές εντολές, ψυγεία που προτείνουν γεύματα με βάση και πότε λήγουν τα προϊόντα που βρίσκονται μέσα σε αυτά, κινητά τηλέφωνα που εμφανίζουν κατά προτεραιότητα τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε περισσότερο τη συγκεκριμένη ώρα της ημέρας αλλά και τηλεοράσεις όπου η ένταση χαμηλώνει μέσω φωνητικής εντολής. Η τεχνητή νοημοσύνη (artificial intelligence – AI) εισέρχεται πλέον για τα καλά και στο χώρο των οικιακών συσκευών και το σπίτι γίνεται πιο «έξυπνο» με στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα μας. Αυτό τουλάχιστον είναι ένα από τα βασικά μηνύματα της φετινής IFA, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ψηφιακών τεχνολογικών προϊόντων που ανοίγει σήμερα τις πύλες της στο Messe Berlin, το εκθεσιακό κέντρο του Βερολίνου.

Οι περισσότεροι από τους μεγάλους κατασκευαστές πραγματοποίησαν χθες τις παρουσιάσεις των νέων προϊόντων τους και η λέξη που ακούστηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη ήταν το «ΑΙ» με τους ψηφιακούς βοηθούς όπως είναι το Google Assistant, η Amazon Alexa αλλά και το Bixby της Samsung να είναι στο επίκεντρο. Ειδικά ο ψηφιακός βοηθός της Google δείχνει να είναι ο μεγάλος νικητής καθώς τον προτιμούν οι περισσότεροι κατασκευαστές δεδομένου ότι βοηθά στην προσπάθεια να επικοινωνούν μεταξύ τους συσκευές διαφορετικών κατασκευαστών.

Τα αποκαλούμενα και έξυπνα ηχεία βρίσκονται σχεδόν παντού -ακόμη και η παραδοσιακά «συντηρητική» Bang & Olufsen παρουσίασε τη δική της πρόταση, ενώ πλέον πλυντήρια, ψυγεία και κουζίνες έρχονται με προεγκατεστημένο κάποιο ψηφιακό βοηθό και ενσωματώνουν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Όπως επίσης και υπάρχουν εκατοντάδες προϊόντα που απευθύνονται στο χώρο του «έξυπνου» σπιτιού όπως διασυνδεδεμένες λάμπες, πρίζες, κάμερες, θερμοστάτες και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή υπάρχει μέσα σε μία κατοικία. Και δεν είναι ενδεχομένως τυχαίο ότι ακόμη και κατασκευαστές που δεν είχαν κάνει την εμφάνιση τους στη συγκεκριμένη κατηγορία, εισέρχονται σε αυτήν με πιο ενδιαφέρον παράδειγμα αυτό της Lenovo. Όσον αφορά στην Ελλάδα, ενδιαφέρον υπάρχει, συσκευές πωλούνται και πολλά από τα καινούρια προϊόντα θα είναι διαθέσιμα και στη χώρα μας, αλλά το γεγονός ότι οι «μεγάλοι» ψηφιακοί βοηθοί (Google Assistant, Amazon Alexa) δεν υποστηρίζουν ελληνικά είναι ένα σημαντικό εμπόδιο -τουλάχιστον προς το παρόν- στην αύξηση της δημοτικότητας τους.

Η ώρα του 8Κ;

Η IFA είναι, παραδοσιακά, μία από τις εκθέσεις όπου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα των τηλεοράσεων. Η τάση θέλει τις τηλεοράσεις να διαθέτουν μεγαλύτερη οθόνη και να προσφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα εικόνας και πλέον ορισμένοι από τους βασικούς «παίκτες» δείχνουν να θεωρούν ότι ήρθε η ώρα του 8Κ. Η Samsung ανακοίνωσε ότι ξεκινά από τις αρχές Οκτωβρίου την εμπορική διάθεση τηλεοράσεων που θα υποστηρίζουν την αναπαραγωγή περιεχομένου με ανάλυση 8Κ όπου η ποιότητα της εικόνας είναι εντυπωσιακή. Στο χορό του 8Κ και η LG που παρουσιάζει στο Βερολίνο τη δική της 8Κ πρόταση -βασισμένη στην τεχνολογία OLED- χωρίς όμως να έχει διευκρινιστεί πότε θα ξεκινήσει η εμπορική διάθεση. Σημειωτέον πάντως πως προς το παρόν δεν υπάρχει διαθέσιμο περιεχόμενο με ανάλυση 8Κ.

Οι τάσεις στους φορητούς υπολογιστές

Όσον αφορά στους φορητούς υπολογιστές, η φετινή IFA ήταν η έκθεση που επέλεξαν αρκετοί κατασκευαστές για να παρουσιάσουν τις νέες προτάσεις τους. Η μία τάση σχετίζεται με τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων, τα οποία έχουν μικρότερα περιθώρια οθόνης και γενικότερα ο στόχος είναι περισσότερα εντυπωσιακοί και χρηστικοί φορητοί υπολογιστές. Τα σχετικά παραδείγματα είναι πολλά, όπως το XPS 13 της Dell, το εξαιρετικά όμορφο και ισχυρό Zenbook S της Asus ή το ιδιαίτερα λεπτό Aspire 7 της Acer. Η τελευταία παρουσίασε και το πιο ελαφρύ notebook με οθόνη 15 ιντσών, το Swift 7, το οποίο έχει βάρος 990 γραμμάρια!

Τις εντυπώσεις έκλεψε πάντως και η Lenovo που ανακοίνωσε το πανίσχυρο Thinkpad X1 Xtreme αλλά και το «πολυμορφικό» Yoga C930, το οποίο φιλοξενεί ένα ηχείο στην περιοχή μεταξύ της οθόνης και του πληκτρολογίου. Επίσης, η Lenovo παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Yoga Book το οποίο διαθέτει δύο οθόνες με τη δεύτερη να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονικό πληκτρολόγιο ή απλά για να γράψει ο χρήστης πάνω σε αυτήν!

Η δεύτερη τάση σχετίζεται με το χώρο του gaming με τις Dell και Acer να παρουσιάζουν αρκετά νέα συστήματα που απευθύνονται στη συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ γενικότερα στην IFA πρόκειται να παρουσιαστούν ουκ ολίγα αξεσουάρ που απευθύνονται σε όσους ασχολούνται με το χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Το ενδιαφέρον που υπάρχει για το χώρο του gaming επιδιώκουν να αξιοποιήσουν και ορισμένοι κατασκευαστές smartphones. Έτσι, η Honor παρουσίασε το Honor Play, μία συσκευή που προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις όσον αφορά τα video games, ενσωματώνοντας δύο τεχνολογίες. Η πρώτη είναι το νέο GPU Turbo, το οποίο αυξάνει την αποτελεσματικότητα επεξεργασίας γραφικών και δεδομένων, και η δεύτερη είναι η προηγμένη τεχνολογία AI (τεχνητή νοημοσύνη) η οποία αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας της κάμερας του smartphone. Στην ελληνική αγορά θα κυκλοφορήσει στις 3 Σεπτεμβρίου 2018 στην προσιτή τιμή των 369 ευρώ.

Πάντως, σε σχέση με άλλες χρονιές, τα νέα smartphones που ανακοινώνονται στην IFA είναι μάλλον λίγα αλλά αρκετά ενδιαφέροντα. Και στη συγκεκριμένη κατηγορία η τάση δεν είναι άλλη από την αξιοποίηση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, όπως συμβαίνει με το Xperia XZ3 της Sony, το οποίο έχει έναν καινούριο σχεδιασμό και διαθέτει αρκετά χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Η σημασία του ήχου

Μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια είναι αυτή του ήχου. Στην IFA οι ανακοινώσεις προϊόντων που σχετίζονται με τον ήχο είναι ουκ ολίγες τόσο όσον αφορά ακουστικά όσο και ηχεία. Όσον αφορά στα ακουστικά, η τάση είναι προς το αποκαλούμενο noise cancelling (σ.σ. σε ελεύθερη απόδοση η εξουδετέρωση των εξωτερικών θορύβων) με εταιρείες όπως η Sony να δίνουν έμφαση στο συγκεκριμένο κομμάτι και να παρουσιάζουν προϊόντα που προσφέρουν μία εντυπωσιακά καλύτερη εμπειρία.

Όσον αφορά στα ηχεία και εκεί οι ανακοινώσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες με τους κατασκευαστές να πειραματίζονται με πολλά πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, η Bang & Olufsen που έδειξε ένα στρογγυλό ηχείο, το Beosound Edge, όπου αν το κυλίσεις αυξομειώνεται η ένταση του ήχου!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης