Τonys: H Μπέτι Μίντλερ θριάμβευσε & τα highlights στα θεατρικά Όσκαρ (vid)
H ντίβα του θεάματος Μπέτι Μίντλερ αναδείχθηκε σε πρωταγωνίστρια στη μεγάλη βραδιά των TONYS (ή Tony Awards) που κάθε χρόνο γιορτάζει το θέατρο και τους εμβληματικούς επαγγελματίες του στη μητρόπολη της σκηνής σήμερα, τη Νέα Υόρκη.
Η 71χρονη ηθοποιός Μίντλερ ανακηρύχθηκε καλύτερη ηθοποιός σε μιούζικαλ κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των Βραβείων Tony, των μεγαλύτερων θεατρικών διακρίσεων στις ΗΠΑ. Πέρα από τη Μίντλερ θριάμβευσαν οι παραγωγές "Dear Evan Hansen" και "Οσλο".
Οι παραστάσεις του "Hello, Dolly!", του οποίου η πρεμιέρα έγινε στις 20 Απριλίου ήταν η ευκαιρία να επαληθευτεί η φοβερή δημοτικότητά της. Οι κριτικές επιβράβευσαν την επένδυση σε αυτό το μιούζικαλ της συμμετοχής της Μπέτι Μίντλερ, που ήδη στα 71 της χρόνια μπορεί να καταγοητεύει το κοινό.
"Είναι ένα πολύ σκληρό πρόγραμμα", δήλωσε η Μίντλερ από τα παρασκήνια τονίζοντας συγκινημένη ότι είναι "γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας" αλλά η εμπειρία ήταν "αναζωογονητική, καθοριστική. Είναι περισσότερο από αυτό που άξιζα".
Reuters
Αιρετική και ειλικρινής ως καλλιτέχνης η ντίβα Μίντλερ εντυπωσίασε με τον ευχαριστήριο λόγο της. "Θέλω μόνο να πω ότι η λέξη 'αναβίωση', όπως αναφέρεται και στο σημερινό 'Hello, Dolly!', είναι μια ενδιαφέρουσα λέξη. Σημαίνει ότι κάτι βρισκόταν κοντά στο θάνατο και επανήλθε στη ζωή. Το 'Hello, Dolly!' δεν έφυγε ποτέ πραγματικά. Είναι κομμάτι του DNA μας. Είναι η αισιοδοξία. Είναι η δημοκρατία. Είναι το χρώμα. Είναι η ιλαρότητα. Είναι κάτι κλασικό. Έχει την ικανότητα ν' ανεβάζει το ηθικό μας σε τόσο τραγικούς καιρούς" είπε.
H χαρισματική καλλιτέχνης που εμφανιζόταν σπανιότατα στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, επέστρεψε φέτος στο Μπρόντγουεϊ για το "Hello, Dolly!", ένα κλασικό έργο του ρεπερτορίου του αμερικανικού μιούζικαλ. Εκεί ξαναβρήκε τις πρώτες της αγάπες, 50 και πλέον χρόνια αφότου ξεκίνησε στο Μπρόντγουεϊ και ξεχώρισε στο μιούζικαλ "Fiddler on the Roof" ("O βιολιστής στη στέγη") το 1966.
Άνετη σε όλα τα είδη, από την κωμωδία έως το δράμα, η Μπέτι Μίντλερ έχει καταλάβει μια ξεχωριστή θέση στο αμερικάνικο πολιτιστικό τοπίο, με την αντισυμβατική προσωπικότητά της. Η ερμηνεία της στην ταινία μεγάλου μήκους "The Rose" ("Το Τριαντάφυλλο", 1979), όπου υποδύεται ένα πρόσωπο του οποίου η ζωή παραπέμπει στην τραγουδίστρια Τζάνις Τζόπλιν επίσης εντυπωσίασε.
Έχοντας γράψει έτσι και αλλιώς ιστορία στη βιομηχανία του θεάματος η ηθοποιός και τραγουδίστρια ήταν δύο φορές υποψήφια για το Όσκαρ καλύτερου πρώτου γυναικείου ρόλου, έχει πουλήσει εκατομμύρια δίσκους και έχει ήδη κερδίσει τέσσερις Χρυσές Σφαίρες, τέσσερα Βραβεία Emmy και τρία Grammy.
Οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές της βραδιάς
Αν η Μπέτι Μίντλερ ανακηρύχθηκε η σταρ της βραδιάς, ένα άλλο μιούζικαλ, το "Dear Evan Hansen" αναδείχτηκε μεγάλος νικητής. Έργο αρκετά περίπλοκο γύρω από την αυτοκτονία, την εφηβεία και τους κοινωνικούς κανόνες, το "Dear Evan Hansen" έλαβε έξι βραβεία Tony, ανάμεσά τους αυτό του καλύτερου μιούζικαλ.
Το νέο αστέρι του Μπρόντγουεϊ, ο Μπεν Πλατ, ο οποίος υποδύεται τον 'Εβαν Χάνσεν, κέρδισε το βραβείο του καλύτερου ηθοποιού σε μιούζικαλ σε ηλικία μόλις 23 ετών.
Στο θέατρο, το δράμα "Oslo" του Τζ. Τ. Ρότζερς που αναφέρεται στις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων απέσπασε τα βραβεία του καλύτερου θεατρικού έργου και του καλύτερου ηθοποιού β΄ανδρικού ρόλου.
Ο θεατρικός συγγραφέας κάνοντας το ντεμπούτο του στο Μπρόντγουεϊ ευχαρίστησε "τις κυρίες και τους κυρίους που πιστεύουν στη δημοκρατία, στην ειρήνη, που βλέπουν τους εχθρούς τους ως ανθρώπους. Σας το προσφέρω", τόνισε.
Ο Μάικλ Αρόνοφ ήταν ο νικητής έκπληξη στην κατηγορία του υποδυόμενος τον ισραηλινό διαπραγματευτή στο "'Οσλο", μια ματιά για όσα συνέβαιναν στο παρασκήνιο των ειρηνευτικών συμφωνιών του 1993.
Οικοδεσπότης της βραδιάς ήταν για πρώτη φορά ο Κέβιν Σπέισι, ο οποίος άρχισε το θέαμα με ένα ποτ-πουρί τραγουδιών που αναφέρονταν στην αμφιβολία που τον διακατείχε για την επιτυχή παρουσίαση της τελετής απονομής των ετήσιων βραβείων σε σχέση με τους παλαιότερους οικοδεσπότες Νιλ Πάτρικ Χάρις, Τζέιμς Κόρντεν, Χιου Τζάκμαν.