Bloomberg: Σκέψεις για εντελώς δωρεάν έκδοση του Netflix στην Ευρώπη με διαφημίσεις
Το Netflix έχει συζητήσει τη δημιουργία δωρεάν εκδόσεων της streaming πλατφόρμας του σε ορισμένες αγορές της Ευρώπης και της Ασίας, καθώς η εταιρεία αναζητά περισσότερους τρόπους για να αυξήσει το κοινό της, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν τα σχέδιά της.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, το Netflix πειραματίστηκε με ένα δωρεάν πρόγραμμα στην Κένυα, αλλά το διέκοψε πέρυσι. Κορυφαία στελέχη της εταιρείας έχουν συζητήσει αν θα δημιουργήσουν μια δωρεάν έκδοση της υπηρεσίας σε πολύ μεγαλύτερες αγορές, όπου πωλούν και διαφημίσεις (όπως για παράδειγμα η Γερμανία ή η Ιαπωνία).
Μια δωρεάν υπηρεσία όχι μόνο θα βοηθούσε την εταιρεία να προσεγγίσει περισσότερους ανθρώπους, αλλά θα αντιμετώπιζε και μια από τις μεγαλύτερες σημερινές προκλήσεις για το Netflix: τη δημιουργία μεγαλύτερου διαφημιστικού αποθέματος.
Το πρόβλημα με τη διαφήμιση
Όσον αφορά τo streaming, το Netflix είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά (εξαιρείται το YouTube). Όσον αφορά όμως τη διαφήμιση, εξακολουθεί να είναι μια μικρή εταιρεία. Όπως δήλωσε στο Bloomberg εξέχον στέλεχος διαφημιστικής εταιρείας, το Netflix είναι στην καλύτερη περίπτωση ο ένατος ή δέκατος μεγαλύτερος παίκτης στη διαφήμιση σε online βίντεο και χρεώνει στους διαφημιστές τα διπλάσια σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.
Όλοι στον χώρο της διαφήμισης αναγνωρίζουν στο Netflix ότι κινήθηκε γρήγορα. Όταν η ανάπτυξη της εταιρείας σταμάτησε στα τέλη του 2021, ο οικονομικός διευθυντής Spencer Neumann έπεισε τον απρόθυμο συνιδρυτή Reed Hastings να εισαγάγει μια φθηνότερη επιλογή συνδρομής που περιελάμβανε διαφημίσεις. Η συγκεκριμένη κίνηση κρίθηκε επιτυχημένη, καθώς προσέλκυσε κοινό με πιο σφιχτούς προϋπολογισμούς, καθώς και εκείνους που μοιράζονταν λογιαριασμούς Netflix με άλλους και πλέον δεν είχαν τη δυνατότητα.
Ωστόσο στις ΗΠΑ, η συνδρομή με διαφημίσεις του Netflix είναι ένα κλάσμα του μεγέθους αντίστοιχων πακέτων των Peacock, Hulu, Disney+ και Amazon Prime (δεν συζητάμε καν για το YouTube), όσον αφορά τις πωλήσεις και τους θεατές.
Η στρατηγική των Amazon και Disney
Η Amazon και η Disney έχουν υιοθετήσει διαφορετικές προσεγγίσεις στη διαφήμιση από το Netflix. Ενεργοποίησαν τις διαφημίσεις για όλους τους πελάτες τους, λέγοντάς τους ότι θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για να τις αποφύγουν. Έτσι κέρδισαν αμέσως μεγάλο κοινό – πάνω από το 75% των θεατών του Prime Video το παρακολουθεί με διαφημίσεις. Επίσης, Amazon και Disney χρεώνουν χαμηλότερες τιμές στους διαφημιστές.
Θα ήταν δύσκολο για το Netflix να υιοθετήσει την ίδια στρατηγική, έχοντας περάσει χρόνια διαφημίζοντας τον εαυτό του ως τηλεόραση χωρίς διαφημίσεις. Ωστόσο αναζητά έναν γρήγορο δρόμο για να δημιουργήσει μεγαλύτερο διαφημιστικό απόθεμα, γεγονός που εξηγεί το «μπάσιμό» του σε ζωντανές εκδηλώσεις και αθλήματα. Εκεί οι θεατές θα βλέπουν διαφημίσεις ανεξάρτητα από τη συνδρομή που έχουν. Η διαφήμιση στο Netflix, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, έχει έρθει για να μείνει.