TECH

Η Google θέλει να βοηθήσει τα μέσα ενημέρωσης να γίνουν καλύτερα

EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

Οι σχέσεις μεταξύ της Google και των μέσων ενημέρωσης δεν ήταν ανέκαθεν οι καλύτερες δυνατές. Αλλά αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, τουλάχιστον στην Ευρώπη, και ένας λόγος είναι το Digital News Initiative (DNI), μία πρωτοβουλία της Google, η οποία εξελίσσεται πλέον στο Google News Initiative.

«Η πραγματικότητα είναι ότι πάντα μας ενδιέφερε η ποιότητα των ειδήσεων και θέλαμε να έχουμε καλές σχέσεις με τα μέσα ενημέρωσης. Απλά, δεν το είχαμε ξεκαθαρίσει αρκετά καλά» σημειώνει στο CNN Greece, o Eero Korhonen, επικεφαλής του τομέα στρατηγικών συνεργασιών της Google για τα μέσα ενημέρωσης όσον αφορά την περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Αυτό βέβαια δείχνει να έχει αλλάξει πλέον χάρη σε πρωτοβουλίες όπως είναι το DNI, στο πλαίσιο του οποίου η Google ανέπτυξε μία σειρά από νέα προϊόντα που μπορούν να αξιοποιήσουν τα ενημερωτικά μέσα ενημέρωσης. Το πρώτο προϊόν ήταν το AMP (Accelerated Mobile Pages), το οποίο σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς ήταν προσαρμοσμένο στα δεδομένα της εποχής.

«Υπάρχουν εκδότες που σχεδιάζουν τα sites τους με βάση το συγκεκριμένο προϊόν» επισημαίνει ο κ. Korhonen, θέλοντας να τονίσει την αλλαγή που υπάρχει στη σχέση μεταξύ των δύο πλευρών. «Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους εκδότες να λύσουν τεχνολογικά προβλήματα» τονίζει το στέλεχος της Google, ο οποίος φέρνει ένα ακόμη παράδειγμα: το YouTube embedded player που έγινε σχετικά πρόσφατα διαθέσιμος στα μέσα ενημέρωσης.


Eero Korhonen

Η ανάπτυξη νέων προϊόντων και εργαλείων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι δημοσιογράφοι και τα μέσα ενημέρωσης αποτελεί πάντως έναν από τους τρεις πυλώνες πάνω στους οποίους βασίζεται το DNI. Ο δεύτερος, όπως σημειώνει ο Ludovic Blecher, επικεφαλής του DNI Innovation Fund στη Google, είναι αυτός της εκπαίδευσης. «Στο πλαίσιο αυτού του πυλώνα, χρηματοδοτούμε έρευνες και εκπαιδευτικά σεμινάρια προκειμένου να εντοπίσουμε τις νέες τάσεις που δημιουργούνται και να δώσουμε πρόσβαση σε αυτές στους δημοσιογράφους» τονίζει ο κ. Blecher.

Ο τρίτος πυλώνας είναι ίσως και ο πιο ενδιαφέροντας. «Θέλουμε να δώσουμε ώθηση σε καινοτόμες προσπάθειες» σημειώνει ο κ. Blecher, ο οποίος είναι ο υπεύθυνος για το fund που χρηματοδοτεί νέες και καινοτόμες ιδέες στο χώρο των μέσων ενημέρωσης. «Η χρηματοδότηση μπορεί να φθάσει μέχρι και το 70% του έργου και μέχρι το ποσό του 1 εκατ. ευρώ» σημειώνει το στέλεχος της Google, τονίζοντας ότι «μας ενδιαφέρει να δούμε διαφορετικές οπτικές γωνίες».


Ludovic Blecher

Το fund ξεκίνησε έχοντας στη διάθεση του συνολικά 150 εκατ. ευρώ και μετά από 4 γύρους χρηματοδότησης έχουν εκχωρηθεί περίπου 94 εκατ. ευρώ. Συνολικά, οι αιτήσεις έφθασαν στις 4000, εκ των οποίων έχουν χρηματοδοτηθεί 460 σε 29 χώρες. Στην Ελλάδα, ο αριθμός των αιτήσεων έφθασε στις 78 και έχουν επιλεγεί συνολικά 8 έργα, τα οποία έλαβαν χρηματοδότηση ύψους 1,75 εκατ. ευρώ.

«Μεταξύ των τομέων που μας ενδιαφέρουν είναι η δημιουργία νέων πηγών εσόδων για τα μέσα ενημέρωσης, όπως και η διαχείριση των ψευδών ειδήσεων» επισημαίνουν τα στελέχη της Google, τα οποία τονίζουν ότι οι καλύτερες πρακτικές που προκύπτουν από τα χρηματοδοτούμενα έργα διαμοιράζονται σε όλους τους ενδιαφερόμενους. «Είμαστε ικανοποιημένοι από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα και η αίσθηση που έχουμε είναι πως έχει πλέον δημιουργηθεί μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο πλευρών» τονίζουν τα δύο στελέχη της Google Ευρώπης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης