Το μέλλον της φιλοξενίας βρίσκεται στα ευέλικτα και στοχευμένα hospitality concepts
Τρία ολοκαίνουρια ξενοδοχεία στη Λυών της Γαλλίας από την Accor αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πως ένας ξενοδοχειακός κολοσσός γνωρίζει να προσαρμόζεται στις εξελίξεις του σύγχρονου ξενοδοχειακού γίγνεσθαι.
Πολύ πρόσφατα το CNN Greece αποτέλεσε το μοναδικό ελληνικό μέσο που βρέθηκε στη Λυών της Γαλλίας, προκειμένου να παραστεί στην παρουσίαση τριών ολοκαίνουριων ξενοδοχείων στην «γαστρονομική πρωτεύουσα της Γαλλίας», όπως είναι γνωστή η εν λόγω πόλη.
Τα τρία νέα ξενοδοχεία, εκτός από ολοκαίνουριες αφίξεις, αποτελούν το καθένα ξεχωριστά τον πρώτο εκπρόσωπο του brand τους στην σημαντική για την γαλλική αγορά αυτή περιοχή, τη Λυών. Επίσης και τα τρία αποτελούν ξενοδοχεία της Accor, του μεγαλύτερου ξενοδοχειακού ομίλου στην Ευρώπη, με περισσότερα από 40 hotel brands και πάνω από 838.700 δωμάτια και 5.680 ξενοδοχεία στον κόσμο, με το τελευταία νούμερα να μεταβάλλονται διαρκώς, καθώς τα νέα openings ανά τις πέντε ηπείρους διαδέχονται το ένα το άλλο. Αρκεί να πούμε πως ετοιμάζονται περισσότερα από 1.300 ξενοδοχεία της εταιρίας στον κόσμο τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γράμμές.
Γιατί όμως ήταν τόσο σημαντικό αυτό το τριπλό «λανσάρισμα» και τι μαρτυρά για την συνολική εξέλιξη των μηχανισμών της παγκόσμιας ξενοδοχειακής σκηνής, όπως εκφράζεται από έναν από τους σημαντικότερους ξενοδοχειακούς κολοσσούς στον πλανήτη; Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η Accor διαθέτει, ως φυσικό από τα λίγα νούμερα που αναφέραμε πιο πάνω, ξενοδοχεία για κάθε στυλ, βαλάντιο και προτίμηση, αφού σε αυτήν ανήκουν brands από τα πολυτελέστατα Banyan Tree (πρώτο εκπρόσωπο του οποίου αποτελεί για εμάς στην Ελλάδα το Angsana της Κέρκυρας), Raffles και Orient Express ( με την αύρα και την εμπειρία του εμβληματικού τραίνου να «μεταφράζεται» σε ξενοδοχεία) μέχρι πολύ οικονομικές προτάσεις διαμονής, όπως τα γνωστά σε όλους μας Ibis, με όλα τα ενδιάμεσα στάδια να συμπληρώνονται από πολυάριθμα brands με ξεχωριστό το καθένα χαρακτήρα.
«Όταν διαχειρίζεσαι περισσότερα από 40 ξενοδοχειακά brands και χιλιάδες ξενοδοχεία, όπως εμείς στην Accor, το να κατορθώνεις να μένεις επίκαιρος και να εξελίσσεσαι τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό στοίχημα», μας δήλωσε ο Paul Edouard Le Bret, Senior Director of Development για τη Νοτιοανατολική Γαλλία και την Κορσική, στην συνάντηση με τα ευρωπαϊκά media, που διοργανώθηκε κατά την επίσκεψή μας εκεί, «Καλούμαστε όλοι οι άνθρωποι των ξενοδοχείων να ανταποκριθούμε σε διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών, και γι’ αυτό τα νέα brand μας πρέπει να μπορούν να είναι ευέλικτα. Όπως η ολοκαίνουρια Handwritten Collection, προσωπικά μία από τις αγαπημένες μου».
Η Handwritten Collection είναι ένα πάρα πολύ καινούριο brand για την Αccor, αφού δημιουργήθηκε μόλις πέρσι και ήδη αριθμεί τέσσερα ξενοδοχεία (Σιγκαπούρη, Σίδνεϋ, Σαν Φρανσίσκο, Παρίσι) , με το πιο νέο και πέμπτο να βρίσκεται στη Λυών, και είναι αυτό για το οποίο θα μιλήσουμε και πρώτα. Τα τρία λοιπόν νέα ξενοδοχεία για τα οποία ταξιδέψαμε μέχρι εδώ είναι το Fort St. Lauren Lyon -το πρώτο της Handwritten Collection στην πόλη-, το Pullman Lyon -mτο πρώτο της Pullman Hotels εκεί- και το Tribe Lyon -αντίστοιχα το πρώτο της Tribe Hotels στην γαλλική πρωτεύουσα της γαστρονομίας.
Ο λόγος που αυτό είναι ένα πολύ όμορφο case study και πολύ χαρακτηριστικό είναι πως τα τρία αυτά openings δεν έχουν κανένα λόγο να επισκιάσουν το ένα το άλλο, αν σκεφτούμε μάλιστα πως το Tribe και το Fort St. Laurent βρίσκονται μόλις 10 λεπτά με τα πόδια το ένα από το άλλο, καθώς και τα τρία ουσιαστικά απευθύνονται και απαντούν σε εντελώς διαφορετικές ανάγκες και απαιτήσεις. Είναι σημαντικό λοιπόν να δούμε στην πράξη -ιδίως για μία χώρα με το 25% του ΑΕΠ να στηρίζεται στον τουρισμό όπως η Ελλάδα μας – πως γίνεται όντως τα νέα ξενοδοχεία να μην «κανιβαλίζουν» το ένα το άλλο.
Ξεκινώντας από το Handwritten Collection Fort St. Lauren Lyon και συστήνοντας το concept το οποίο χαρακτηρίστηκε από τα στελέχη της Accor ως «ένα ξενοδοχειακό concept που έχει θέση πραγματικά παντού», πρέπει να πούμε πως όντως μιλάμε για ένα εξαιρετικά ευέλικτο και επίκαιρο project. Τα Handwritten Collection hotels, τα οποία πρόκειται να αριθμούν πολύ περισσότερα ξενοδοχεία στο πολύ άμεσο μέλλον σε διάφορες χώρες του κόσμου (ευελπιστούμε και στη χώρα μας), ουσιαστικά επικεντρώνονται στο «πάθος των ιδιοκτητών τους». Δηλαδή είναι ξενοδοχεία που ανήκουν κανονικά στους αρχικούς τους ιδιοκτήτες και αντανακλούν το χαρακτήρα αυτών των δημιουργών τους. Είναι δηλαδή ξενοδοχεία απολύτως μοναδικά, τα οποία φυσικά και μοιράζονται τις κοινές αξίες και τις υπηρεσίες της Accor, όμως καθένα διατηρεί την ακεραιότητα και τον χαρακτήρα του.
Στην περίπτωση του Fort St. Lauren Lyon, επί παραδείγματι, μιλάμε για ένα παλιό οχυρό το οποίο έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο, με τις πολεμίστρες του να χαρίζουν ίσως την πιο μαγική θέα στην πόλη και το χώρο όπου φτιαχνόταν ο οπλισμός να μεταμορφώνεται σε σπα με εσωτερική πισίνα και wellness area. Όλα τα δωμάτια μοιράζονται το πάθος για τη ναυσιπλοΐα, μέσα από διάφορες μικρές λεπτομέρειες, ενώ το ξενοδοχείο έχει ανακαινιστεί πλήρως, είναι εντελώς καινούριο, χωρίς τίποτα να του στερεί τον αυθεντικό χαρακτήρα του.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο για τα Handwritten Collection είναι πως άλλα μπορεί να διαθέτουν εστιατόρια και άλλα όχι, άλλα μπορεί να διαθέτουν wellness areas και άλλα όχι, άλλα μπορεί να διαθέτουν bar και άλλα όχι, αφού όλα εξαρτώνται από την περιοχή στην οποία βρίσκονται και τις ανάγκες που καλούνται να καλύψουν. Εάν το μέλλον της φιλοξενίας βρίσκεται στην συστηματική ευελιξία, τότε σίγουρα η νέα Handwritten Collection έχει πιάσει το νόημα.
Το δεύτερο λανσάρισμα για τη Λυών ήταν το Pullman Lyon. Ίσως ένα από τα πιο γνωστά business hotel concepts της κατηγορίας premium, το συγκεκριμένο ολοκαίνουριο κυριολεκτικά ξενοδοχείο χτίστηκε από το μηδέν κοντά στο επιχειρηματικό κέντρο της πόλης. Στόχος του είναι να αιχμαλωτίσει και να απαντήσει σε μία από τις πιο επίκαιρες ταξιδιωτικές τάσεις και ανάγκες, αυτή του λεγόμενου “bleisure”. Ο όρος έρχεται να ενώσει το “business” και το “leisure” και να μιλήσει απευθείας στην καρδιά των travellers εκείνων που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους μεν, αλλά συνάμα θέλουν να χαρούν και τον προορισμό στο βαθμό που τους είναι εφικτό, συνήθως παρατείνοντας το ταξίδι τους για λίγες ημέρες και παίρνοντας μαζί είτε συντρόφους είτε οικογένειες.
Το Pullman Lyon λοιπόν σχεδιάστηκε εκ προοιμίου ώστε να καλύπτει τη συγκεκριμένη ανάγκη, παρουσιάζοντας ένα πιο ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον, με έμφαση στα φυσικά υλικά και στα custom έπιπλα και αντικείμενα, στα πιο γενναιόδωρα τετραγωνικά, στα ζεστά χρώματα, στα connecting δωμάτια, πάντα φυσικά σε συνδυασμό με τεράστια ποικιλία συνεδριακών χώρων και όλων των ανέσεων και παροχών που είναι εκ των ουκ άνευ για τον business ταξιδιώτη.
Το συγκεκριμένο λοιπόν project εστιάζει σαφώς στην ανάγκη του bleisure (στη χώρα μας δεν έχουμε ακόμη Pullman ξενοδοχείο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις), αλλά συνάμα δείχνει και την πρόθεση του brand να συνδεθεί και να αποτελέσει hub για την πόλη στην οποία βρίσκεται με τη δημιουργία ενός δυνατού F&B concept στο ισόγειό του. Το λατινοαμερικάνικο εστιατόριο Pampa έχει ήδη γίνει σημείο συνάντησης για ποτό, φαγητό και χαλαρά vibes στο κέντρο της Λυών, συνδέοντας έτσι περαιτέρω το νέο ξενοδοχείο με την περιοχή που το φιλοξενεί.
Το τρίτο ξενοδοχείο για το οποίο ταξιδέψαμε στη Λυών, το οποίο μαζί με το Fort St. Lauren Lyon βρίσκονται στην up-and-coming γειτονιά Croix Rousse και σε ελάχιστη μεταξύ τους απόσταση, είναι το Tribe Lyon. Πάλι εδώ μιλάμε για ένα διαφορετικό hotel concept -το οποίο μάλιστα έχει ξεκινήσει από την Αυστραλία. Εδώ στο επίκεντρο βρίσκεται το design και η κοινή εμπειρία.
«Στα Tribe το design με μία καθαρά mix & match προσέγγιση είναι το κύριο θέμα μας, εάν θέλετε», μας εξήγησε η Pauline Oster, Vice President του brand Tribe, «έχουμε custom made κομμάτια και κομμάτια εμβληματικών designers που παντρεύονται με αντικείμενα πιο καθημερινά, δημιουργώντας έναν χώρο ανοικτό προς όλους, που παίζει με τις αισθήσεις και τη διάθεση της στιγμής».
Στην καρδιά του ξενοδοχείου το Social Hub ένας μεγάλος και φωτεινός χώρος, όπου το mix & match design πραγματικά συναντάται στην πιο αυθεντική του διάσταση, είναι εκεί που χτυπάει ο παλμός του concept. Ένας χώρος να καθίσεις, να μιλήσεις, να διαβάσεις το βιβλίο σου, να πιεις specialty coffee, artisanal cocktails ή να τσιμπήσεις κάτι, να βρεθείς με φίλους ή να κάνεις μία γρήγορη επαγγελματική συνάντηση σε πιο χαλαρούς τόνους.
Από το Grab & Go station, τα coffee table books και το ποδοσφαιράκι στο ισόγειο μέχρι το boutique γυμναστήριο, την αίθουσα συνεδριάσεων και τα αυθεντικά cool-vibed και design-first δωμάτια, τα Tribe Hotels αφηγούνται ιστορίες μίας νέας γενιάς προσιτής πολυτέλειας, που βάζει τις επιθυμίες του ταξιδιώτη στο επίκεντρο.
Πέρα από τα ξενοδοχεία φυσικά η ίδια η Λυών προσφέρει αναρίθμητα επιχειρήματα για να την επισκεφθεί κανείς. Καταρχάς, ως γνωστόν, το κομμάτι της γαστρονομίας εδώ είναι άμεσα συνδεδεμένο με την κουλτούρα και την ιστορία της πανέμορφης αυτής πόλης. Εμείς κατά την επίσκεψή μας είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε το παραδοσιακού τύπου bistrot (ένα “bouchon Lyonnais” όπως λέγονται αυτού του τύπου τα εστιατόρια) Daniel & Denise με την υπογραφή του εξαιρετικά διάσημου και κατόχου του τίτλου «Meilleur Ouvrier de France» σεφ Joseph Viola.
Επίσης απολαύσαμε την κουζίνα του βραβευμένου με αστέρι Michelin σεφ Jeremy Galvan, σεφ και ιδιοκτήτη του εστιατορίου δημιουργικής γαλλικής κουζίνας Contre Champ, ο οποίος ετοιμάζει ένα εξαιρετικά πρωτοποριακό γαστρονομικό concept σε speakeasy στυλ, το οποίο αναμένεται να ταράξει τα νερά της γαλλικής εστιατορικής σκηνής και σύντομα θα έχουμε όλη την πληροφορία να μοιραστούμε μαζί σας.
Τέλος είχαμε τη χαρά να ζήσουμε την εμπειρία Coco (το διάσημο αδελφάκι του οποίου βρίσκεται στο Παρίσι υπό την Paris Society) όπου γαστρονομία, cocktails και μουσική βρίσκονται στην πιο κομψή τους σύμπραξή μέσα σε ένα περιβάλλον που ορίζει την πεμπτουσία του glam dining.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χάσει κανείς την ευκαιρία να επισκεφθεί το Halles Bocuse, ονομασμένο φυσικά από ίσως τον πιο εμβληματικό Γάλλο σεφ, τον αείμνηστο Paul Bocuse. Εδώ συναντούμε ένα τεράστιο food court όπου τυριά, μπαγκέτες, αλλαντικά, θαλασσινά, στρείδια, κρουασάν, macaron, praline cakes και ό,τι πιο γαλλικό, φινετσάτο και λαχταριστό έχει να προσφέρει η γαλλική κουζίνα εκτίθεται και πωλείται σε μικρά corners. Ουσιαστικά εδώ μπορεί να δοκιμάσει κανείς ολόκληρη τη γαστρονομική κουλτούρα και παράδοση της Λυών σε μία λαχταριστή βόλτα.