ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Φραγκάκης (γ.γ. ΕΟΤ): Φέτος, μπορούμε να πάμε εξίσου καλά με πέρυσι ή και να ξεπεράσουμε το 2023

Γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δημήτρης Φραγκάκης

Η τουριστική περίοδος του 2024 για τη χώρα μας έχει ήδη αρχίσει και όπως όλα δείχνουν, θα είναι μία σεζόν η οποία θα πάει σίγουρα καλά και ίσως, καλύτερα από την περσινή, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο CNN Greece, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δημήτρης Φραγκάκης.

Στο πλαίσιο του αφιερώματος του CNN Greece για τον ελληνικό τουρισμό, ο Δημήτρης Φραγκάκης μίλησε αναλυτικά για τα πιο καίρια θέματα, τα οποία απασχολούν τον τουριστικό κλάδο, όπως είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, αλλά και οι ενδείξεις για τη φετινή χρονιά.

Μάλισταμ, μεταξύ άλλων, ο ίδιος τόνισε ότι με σκληρή δουλειά και υπομονή μπορούμε να ξεπεράσουμε τα δεδομένα του 2023, ενώ επεσήμανε πως το «στοίχημα», το οποίο πρέπει να κερδίσει η Ελλάδα φέτος, είναι η ισσοροπία.

Γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δημήτρης Φραγκάκης

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, στο CNN Greece:

Πιστεύετε ότι το ρεκόρ αφίξεων και εσόδων του 2023, θα ξεπεραστεί φέτος; Είναι θετικές οι ενδείξεις που έχετε;

Πράγματι, το 2023 ήταν η νέα χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό με συνολικά 20,7 δισ. έσοδα και 33 εκατομμύρια επισκέπτες. Πέρα όμως από τα ρεκόρ των αριθμών, η Ελλάδα κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό: Να ξεπεράσει τα προπανδημικά επίπεδα σε επιδόσεις και να προχωρήσει πέρα από την απλή ανάκαμψη, στην ανάπτυξη του τουρισμού μπαίνοντας ουσιαστικά σε μια επόμενη ημέρα. Όσον αφορά στο 2024, τα μέχρι σήμερα δεδομένα είναι εξαιρετικά θετικά και αυτό πιστεύω ότι θα αποτυπωθεί στην πράξη. Θεωρώ ότι -εφόσον δεν αντιμετωπίσουμε δυσάρεστες εκπλήξεις στην πορεία της χρονιάς- μπορούμε να πάμε φέτος εξίσου καλά με πέρυσι ή ακόμα και να ξεπεράσουμε το 2023. Με σκληρή δουλειά, υπομονή και σοβαρότητα μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Θεωρείτε ότι, πέρα από τους κλασσικούς καλοκαιρινούς προορισμούς που επιλέγουν συνήθως οι τουρίστες, θα ανοίξει η «βεντάλια» και για άλλα νησιά και μέρη της Ελλάδας; Για παράδειγμα, το Βόρειο Αιγαίο θα προσελκύσει το τουριστικό κοινό αυτό το καλοκαίρι; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις;

Είναι κεντρικός στόχος του ΕΟΤ να προωθεί εκείνο το κομμάτι της χώρας, το οποίο είναι λιγότερο «γνωστό» στο εξωτερικό. Να προβάλλει τα μικρά διαμάντια που κρύβει η Ελλάδα σε όλη την επικράτεια και τα οποία μπορούν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες. Άλλωστε, η λογική μας πλέον είναι να προωθούμε όλη τη χώρα ως έναν εν δυνάμει τουριστικό προορισμό για όλο τον χρόνο. Και βλέπουμε ότι σταδιακά αποδίδει αυτή η στρατηγική μας καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον για λιγότερο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, ενώ και οι συνεργασίες συνδιαφήμισης που έχουμε με αεροπορικές εταιρείες και tour operators αποδίδουν καρπούς σε αυτήν την κατεύθυνση. Νέοι προορισμοί μπαίνουν στον χάρτη και με τον καιρό γίνονται αναπόσπαστο μέρος του τουριστικού μας προϊόντος. Προφανώς το Βόρειο Αιγαίο έχει τέτοιες δυνατότητες, γι' αυτό άλλωστε κάναμε και ειδική καμπάνια στο εξωτερικό για τα νησιά του, την οποία προσανατολιζόμαστε να επαναλάβουμε.

Στην Αθήνα, ο περσινός Οκτώβριος έκλεισε με πληρότητα στο 70%. Πού οφείλεται αυτή η τόσο μεγάλη ζήτηση για την πρωτεύουσα, ακόμα και προς το τέλος της τουριστικής περιόδου;

Η Αθήνα έχει πλέον καθιερωθεί ως ένας εξαιρετικά δημοφιλής 12μηνος τουριστικός προορισμός της χώρας μας. Προσφέρει πλέον ένα ελκυστικό πακέτο εμπειριών που είναι προσιτό για τους ταξιδιώτες μας, γεγονός που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες: Σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις σε υποδομές φιλοξενίας, έναρξη εμβληματικών projects όπως το Ελληνικό, συστηματική προβολή σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της πρωτεύουσας. Επισημαίνω ότι ειδικά για την Αθήνα ο ΕΟΤ έκανε καμπάνια στο εξωτερικό για το city break, για το ελληνκό weekend το περίφημο «Greekend», το οποίο πήγε εξαιρετικά καλά. Παράλληλα, ήμασταν εκείνοι που συνεργαστήκαμε με τη Michelin και δημιουργήσαμε για πρώτη φορά τον Οδηγό γαστρονομίας για την Αθήνα. Αναφέρω αυτά επιγραμματικά, καθώς έχουν γίνει δεκάδες άλλες συνεργασίες για την πρωτεύουσα, οι οποίες έχουν βάλει και αυτές το λιθαράκι τους στη μεγάλη εικόνα της τουριστικής ανάπτυξης της πόλης.

Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει ή αναμένεται να πάρει ο ΕΟΤ για την τουριστική περίοδο του 2024 και κατά πόσο αυτές θα συμβάλλουν, έτσι ώστε να μεγαλώσει το διάστημα της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας;

Σε λίγες εβδομάδες ολοκληρώνεται το μεγάλο πρόγραμμα συνδιαφήμισης, το οποίο υλοποιήσαμε για 14 μήνες σε συνεργασία με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στο εξωτερικό. Ήταν μία πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία υλοποιείται από τον ΕΟΤ και η οποία έχει πάει εξαιρετικά καλά: Έχει συνεισφέρει στην αύξηση των διαθέσιμων θέσεων για την Ελλάδα συνολικά, έχει προβάλλει τη χώρα σε πάνω από 25 χώρες και σε συγκεκριμένα κοινά και κυρίως, έχει αυξήσει την επισκεψιμότητα προς τη χώρα μας κατά τη διάρκεια της low season και του χειμώνα. Από εκεί και πέρα θα τρέξουμε πρόγραμμα προβολής ενόψει του καλοκαιριού με πολύ στοχευμένες ενέργειες: Ειδική καμπάνια στην Τουρκία προκειμένου να ενισχύουμε τα νησιά μας με το νέο καθεστώς visa, ενώ αξιοποιούμε και τα δύο μεγάλα αθλητικά γεγονότα του καλοκαιριού, το Euro και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, με ειδικές καμπάνιες προώθησης της χώρας μας στη Γερμανία και τη Γαλλία αντίστοιχα.

Κατά πόσο η βιωσιμότητα έχει καταφέρει να ενταχθεί στα τουριστικά προγράμματα και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια; Είναι το 2024 μία χρονιά «ορόσημο», για μία πιο «πράσινη» τουριστική σεζόν;

Το γεγονός ότι πήγαμε τόσο καλά το 2023 δεν μας κάνει να εφησυχάζουμε σε καμία περίπτωση. Αντίθετα, σηκώνει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη της ευθύνης που έχουμε για να διατηρηθεί η Ελλάδα ψηλά, στις προτιμήσεις των επισκεπτών και στις επιδόσεις της. Η βιωσιμότητα είναι κεντρική επιδίωξή μας τα επόμενα χρόνια και ένας εφικτός στόχος για όλο τον κλάδο. Θέλουμε να εξελίξουμε το προϊόν μας και να το καταστήσουμε ακόμα πιο ελκυστικό, βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες. Η βιωσιμότητα για εμάς άλλωστε, έχει δύο όψεις: Τη διατήρηση του φυσικού μας πλούτου, ο οποίος είναι και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού και την κοινωνική συνοχή η οποία είναι επίσης, εξαιρετικά κρίσιμος παράγοντας για την εξέλιξη και διατήρηση του τουρισμού μας σε υψηλά επίπεδα. Είμαστε ακόμα στην αρχή του δρόμου, γίνονται «βήματα» και είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε.

Ποια είναι τα «στοιχήματα» που καλείται να κερδίσει η χώρα μας, ώστε να ανέβει ακόμη πιο ψηλά στις ταξιδιωτικές λίστες έναντι άλλων χωρών;

Νομίζω το κρίσιμο στοίχημα είναι η ισορροπία. Πώς δηλαδή θα ισορροπήσουμε μεταξύ της τουριστικής ανάπτυξης και της περιβαλλοντικής προστασίας, πώς θα συνεχίσουμε να δεχόμαστε επισκέπτες στους προορισμούς μας χωρίς να χάνουμε την αυθεντικότητά μας. Πώς θα ενισχύσουμε νέους προορισμούς χωρίς όμως να χάσουν την ιδιαίτερη ταυτότητά τους. Και κυρίως πώς θα επεκτείνουμε ισόρροπα την τουριστική ανάπτυξη σε ακόμα περισσότερες περιοχές της χώρας μας, οι οποίες σήμερα δεν έχουν τουρισμό, διαχέοντας παράλληλα το εισόδημα που προκύπτει από την τουριστική δραστηριότητα σε ακόμα μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας. Αυτά –και αρκετά ακόμα- συνιστούν τη ζητούμενη ισορροπία την οποία έχουμε ανάγκη.

Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα του CNN Greece για τον τουρισμό ΕΔΩ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης