Οι αλλαγές που φέρνει το 2024 στα αεροπορικά ταξίδια
Ανανεώθηκε:
Οι επιβάτες θα πετάξουν το 2024 με αεροπορικές εταιρείες που θέτουν σε εφαρμογή τα σχέδια τους για την μετά λοκντάουν εποχή. Και αυτό περιλαμβάνει λαμπερά, καινούργια αεροπλάνα με νέα σχέδια καθισμάτων.
Μια σειρά νέων αεροδρομίων και τερματικών σταθμών θα αλλάξει το παιχνίδι σε μερικές περιοχές-κλειδιά του πλανήτη, αν και ορισμένα δρομολόγια και αεροπλάνα θα καθυστερήσουν μέχρι το 2025 ή και ακόμη περισσότερο εξαιτίας δυσκολιών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Ας ξεκινήσουμε με αυτά τα νέα αεροδρόμια και τους τερματικούς σταθμούς πριν ρίξουμε μια ματιά στις παραδόσεις αεροσκαφών και τα νέα καθίσματα.
Βελτιώσεις σε αεροδρόμια
Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι, έδρα της Etihad Airways, άνοιξε πλήρως το Terminal Α στα τέλη του 2023 μετά από μεγάλη καθυστέρηση. Αυτή η τεράστια εγκατάσταση θα επιτρέψει στην Etihad να προσφέρει πολύ καλύτερες συνδέσεις, έναν πολύ πιο ευχάριστο χώρο για τους επιβάτες και νέα σαλόνια.
Στο LAX του Λος Άντζελες ολοκληρώθηκε μετά από πέντε χρόνια το αυτοματοποιημένο σύστημα τρένων People Mover, που συνδέει τους τερματικούς σταθμούς με τις νέες εγκαταστάσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, τις ζώνες για ταξί, τους χώρους στάθμευσης και τον νέο σταθμό μετρό για τις τοπικές γραμμές C και K. Πρόκειται να λειτουργήσει μέσα στο 2024 και θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων του αεροδρομίου.
Σε όλο τον κόσμο αναμένεται μια σειρά διευκολύνσεων για τους επιβάτες στα αεροδρόμια, όπως περισσότεροι νέοι σαρωτές αποσκευών, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να βγάζετε τα υγρά ή τις ηλεκτρονικές συσκευές στον έλεγχο, καλύτερα apps αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων που μειώνουν τους χρόνους αναμονής και επιταχύνουν την επιβίβαση.
«Μικρά» αεροπλάνα που κάνουν τη διαφορά
Νέα αεροπλάνα μονού διαδρόμου (single-aisle) αποκτούν μεγαλύτερη εμβέλεια και μπορούν να «ξεκλειδώσουν» διαδρομές που χαρακτηρίζονται «μακρινές και αραιές», δηλαδή εκείνες που έχουν πολύ μικρή ζήτηση επιβατών για ένα μεγάλο αεροπλάνο, αλλά η απόσταση είναι μεγάλη για να την καλύψουν τα αεροπλάνα μονού διαδρόμου.
Ένα τέτοιο νέο αεροπλάνο είναι το Airbus A321XLR, μια νέα έκδοση του A320neo, όπου XLR σημαίνει extra long range και μεταφράζεται σε εμβέλεια 4.700 ναυτικών μιλίων ή περίπου εννέα έως 10 ώρες πτήσης. Μετά από κάποιες καθυστερήσεις, το Airbus A321XLR θα αρχίσει να πετάει στα τέλη του 2024.
Τα αεροπλάνα μονού διαδρόμου ή στενής ατράκτου, σε σύγκριση με τα αεροπλάνα ευρείας ατράκτου, σημαίνουν συντομότερους χρόνους επιβίβασης και αποβίβασης. Ενώ τα νέα μοντέλα θα έχουν και καινούργια, επανασχεδιασμένα καθίσματα για πτήσεις μεγάλης διάρκειας, όπως το CL3810 της Recaro που έχει μικρότερη βάση και αφήνει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια του επιβάτη.
Νέα μεγάλα αεροσκάφη με νέες υπηρεσίες
Καθώς η ύφεση της πανδημίας απομακρύνεται, τα νέα αεροπλάνα που έχουν παραγγείλει οι αεροπορικές εταιρείες αρχίζουν να καταφθάνουν, με νέες καμπίνες και νέα καθίσματα.
Η Japan Airlines θα αρχίσει να λειτουργεί το πρώτο της Airbus A350-1000 αυτόν το μήνα, αρχικά προς τη Νέα Υόρκη. Διαθέτει πολυτελείς σουίτες πρώτης θέσης, μεγάλες business σουίτες, αλλά και τα πιο άνετα και ευρύχωρα καθίσματα οικονομικής θέσης μέχρι σήμερα. Όσον αφορά τα καθίσματα της πρώτης και της business θέσης, θα διαθέτουν το σύστημα ηχείων Euphony της Safran, το οποίο προσαρμόζεται αυτόματα ώστε να λαμβάνει υπόψη του τον θόρυβο της καμπίνας. Τα πρώτα της A350 αποκτά και η Air India, τα οποία μάλιστα σχεδίασε η ίδια ώστε να ταιριάζουν με το rebranding και τα νέα χρώματά της, ενώ στα μέσα του 2024 θα πάρει το πρώτο της A350 και η Emirates, με νέα καθίσματα που δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί. Η ίδια εταιρεία σχεδιάζει να αντικαταστήσει τα καθίσματα στα παλαιότερα αεροσκάφη Boeing 777.
Νέα καθίσματα στα αεροπλάνα στενής και ευρείας ατράκτου θα τοποθετήσει και η American Airlines, ενώ η Lufthansa, ύστερα από κάποιες καθυστερήσεις στην παραγωγή, αναμένεται να παρουσιάσει μέσα στη χρονιά τη νέα γενιά καθισμάτων Allegris, που θα προσφέρουν αναβαθμισμένη εμπειρία ταξιδιού σε όλες τις θέσεις των αεροπλάνων της.
Γενικότερα, η Airbus θα αυξήσει τις παραδόσεις των NPS (New Production Standard) αεροσκαφών ευρείας ατράκτου A350, τα οποία διαθέτουν ελαφρώς αναβαθμισμένη καμπίνα, με λεπτότερα πλευρικά τοιχώματα και μεγαλύτερες κουζίνες, χώρους αποθήκευσης γευμάτων, τουαλέτες και χώρους πληρώματος στο μπροστινό και το πίσω μέρος του αεροπλάνου.
Η Air New Zealand θα εγκαινιάσει τις κουκέτες Skynest το 2024 σε ορισμένες πτήσεις της, όπου έξι κουκέτες θα επιτρέπουν σε επιβάτες της οικονομικής θέσης να κοιμηθούν για λίγο. Η εταιρεία αναμένει να χρεώσει από 400 έως 600 δολάρια για έναν τετράωρο υπνάκο.
Όπως επισημαίνει στο CNNi ο σχεδιαστής καμπινών αεροσκαφών Daniel Baron, διευθυντής της Lift Aero Design στο Τόκιο, «οι αεροπορικές εταιρείες θα επενδύσουν περισσότερο στην οικονομική θέση, με μεγαλύτερη άνεση στα καθίσματα, πιο κομψή αισθητική και δωρεάν συνδεσιμότητα. Οι βελτιώσεις θα περιλαμβάνουν καλύτερα μαξιλάρια καθισμάτων, πιο φωτεινά χρώματα, πάγκους με σνακς και ατμοσφαιρικό φωτισμό».
Με πληροφορίες από: 2024 brings new airplanes, seats and airport improvements to passengers by John Walton, CNN