ΤΑΞΙΔΙ

Οι πέντε νέες τάσεις στον χειμερινό τουρισμό: Τι ζητούν οι ταξιδιώτες

Οι πέντε νέες τάσεις στον χειμερινό τουρισμό: Τι ζητούν οι ταξιδιώτες

Ο χειμερινός τουρισμός στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα ήταν εσωτερικός, αφορούσε δηλαδή στα ταξίδια των Ελλήνων εντός της χώρας. Πλέον όμως έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια να «ανοίξει» η τουριστική αγορά όλο τον χρόνο για την Ελλάδα και οι ελληνικοί προορισμοί να τοποθετούνται στο διεθνές τουριστικό τοπίο και εκτός θερινής περιόδου.

Αυτό σημαίνει πως μπαίνουν στη διαδικασία ανταγωνισμού με προορισμούς από όλο τον κόσμο και επηρεάζονται από τα παγκόσμια trends που διαμορφώνουν την τουριστική κίνηση διεθνώς, διατηρώντας παράλληλα και τον «ειδικό» εσωτερικό τους προσανατολισμό, προκειμένου να μην χάσουν την ελληνική πελατεία τους. Ποια είναι λοιπόν τα trends που διαμορφώνουν τον χειμερινό τουρισμό φέτος, σχεδόν δύο χρόνια από το ξέσπασμα της πανδημίας;

#1 Η δύναμη της φύσης

Λίγο η πανδημία, λίγο η επικαιρότητα που έχει ανάγει την κλιματική κρίση ως επείγον ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, η φύση και οι ομορφιές της έχουν αναδειχθεί σε κορυφαία τάση για τον χειμερινό τουρισμό φέτος – κάτι που ευνοεί την Ελλάδα για πολλούς λόγους. Πρωτίστως, διότι διαθέτει αμέτρητες φυσικές ομορφιές που μπορούν οι επισκέπτες της να θαυμάσουν όλο τον χρόνο και μάλιστα, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, που ο καιρός ευνοεί την πεζοπορία και την εξερεύνηση. Ακόμα ένα πλεονέκτημα της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα είναι και το γεγονός ότι η χιονοκάλυψη περιορίζεται στα πολύ ορεινά και στα χιονοδρομικά κέντρα, με αποτέλεσμα η φύση και τα αξιοθέατά της να είναι εύκολα προσβάσιμα σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.

Βούβαλος στη Λίμνη ΚερκίνηINTIME

#2 Ανακαλύψεις «άγνωστων» προορισμών

Ακόμα ένα παγκόσμιο trend στον χειμερινό τουρισμό είναι η διάθεση ανακάλυψης νέων προορισμών. Τόσο διότι έτσι αποφεύγεται ο συνωστισμός και η πολυκοσμία, όσο και διότι πλέον οι μεταφορές και η συνδεσιμότητα έχουν κάνει άλματα, κάνοντας εύκολα προσβάσιμο ακόμα και το πιο απομακρυσμένο μέρος. Αυτή την τάση οφείλει να εκμεταλλευτεί και η χώρα μας, με την ανάδειξη προορισμών ιδανικών για όλο το έτος – πέρα από τα νησιά και τις ακτές της, δηλαδή. Οι επαρχιακές πόλεις, τα ορεινά, παραδοσιακά χωριά που προσφέρουν απλόχερα την αυθεντική τους φιλοξενία στους επισκέπτες, η ελληνική ύπαιθρος που διατηρεί την ταυτότητά της, σε συνδυασμό με τις υψηλού επιπέδου τουριστικές υποδομές, μπορούν να καταστήσουν τους «άγνωστους» ελληνικούς προορισμούς μεταξύ των πρώτων επιλογών ταξιδιωτών από όλο τον κόσμο.

Πάπιγκο, Ήπειροςpixabay

#3 Αναζήτηση ποιότητας και όχι «ευκαιρίας»

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι ταξιδιώτες αναδεικνύουν σε trend του χειμερινού τουρισμού την ανάγκη να αισθανθούν ότι περνούν καλά, ακόμα και αν αυτό το πληρώνουν παραπάνω. Τον Δεκέμβριο του 2021, η TUI, ένας από τους κολοσσούς του παγκόσμιου τουρισμού, ανακοίνωσε πως η τάση για τον χειμώνα και το υπόλοιπο 2022 είναι «ότι οι παραθεριστές επιλέγουν προσφορές υψηλότερης αξίας, περισσότερα πακέτα περιηγήσεων και είναι επίσης έτοιμοι να αφιερώσουν μεγαλύτερο προϋπολογισμό για τις διακοπές τους».

tim-gouw-jp2g4xXl5QQ-unsplash.jpg

#4 Επιλογές «τελευταίας στιγμής»

Ακόμα ένα trend που ήρθε λόγω της πανδημίας και όσο διαρκεί αυτή δεν πρόκειται να φύγει, είναι η επιλογή προορισμού και διάρκειας διακοπών την τελευταία στιγμή. Κάποτε, το να προγραμματίσει κάποιος τις επόμενες διακοπές του ένα εξάμηνο νωρίτερα – ή και περισσότερο – ήταν το απόλυτο επίτευγμα, καθώς έτσι μπορούσε να επιτύχει την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής. Το booking τελευταίας στιγμής όμως σήμερα είναι πολλές φορές αναπόφευκτο κι έτσι οι ταξιδιώτες παίρνουν το ρίσκο είτε να «πετύχουν» μια πολύ καλή ευκαιρία είτε να ακριβοπληρώσουν λίγες ημέρες ξεκούρασης στον αγαπημένο τους προορισμό. Η αλήθεια είναι πάντως πως η τάση αυτή τείνει να επικρατήσει καθώς οι πελάτες αισθάνονται ότι παίζουν επί ίσοις όροις, χωρίς ο προγραμματισμός να απαιτείται να γίνει πολλούς μήνες νωρίτερα, εν μέσω αβεβαιότητας.

Καϊμακτσαλάν, το σερβικό εκκλησάκι του Προφήτη ΗλίαΑΠΕ - ΜΠΕ

#5 Βιωσιμότητα, αειφορία και κυκλική οικονομία στο προσκήνιο

Ακόμα ένα παγκόσμιο trend που καταγράφεται μεταξύ των ταξιδιωτών φέτος είναι η αναζήτηση προορισμών γενικά, αλλά και ειδικά ξενοδοχείων και εστιατορίων, που εφαρμόζουν τις αρχές της βιωσιμότητας, της αειφορίας και της κυκλικής οικονομίας. Η κλιματική κρίση και η ανάγκη να προστατεύσουμε τον πλανήτη έχει μπει στις ζωές μας και θεωρείται κριτήριο λήψης των αποφάσεών μας. Έτσι, εκείνοι που έχουν ήδη ενσωματώσει στη λειτουργία τους τέτοιου είδους πρακτικές και το έχουν επικοινωνήσει στο κοινό και τους υποψήφιους πελάτες τους, έχουν ένα εκ των προτέρων πλεονέκτημα στην επιλογή.

Ποδηλατης στη χιονισμένη ΘεσσαλονίκηINTIME

Τα trends στον χειμερινό τουρισμό, εν μέσω της ρευστής εποχής που ζούμε, αλλάζουν διαρκώς καταγράφοντας τη διάθεση των πολιτών παγκοσμίως που επιθυμούν να ταξιδέψουν. Η Ελλάδα, έχοντας στόχο την ανάπτυξη του τουρισμού σε όλη τη διάρκεια του έτους, μπορεί να εκμεταλλευτεί την αλλαγή αυτή και να προχωρήσει σε κινήσεις που θα οδηγήσουν στην επίτευξη του στόχου της αποτελεσματικότερα και γρηγορότερα.

Δείτε εδώ το αφιέρωμα του CNN Greece στον χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα