ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

H Amy Schumer γυρνάει την πλάτη της στη Barbie

H Amy Schumer γυρνάει την πλάτη της στη Barbie

H πιο ανατρεπτική κωμικός της γενιάς της, η Amy Schumer φροντίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον της κινηματογραφικής βιομηχανίας ωστόσο η πιο πρόσφατη συμμετοχή της στην πολυζητημένη live action ταινία "Barbie"  της Sony Pictures ακυρώθηκε. 

Η κωμικός Amy Schumer δεν θα μπορέσει να είναι μια αιρετική, ανατρεπτική Barbie λόγω λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων είπε η ίδια στο Variety.

"Είμαι ενοχλημένη αλλά ανυπομονώ να δω την ταινία στη μεγάλη οθόνη" είπε. Μέχρι στιγμής το studio δεν έχει ανακοινώσει την αντικαταστάτρια της Schumer.

Έτσι η πολυαναμενόμενη ανατροπή στον κινηματογράφο δεν θα γίνει όπως περίμεναν οι αναρίθμητοι fan της ηθοποιού.

Η ταινία (ανατρεπτική και επικίνδυνη ως ιδέα, ενδιαφέρουσα αν εκτελεστεί με μαεστρία) λέγεται ότι θα έχει παρόμοιο στυλ με ταινίες όπως τα "Enchanted", "Splash" και "Big", όλα μεγάλες επιτυχίες της Disney για όλη την οικογένεια και αυτό είναι το τελευταίο νέο για το project που θα φέρει τις εταιρίες Sony Pictures και Mattel στη μεγάλη οθόνη το 2018.

H ταινία θα συνεχίσει την προσπάθεια της εταιρίας να διαμορφώσει ένα ηθικό, πολιτικά ορθό προφίλ στη διαπαιδαγώγηση, κάτι που ξεκίνησε ήδη με την εισαγωγή νέων σωματότυπων στις Barbie.

Οι κούκλες είναι πρότυπα προς μίμηση

Αναγνωρίζοντας την ευθύνη της ως εταιρία που απευθύνεται σε παιδιά οπότε διαμορφώνει και ιδέες ή/και καθιερώνει αξίες η Mattel παρουσίασε τη νέα Barbie με τρεις καινούργιους σωματότυπους – μια είναι πιο μικροκαμωμένη, άλλη είναι πιο ψηλή και η τρίτη φέρει καμπύλες - και σε επτά διαφορετικούς χρωματικούς τόνους δέρματος.

Εδώ και δεκαετίες οι έρευνες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά απορροφούν τα μηνύματα για την εικόνα του σώματός τους και την ταυτότητά τους από τα παιχνίδια τους. Ήδη από το 2006, βρετανική μελέτη διαπίστωσε ότι “τα κορίτσια που παίζουν με την Barbie έδειξαν χαμηλότερα επίπεδα αυτοεκτίμησης του σώματός τους και μεγαλύτερη επιθυμία για ένα λεπτότερο σώμα” από εκείνα που είχαν κούκλες με πιο ρεαλιστικούς τύπους σώματος ή δεν έπαιζαν καθόλου με κούκλες.

“Αυτό που ξεχνούν οι άνθρωποι είναι ότι όλα τα παιχνίδια έχουν εκπαιδευτικό αντίκτυπο στα παιδιά. Τα κορίτσια μαθαίνουν τι σημαίνει να είσαι ένα κορίτσι μέσα από τα παιχνίδια τους” σχολιάζει η καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κεντάκι, Christia Spears Brown. “Δεν νομίζω ότι το θέμα με την εικόνα της Barbie είναι ασήμαντο” είπε.

Η Mattel έχει κάνει αλλαγές φέρνοντας ποικιλία στα είδη των Barbie για να αντιμετωπίσει τις κριτικές φωνές κατά της μη ρεαλιστικής εικόνας της κούκλας αλλά και την εθνοκεντρική “καταγωγή” της. Ήδη από το 2014 η Mattel εισήγαγε Barbie με διάφορες αποχρώσεις δέρματος, ματιών και μαλλιών. Για την Brown αυτή είναι και η πρώτη “ουσιαστική αλλαγή” της εταιρίας να καλλιεργήσει ένα πιο θετικό πρότυπο για τα πιτσιρίκια.

“Το μήνυμα που πρέπει να πάρουν τα παιδιά είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι με διαφορετική εμφάνιση και κιλά”.