TRAVEL

Κορωνοϊός: Πώς θα είναι η οικονομική θέση στα αεροπλάνα μετά την πανδημία

AP Photo / Ted S. Warren

Είναι ξεκάθαρο ότι οι πτήσεις θα είναι πολύ διαφορετικές μετά τον κορωνοϊό. Τη στιγμή που ορισμένες αεροπορικές εταιρείες συζητούν την αφαίρεση των μεσαίων θέσεων με σκοπό τη διατήρηση της κοινωνικής απόστασης, μια εταιρεία κατασκευής εσωτερικών χώρων σε αεροσκάφη κατέληξε σε μια σειρά ιδεών, με σκοπό την προσαρμογή των θέσεων στις καμπίνες της οικονομικής θέσης.

Οι Ιταλοί σχεδιαστές Aviointeriors, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την κατασκευή των αεροπορικών θέσεων, αποκάλυψε δύο νέα σχέδια θέσεων με σκοπό τη διατήρηση μιας ασφαλούς απόστασης ανάμεσα στους επιβάτες, «τα οποία εναρμονίζονται με τις νέες απαιτήσεις χωρίς να καταλαμβάνουν τόσο πολύ χώρο μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους.

Κατασκεύασαν, λοιπόν, τη θέση «Ιανός» - από το όνομα του διπρόσωπου θεού της αρχαίας Ρώμη – η οποία έχει «δύο όψεις» και είναι φτιαγμένη από υλικά που καθαρίζονται εύκολα και προστατεύουν την υγιεινή.

Επί της ουσίας, σε μια σειρά από τρεις θέσεις, ο μεσαίος επιβάτης κάθεται, με τη θέση του να κοιτάζει προς την αντίθετη πλευρά σε σχέση με αυτούς που κάθονται αντίστοιχα στις θέσεις του διαδρόμου και του παραθύρου, με σκοπό να διασφαλιστεί «η μέγιστη απομόνωση μεταξύ επιβατών που κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο».

Επιπλέον, κάθε θέση είναι εφοδιασμένη με έναν προστατευτικό θόλο τριών πλευρών, η οποία είναι φτιαγμένη από τρισδιάστατο υλικό, ώστε να αποφεύγεται η μετάδοση της αναπνοής μεταξύ αυτών που βρίσκονται στις διπλανές θέσεις.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν αυτές οι θέσεις θα καταλαμβάνουν το σύνολο της καμπίνας του αεροσκάφους. Ωστόσο έχει σημειωθεί πως ο διάδρομος εξόδου που βρίσκεται στο ύψος των πτερύγων δεν μπορεί να αντικατασταθεί με ένα τέτοιο σχεδιασμό λόγω των διεθνών κανονισμών ασφάλειας, που προβλέπει μια απόσταση έξτρα χώρου τουλάχιστον 17 εκατοστών, σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η εκκένωση του αεροσκάφους.

Κι ενώ το σύστημα θέσεων «Ιανός» θα απαιτούσε μια αναδιαμόρφωση στις υπάρχουσες καμπίνες των αεροσκαφών, το σύστημα «Glassafe», που αποτελεί και τη δεύτερη σχεδιαστική πρόταση της Aviointeriors για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, μπορεί να προσαρμοστεί σε όλες τις τυπικές αεροπορικές θέσεις.

Ωστόσο, σημειώνεται πως αυτή η πρόταση δεν συμμορφώνεται ως προς τους κανόνες της ορθής κοινωνικής απόστασης, που απαιτεί από όλους μας να διατηρούμε μια απόσταση περίπου δύο μέτρων ο ένας από τον άλλο, όπου αυτό είναι εφικτό.

Αλλά ο προστατευτικός θόλος προορίζεται να δημιουργήσει ένα ασφαλές όριο μεταξύ των επιβατών που κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο, «δημιουργώντας έναν απομονωμένο όγκο γύρω από τον επιβάτη, με σκοπό να περιοριστεί η πιθανότητα επιμόλυνσής τους από ιούς».

Σε δηλώσεις του στο CNNi, εκπρόσωπος της Aviointeriors ανέφερε πως οι αεροπορικές εταιρείες δείχνουν ήδη ενδιαφέρον και για τα δύο σχέδια και η εταιρεία κατασκευάζει στην παρούσα φάση πρωτότυπα του «Ιανού» και του «Glassafe», ενώ μελετά και τα βήματα που απαιτούνται σε επίπεδο μηχανικού σχεδιασμού.

Από τη στιγμή που θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι φάσεις σχεδιασμού, αυτές θα πρέπει να εγκριθούν από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτικής Αεροπορίας. Ωστόσο, η εταιρεία εκτιμά ότι τα νέα σχέδια θα μπορούν να υλοποιηθούν μέσα σε διάστημα 8 – 11 μηνών, εάν και όταν λάβουν τη σχετική έγκριση.

Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση για το εάν τα σχέδια αυτά θα υλοποιηθούν, είναι σίγουρα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι εταιρείες ήδη επεξεργάζονται και μελετούν νέες και καινοτόμες ιδέες που αντανακλούν τις αλλαγές στο ολοένα μεταβαλλόμενο ταξιδιωτικό περιβάλλον.

What economy class could look like after virus, by Tamara Hardingham-Gil CNNi

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης