ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Όσκαρ 2017: To Moonlight έδωσε τέλος στα #ΟscarsSoWhite

Τις προηγούμενες χρονιές οι υποψηφιότητες των Όσκαρ είχαν κάτι κοινό, ήταν όλοι τους λευκοί. Φέτος η Ακαδημία αποφάσισε να ορίσει πιο ακριβοδίκαια το ταλέντο φέρνοντας στην τελετή μια ποικιλομορφία που δεν μας είχε συνηθίσει. Ας είναι καλά το Moonlight.

Μετά την περσινή κατακραυγή των #OscarsSoWhite η Ακαδημία Κινηματογράφο υποστήριξε τη διαφορετικότητα με τις φετινές υποψηφιότητες. Ενώ τα δύο προηγούμενα χρόνια κανένας μη λευκός ηθοποιός δεν ήταν υποψήφιος, φέτος φαίνεται ότι σχεδόν σε κάθε κατηγορία υπάρχουν έγχρωμες υποψηφιότητες, φτάνοντας μάλιστα στον αριθμό ρεκόρ των έξι υποψηφίων μαύρων ηθοποιών.

Ο Ντένζελ Ουάσιγκτον είναι υποψήφιος για Όσκαρ για έβδομη φορά, φέτος στην κατηγορία για το βραβείο πρώτου αντρικού ρόλου στην ταινία Fences, ενώ και η συμπρωταγωνίστριά του Βαϊόλα Ντέιβις είναι υποψήφια για το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου, όπως και η Οκτάβια Σπένσερ για την ταινία Hidden Figures αλλά και η Ναόμι Χάρις για το ρόλο της στην ταινία Moonlight.

Στην κατηγορία πρώτου γυναικείου ρόλου βρίσκουμε την Ρουθ Νέγκα για τον ρόλο της στην ταινία Loving, ενώ υποψήφιος για το βραβείο δεύτερου αντρικού ρόλου είναι ο 42χρονος Μαχερσάλα Άλι για την ταινία Moonlight. Επίσης στην κατηγορία δεύτερου αντρικού ρόλου υποψήφιος είναι και ο Βρετανός, ινδικής καταγωγής, Ντεβ Πάτελ για το ρόλο του στην ταινία Lion.

Πάντως κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία και κατά συνέπεια την Ακαδημία ότι φέτος επέλεξε περισσότερους έγχρωμους υποψηφίους λόγω της περσινής κατακραυγής, καθώς οι ταινίες αυτές ήδη ήταν έτοιμες προς προβολή.

Όχι μόνο μπροστά από τις κάμερες

Η ποικιλομορφία δεν σταματάει μόνο στην υποκριτική, καθώς πολλοί είναι οι μη λευκοί υποψήφιοι και στις άλλες κατηγορίες. Με την ταινία Manchester by the Sea να διεκδικεί το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, η Κίμπερλι Σιούαρντ είναι η δεύτερη μαύρη γυναίκα υποψήφια παραγωγός -η πρώτη ήταν η Όπρα Γούνφρεϊ για την ταινία Selma.

Ο Μπάρι Τζέκινς υποψήφιος για την κατηγορία καλύτερης σκηνοθεσίας για την ταινία Moonlight είναι ο τέταρτος μαύρος υποψήφιος σκηνοθέτης στην ιστορία των Όσκαρ. Προηγήθηκαν οι Τζον Σίνγκλετον, Λι Ντάνιελς και Στιβ ΜακΚουίν. Εξάλλου μαζί, με τον επίσης μαύρο θεατρικό συγγραφέα Τάρελ Άλβιν ΜακΚρέινι είναι υποψήφιος και στην κατηγορία του καλύτερου προσαρμοσμένου σεναρίου. Στην ίδια κατηγορία υποψήφιος είναι και ο θεατρικός συγγραφέας Όγκουστ Γουίλσον για την προσαρμογή του σεναρίου της ταινίας Fences.

Επιπλέον η κατηγορία των ντοκιμαντέρ "καταλαμβάνεται" σχεδόν εξ ολοκλήρου από μη λευκούς υποψηφίους. Συγκεκριμένα η Άβα Ντουβερνάι με το 13th, ο Ραούλ Πεκ με το I Am Not Your Negro, ο Έζρα Έντελμαν με το O.J.: Made in America και ο Ρότζερ Ρος Γουίλιαμς με το Life, Animated.

Άλλες αξιοσημείωτες συμμετοχές είναι του κινηματογραφιστή Μπράντφορντ Γιανκ για την ταινία Arrival, της μοντέρ Τζόι ΜακΜίλον για την επεξεργασία της ταινίας Moonlight και του Λιν-Μανουέλ Μιράντα, που γεννήθηκε στις ΗΠΑ, αλλά κατάγεται από το Πουέρτο Ρίκο, στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού για το How Far I'll Go που ακούγεται στην ταινία κινουμένων σχεδίων Μοάνα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης