Τι είναι τα bleisure ταξίδια και γιατί κερδίζουν συνεχώς έδαφος
Bleisure. Πρόκειται για μια λέξη που εμφανίστηκε πρόσφατα στο «λεξικό» των παγκόσμιων ταξιδιωτικών τάσεων και η οποία τις τελευταίες ημέρες κάνει τον γύρο του Διαδικτύου με αφορμή μια νέα έρευνα που είδε το «φως» της δημοσιότητας.
Δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό των λέξεων «business» και «leisure» και πρόκειται ουσιαστικά για μια λεκτική σύνθεση που «γεννήθηκε» για να περιγράψει συντόμως ένα από τα πλέον δημοφιλή ταξιδιωτικά trends της εποχής μας, εκείνο που θέλει να συνδυάζουμε τα επαγγελματικά μας ταξίδια με στιγμές ξεκούρασης και αναψυχής.
Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία SAP Concur Hipmunk, στη σύγχρονη εποχή τα business ταξίδια δεν περιλαμβάνουν μόνο εργασία και επαγγελματικά ραντεβού. Αντιθέτως, με βάση τα στοιχεία της εν λόγω μελέτης, όλο και περισσότερα άτομα που ταξιδεύουν συχνά για επαγγελματικούς λόγους επιλέγουν πλέον να συνδυάζουν τα ταξίδια τους με την ξεκούραση και να απολαμβάνουν όλα όσα έχει να προσφέρει ένας νέος προορισμός, όπως τα μοναδικά του αξιοθέατα.
Αξίζει απλώς να αναφερθεί πως σύμφωνα με την έρευνα, ένα στα 10 άτομα που πραγματοποιούν επαγγελματικά ταξίδια αποφασίζουν να παρατείνουν κατά μία ημέρα την παραμονή τους για προσωπικούς λόγους, ενώ ο μέσος όρος σε ό,τι έχει να κάνει με την επιπλέον παραμονή φτάνει τις δύο ημέρες. Αυτός είναι ενδεχομένως ο λόγος που οι επαγγελματίες αυτοί ζητούν συχνά από φίλους, συντρόφους και άτομα της οικογένειάς τους να τους συνοδέψουν στα business ταξίδια τους.
Τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά
Σύμφωνα με την έρευνα της SAP Concur-Hipmunk που πραγματοποιήθηκε με βάση ταξιδιωτικά στοιχεία από το 2017, τα bleisure trips παρουσίασαν πέρσι αύξηση κατά 20%, ενώ συνολικά 2,2 εκατομμύρια ταξίδια που συνδυάζουν την εργασία με την αναψυχή πραγματοποιήθηκαν την χρονιά που πέρασε. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου στο 10% όλων των επαγγελματικών ταξιδιών, τα περισσότερα από τα οποία λαμβάνουν χώρα τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο.
Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί και ο ρόλος της Airbnb
Όσον αφορά στις ηλικιακές ομάδες, οι οποίες επιλέγουν να πραγματοποιούν πιο συχνά αντίστοιχα επαγγελματικά ταξίδια, σύμφωνα με την έρευνα προηγούνται οι Millennials σε ποσοστό που «αγγίζει» το 38%. Ακολουθεί η Generation X (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1961-1980) σε ποσοστό 31% και οι Baby Boomers (επίσης 31%).
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τους πιο δημοφιλείς bleisure προορισμούς οι οποίοι σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία είναι η Νέα Υόρκη, το Σικάγο, το Τελ Αβίβ, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Τόκιο, η Σιγκαπούρη και η Σαγκάη. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως ενώ οι ΗΠΑ έχουν την πρωτιά, από το 2016 έως το 2017 τα bleisure ταξίδια αυξήθηκαν κατά 46% στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία.
Τέλος, ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο στο οποίο αξίζει να αναφερθούμε είναι ότι το 70% των ατόμων που πραγματοποιούν ταξίδια που συνδυάζουν την εργασία με την αναψυχή, χρησιμοποίησαν καταλύματα της Airbnb για τη διαμονή τους. Βέβαια, σε αυτή την περίπτωση η ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκαν οι ταξιδιώτες φαίνεται πως διαδραμάτισε έναν σημαντικό ρόλο. Και αυτό διότι την Airbnb προτίμησε το 76% των millennials σε αντίθεση με το 6% των Baby Boomers, δηλαδή όσων γεννήθηκαν από το 1945 μέχρι το 1960.