TRAVEL

Το «διαμάντι» του αεροδρομίου Changi στην Σιγκαπούρη

Το «διαμάντι» του αεροδρομίου Changi στην Σιγκαπούρη
CNNi

Το Διαμάντι (Jewel) του Αεροδρομίου Changi της Σιγκαπούρης αναμένει να συναρπάσει καθώς αψηφά κάθε προσδοκία σχετικά με το πώς πρέπει να μοιάζει ένα αεροδρόμιο.

Πρόκειται για το δημιούργημα του του διάσημου αρχιτέκτονα Μοσέ Σάφντι, που βρίσκεται στο ξενοδοχείο Marina Bay Sands της Σιγκαπούρης. Ο Σάφντι έχει μεγαλεπήβολα σχέδια για το νέο κομμάτι του αεροδρομίου, το οποίο θα περιλαμβάνει έναν γιγάντιο εσωτερικό καταρράκτη και εξωτικούς κήπους.

Το «Διαμάντι» αναμένεται να ανοίξει το 2019, κοστίζει 1.7 δις δολάρια Σιγκαπούρης (1.27 Αμερικανικά δολάρια) και αποσκοπεί να προσδώσει ακόμα περισσότερη γοητεία στο αεροδρόμιο που έχει ήδη κατακτήσει τον τίτλο του καλύτερου αεροδρομίου στον κόσμο για 6 συνεχόμενα χρόνια.

O Σάφντι επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια του αστικού χώρου, δημιουργώντας ένα αεροδρόμιο που είναι συγχρόνως και εμπορικό κέντρο, και κήπος.

Σε δηλώσεις του στο CNN Travel, o Σάφντι υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο έργο «μας καλεί να ξανασκεφτούμε πως θα μπορούσαν να είναι τα αστικά κέντρα αν επεκτείνουμε λίγο τον τρόπο σκέψης μας».

Σύμφωνα με τον Σάφντι, οι αρχικές προδιαγραφές του αεροδρομίου όπως τις περιέργραψε η CapitaLand, η εταιρεία που διόρισε τον Σάφντι ως υπεύθυνο για το έργο.

Ο Σάφντι εμπνεύστηκε από την περιγραφή θέλοντας να δημιουργήσει έναν «μαγικό κήπο» όπως ο ίδιος αποκαλεί το έργο του, και τα υπόλοιπα εξελίχθηκαν στην πορεία.

Η ιδέα του Σάφντι ταιριάζει γάντι σε μια πόλη που είναι ήδη γνωστή παγκοσμίως για τους κήπους της.

Γνωστή και ως «πόλη μέσα σε κήπο», η Σιγκαπούρη είναι διάσημη για τους βοτανικούς της κήπους οι οποίοι αποτελούν μνημείο της Ουνέσκο από το 2015, και οι οποίοι επεκτάθηκαν πριν 6 χρόνια.

Όπως είναι φυσικό, ο σχεδιασμός ενός τέτοιου αεροδρομίου δεν ήταν εύκολος. «Είχαμε περιορισμούς ύψους λόγω των αεροσκαφών και του πύργου ελέγχου,» λέει στο CNN.

«Οπότε έπρεπε [το κτήριο] να είναι σε σχήμα έλλειψης ή συνδυασμού παραβολών» συμπλήρωσε ο ίδιος.

Επιπλέον, λόγω του τρένου που συνδέει τους τερματικούς σταθμούς μεταξύ τους, έπρεπε να σχεδιάσουν το χώροι έτσι ώστε το κέντρο του χώρου να μην είναι πλήρως επικεντρωμένο, προκειμένου να επιτρέπεται η κατασκευή του καταρράκτη, που αλλιώς θα έπεφτε ακριβώς πάνω στις γραμμές του τραίνου.

Το περίβλημα του κτηρίου δημιουργήθηκε από 9.000 μοναδικά πάνελ, καθένα εκ των οποίων έχει το δικό του σχήμα, τα οποία φτιάχτηκαν από ειδικό γυαλί Low-E που φωτίζει αρκετά τον χώρο, χωρίς όμως να τον κάνει θερμοκήπιο, καθώς δεν παράγει πολύ ζέστη.

Υπολογίζεται ότι από το αεροδρόμιο διήλθαν το 2017 62.2 εκατομμύρια ταξιδιώτες 30% των οποίων είχαν πτήσεις ανταπόκρισης εκεί.

Όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες υιοθετούν την μέθοδο “self-connect”, αποφασίζουν δηλαδή μόνοι τους σε ποιο αεροδρόμιο θα ταξιδέψουν και που θα είναι η πτήση ανταπόκρισής τους. Η νέα λοιπόν προσθήκη στο αεροδρόμιο έχει ως στόχο να εκμεταλλευτεί το γεγονός αυτό, προσελκύοντας ακόμα περισσότερους ταξιδιώτες.

Περίπου το 75% της κατασκευής του αεροδρομίου έχει ήδη ολοκληρωθεί και έτσι οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης μπορούν να θαυμάσουν από τώρα το ασυνήθιστό του σχήμα. Θα πρέπει όμως να κάνουν λίγη υπομονή ακόμα καθώς η επέκταση του αεροδρομίου αναμένεται να τελειώσει εντός του 2019.

Sneak peek at Singapore Changi Airport's spectacular new Jewel by Sonia Kolesnikov-Jessop, CNNi