ΤΑΞΙΔΙ

Ποιες είναι οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων

Ποιες είναι οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων
KLARNA

Εντός της Ελλάδας και οικογενειακά ή με φίλους πρόκειται να ταξιδέψουν οι Έλληνες το φετινό καλοκαίρι. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας της Klarna, μία εκ των κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως στο χώρο των πληρωμών και των αγορών, για τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων πολιτών.

Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 94% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πάει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει στην Ελλάδα, δείχνοντας την προτίμηση στη χώρα μας για καλοκαιρινό προορισμό. Ταυτόχρονα, το 11,9% θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κοντινή χώρα εντός Ευρώπης. Μόνο το 7,5% σκοπεύει να κάνει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο.

Σε ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές διακοπές, το 49,2% απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ακολουθώντας την μέση τάση στις ΗΠΑ και την υπόλοιπη Ευρώπη (49,4%). Μεταξύ των καταναλωτών που ανήκουν στην Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με τον/την σύντροφό τους.

Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους οι Έλληνες κάνουν ταξίδια είναι για να χαλαρώσουν (78,7%) και να ανακαλύψουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των συμμετεχόντων στην έρευνα θέλει να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, και το 54% αναζητά ταξιδιωτικές εμπειρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs/sites (61%) για να επιλέξει τον καλοκαιρινό προορισμό. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από μέλη της οικογένειας (49%) και από τα κοινωνικά δίκτυα (40%).

Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.

Οι Έλληνες που κάνουν ταξίδια είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες βοηθώντας τους να επιλέξουν προορισμούς στο μέλλον. Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν τo AI που σχεδιάζει πιο εξατομικευμένα δρομολόγια ταξιδιού. Για το 29,6% των Ελλήνων, η δυνατότητα να επισκεφθούν εικονικά τον προορισμό πριν το ταξίδι, με τη βοήθεια εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών (78%).

Tinos.jpg

Οι προτιμήσεις για τα καταλύματα

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα είχαμε και από το Airbnb, τα αποτελέσματα της οποίας προκύπτουν από τις αναζητήσεις στη δημοφιλή πλατφόρμα.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι οι αναζητήσεις στην κατηγορία Play έχουν αυξηθεί κατά 214% αυτό το καλοκαίρι. Κάτι που σημαίνει ότι οι Έλληνες αναζητούν διαμονές που αποτελούν από μόνες τους εμπειρίες. Η συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνει καταχωρίσεις με επιλογές γεμάτες διασκέδαση που ξεπερνούν τις τυπικές παροχές, όπως γήπεδα μπάσκετ, αίθουσες παιχνιδιών, τραμπολίνα, νεροτσουλήθρες και άλλα.

Επίσης, το 64% των Ελλήνων επισκεπτών αναφέρει ότι τα ταξίδια μέσω Airbnb παρέχουν μια πιο στενή σύνδεση με την τοπική κουλτούρα από τη διαμονή σε ξενοδοχείο ή θέρετρο. Τα Airbnb δεν βρίσκονται μόνο σε πιο αυθεντικές γειτονιές, αλλά πολλές από τις διαμονές στην πλατφόρμα έχουν απίστευτο χαρακτήρα, προσφέροντας μια γεύση από τις τοπικές γεύσεις και πάθη.

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι οι οικογένειες θέλουν να έχουν περισσότερο εξωτερικό χώρο, με τις αναζητήσεις για υπαίθριες παροχές όπως πισίνες και μπάρμπεκιου να αυξάνονται κατά 13,7% για οικογενειακά ταξίδια των Ελλήνων χρηστών.

Σχεδόν οι μισοί από τους Έλληνες επισκέπτες (48%) λένε ότι το να μπορούν να χωρέσουν όλη την οικογένειά τους σε ένα μέρος είναι καθοριστικός παράγοντας όταν πραγματοποιούν κρατήσεις. Και το 64% δηλώνει ότι οι παροχές όπως οι κουζίνες, οι χώροι εργασίας και οι αυλές είναι σημαντικές όταν πραγματοποιούν κρατήσεις.