ΤΑΞΙΔΙ ΕΛΛΑΔΑ

Κορυφαίος καλοκαιρινός προορισμός για τους Βρετανούς η Ελλάδα το 2019

Κορυφαίος καλοκαιρινός προορισμός για τους Βρετανούς η Ελλάδα το 2019

Σε κορυφαίο καλοκαιρινό προορισμό αναδεικνύεται για τους Βρετανούς η Ελλάδα το 2019. Τα ηλιόλουστα νησιά, το απέραντο γαλάζιο των ελληνικών θαλασσών, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και η ασύγκριτα γευστική παραδοσιακή κουζίνα είναι ορισμένοι μόνο από τους λόγους που κατατάσσουντη χώρα μας ως την τρίτη δημοφιλέστερη ταξιδιωτική επιλογή στις φετινές προτιμήσεις των τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα ιδιαίτερα ευοίωνα στοιχεία για την τουριστική κίνηση στην Ελλάδα το ερχόμενο Καλοκαίρι δημοσιεύονται στη νέα έκθεση του διεθνούς φήμης ταξιδιωτικού πρακτορείου «Thomas Cook», σύμφωνα με την οποία, μάλιστα, η Ισπανία και η Τουρκία καταλαμβάνουν την πρώτη και τη δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των Βρετανών αντίστοιχα.

Εντυπωσιακές για το 2019 είναι και οι επιδόσεις της Κύπρου, η οποία κατάφερε να «εκθρονίσει» από την πέμπτη θέση της λίστας τα εξωτικά νησιά της Καραϊβικής και να βρεθεί πίσω από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Τουριστική κίνηση vs… Brexit

Η Ελλάδα, ωστόσο, δεν θα πρέπει να επαναπαύεται στις δάφνες της. Μπορεί φέτος να χαρακτηρίζεται ως ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς για τους Βρετανούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση και, μάλιστα, σε μία περίοδο που το Brexit έχει «αποδυναμώσει» τη λίρα έναντι του ευρώ, η γειτονική Τουρκία, όμως, εμφανίζεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος στις «καρδιές» των τουριστών σε μία κούρσα που η χώρα μας θα έπρεπε να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί κάθε καλοκαιρινή σεζόν.

2

«Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ζούμε σε μια περίοδο πρωτοφανών πολιτικών αναταραχών. […] Μπορεί η προθεσμία του Brexit να παρατάθηκε μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, αλλά είναι πολύ νωρίς για να πούμε τι αντίκτυπο θα έχει αυτήν τη στιγμή αυτό το γεγονός στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Peter Fankhauser, διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού ομίλου «Thomas Cook».

Οι ομορφιές της Ελλάδας και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών Φιλοξενίας της χώρας μας, ωστόσο, φαίνεται ότι λειτουργούν ως αντίβαρο στην παρατεταμένη «τουριστική» αβεβαιότητα των τελευταίων ετών που προκαλεί η διαδικασία εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία και συνεχίζει να οδηγεί πολλούς εν δυνάμει επισκέπτες στο να καθυστερήσουν την απόφασή τους για το πότε και που να κάνουν κράτηση.

Τρίτη η Ελλάδα παρά τις «πιέσεις»

Η σθεναρή αυτή «αντίσταση» της Ελλάδας στις πιέσεις που ασκούν, τόσο οι διεθνείς πολιτικές εξελίξεις, όσο και οι γειτονικοί ανταγωνιστές, αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται ανάμεσα στους τρεις δημοφιλέστερους προορισμούς παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι το 48% των κρατήσεων του βρετανικού ταξιδιωτικού πρακτορείου για καλοκαιρινές διακοπές το 2019 είναι για χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης - ποσοστό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.

3

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα ίδια στοιχεία, οι Βρετανοί φαίνεται να συμβάλλουν διαχρονικά στην ανάκαμψη της τουριστικής οικονομίας χωρών, που έχουν διανύσει παρατεταμένες περιόδους πολιτικών αναταράξεων, ανάμεσα στις οποίες, τόσο η Ελλάδα, όσο η Τυνησία, η Αίγυπτος και η Τουρκία, ωστόσο η καταναλωτική τους συμπεριφορά και οι συνήθειες κατά τη θερινή τους ανάπαυλα έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια.

Τι πρέπει να προσέξουν οι Έλληνες επαγγελματίες του Τουρισμού

Κατά συνέπεια, οι Έλληνες επαγγελματίες στον τομέα του Τουρισμού και της Φιλοξενίας θα πρέπει να έχουν κατά νου, ότι η νέα γενιά των Βρετανών -ηλικίας 18-24 ετών- ενδιαφέρεται περισσότερο για υπηρεσίες ευεξίας και χαλάρωσης παρά για… ηλιοθεραπεία διαρκείας, ενώ η νυχτερινή διασκέδαση δεν αποτελεί πλέον προτεραιότητα, αφού αφήνει τη θέση της στην εξερεύνηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της τοπικής γαστρονομίας. Παράλληλα, η εποχή του «backpacking» για τους Βρετανούς έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί, με την πλειονότητα των ταξιδιωτών να επικεντρώνεται σε διακοπές που περιλαμβάνουν περισσότερο και ποιοτικότερο χρόνο με συγγενείς και φίλους.

4

Ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν οι Βρετανοί τουρίστες στην τοπική κουζίνα -με το ποσοστό αυτών να αγγίζει το 70%- αποτελεί και το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία του βρετανικού ταξιδιωτικού ομίλου που φιλοξενούνται στα ελληνικά νησιά, με την επωνυμία «Casa Cook», έχουν προσαρμόσει το μενού τους με παραδοσιακές γεύσεις και προμηθεύονται τα προϊόντα για την παρασκευή των πιάτων από τοπικούς παραγωγούς. Αυτό, τουλάχιστον, συμβαίνει στην Κω, αλλά και στη Ρόδο, όπου τα «Casa Cook» έχουν συμπεριλάβει στο καλοκαιρινό μενού τους, μεταξύ άλλων, μουσακά και μπριάμ!