Σκοτωμός στα δικαστήρια για την περιουσία του Λέοναρντ Κοέν - Πλαστογραφίες και απάτες με τη διαθήκη
Ανανεώθηκε:
Όταν ο Λέοναρντ Κοέν τραγουδούσε I want it Darker, πιθανώς δεν είχε στο μυαλό του αυτό που συμβαίνει μετά το θάνατό του στα δικαστήρια για την περιουσία του, αν και ο τίτλος ταιριάζει απόλυτα.
Σήμερα, τα δύο παιδιά του συνθέτη και τραγουδιστή βρίσκονται σε μια εξοντωτική δικαστική διαμάχη με τον δικηγόρο και διαχειριστή της κληρονομιάς του Κοέν. Πρόκειται για μια διαμάχη που περιλαμβάνει κατηγορίες για πλαστογραφίες, μυστικά και ισχυρισμούς ότι ο Καναδός τραγουδοποιός δεν εμπιστευόταν τους ίδιους του τους απογόνους να διαχειριστούν την περιουσία του.
Τα δύο παιδιά του Λέοναρντ Κοέν, η 48χρονη κόρη του Λόρκα και ο 50χρονος Άνταμ, μάχονται στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λος Άντζελες εδώ και πάνω από έναν χρόνο με το δικηγόρο Ρόμπερτ Κόρι, τον οποίο είχε διορίσει ο πατέρας τους πριν από τον θάνατό του ως διαχειριστή του Leonard Cohen Family Trust, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που έφερε στη δημοσιότητα η New York Post.
Το καταπίστευμα ελέγχει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια από δικαιώματα για τη μουσική του Κοέν, καθώς και ποίηση, μυθιστορήματα, φωτογραφίες και 243 τετράδια ημερολογίου που ο τραγουδιστής διατηρούσε από την εφηβεία του. Το αρχείο του Λέοναρντ Κοέν αποτιμάται σε πάνω από 48 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα.
Ο διάσημος τραγουδοποιός πέθανε στις 7 Νοεμβρίου 2016 στο σπίτι του στο Λος Άντζελες. «Ο θάνατος ήταν ξαφνικός, απροσδόκητος και ειρηνικός» είχε δηλώσει τότε ο δικηγόρος του.
Τα παιδιά του ισχυρίζονται τώρα ότι ο πατέρας τους «κατάλαβε στις τελευταίες ημέρες της ζωής του ότι είχε κάνει ένα σοβαρό λάθος επιτρέποντας στον Κόρι να παρεισφρήσει στις υποθέσεις του και να πάρει τον έλεγχο σχεδόν κάθε πτυχής των οικονομικών και της κληρονομιάς του Κοέν».
Πλαστογραφία στη διαθήκη
Η Λόρκα και ο Άνταμ ισχυρίζονται ότι δεν ενημερώθηκαν από τον Κόρι για τις πρόσφατες προσπάθειες να αξιοποιηθεί η περιουσία του πατέρα τους, συμπεριλαμβανομένης της μεταθανάτιας έκδοσης ενός μυθιστορήματος του Κοέν, του «A Ballet of Lepers», το οποίο εκδόθηκε νωρίτερα φέτος, καθώς και των εγκαινίων της έκθεσης «Everybody Knows» στην Πινακοθήκη του Οντάριο.
Τα αδέρφια καταγγέλλουν ότι ο Κόρι έχει προσλάβει το γιο του, Ράιαν Κόρι, μεταξύ άλλων, για να αρχειοθετήσει τα προσωπικά έγγραφα του Κοέν, τα οποία περιλαμβάνουν σημειώσεις σχετικά με τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, συμπεριλαμβανομένου του «Hallelujah», για το οποίο έγραψε αρχικά 82 στίχους. Το αρχείο φέρεται, επίσης, να περιλαμβάνει περισσότερες από 8.000 φωτογραφίες.
Μιλώντας στη New York Post, ο δικηγόρος των παιδιών τού Κοέν δήλωσε ότι έχει αποδείξεις ότι ο Κόρι πλαστογράφησε έγγραφα του 2005 προκειμένου να μπορεί να έχει τον έλεγχο της κληρονομιάς του τραγουδιστή. «Οι δικηγόροι και ο μάνατζερ του Λέοναρντ Κοέν πλαστογράφησαν το καταπίστευμά του, ώστε να μπορέσουν να κλέψουν εκατομμύρια δολάρια από την περιουσία και να κλέψουν την κληρονομιά από τα ίδια του τα παιδιά», είπε στη New York Post ο δικηγόρος Άνταμ Στρέιζαντ.
Ο Στρέιζαντ, ο οποίος είναι ξάδερφος της τραγουδίστριας Μπάρμπρα Στρέιζαντ, δήλωσε ότι υπάρχουν δύο εκδοχές του καταπιστεύματος που υπέγραψε ο Κοέν πριν από τον θάνατό του. Στην εκδοχή που ωφελεί τα παιδιά, το έγγραφο του καταπιστεύματος ορίζει τη Λόρκα, τον Άνταμ και την Αντζάνι Τόμας -πρώην ερωμένη του Κοέν και πρώην σύζυγο του Κόρι- ως διαχειριστές μετά το θάνατό του. Ο Στρέιζαντ είπε στην Post ότι μετά τον θάνατο του τραγουδοποιού ένας δικηγόρος «άλλαξε τη σελίδα που λέει Άνταμ, Λόρκα και Αντζάνι, με μια νέα σελίδα που λέει ότι ο Κόρι ορίζεται διαχειριστής».
Από την πλευρά του, ο Κόρι αρνήθηκε κάθε αδίκημα στα δικαστικά έγγραφα και απέδωσε οποιαδήποτε σύγχυση σε «λάθος του γραφιά». Είπε ότι κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να ενημερώνει τους Λόρκα και Άνταμ, παρέχοντας μηνιαίες καταστάσεις σχετικά με τα οικονομικά και το έργο του LCFT. Είπε, επίσης, σε δήλωσή του προς το δικαστήριο νωρίτερα το φθινόπωρο ότι κανόνισε πολυάριθμες συναντήσεις ενημερώνοντας τη Λόρκα και τον Άνταμ για την έκθεση, καθώς και την έκδοση του μυθιστορήματος του Κοέν.
Πνευματικά δικαιώματα εκατομμυρίων δολαρίων
Τα πνευματικά δικαιώματα του «A Ballet of Lepers» ανήκουν στην Old Ideas, LLC, μια εταιρεία που ελέγχεται εξίσου από την LCFT, τη Λόρκα και τον Άνταμ, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα, τα οποία αναφέρουν, επίσης, ότι τα παιδιά λαμβάνουν ετήσια επιδόματα άνω των 400.000 δολαρίων το καθένα, εκτός από αδήλωτα έσοδα από δικαιώματα, ως αποτέλεσμα του φορολογικού σχεδιασμού του Κόρι για την περιουσία.
«Το 2016, χωρίς αίτημα του κυρίου Κόρι, ο Κοέν μού έδωσε εντολή να ορίσω διάδοχο διαχειριστή τον κύριο Κόρι» γράφει ο Ριβ Τσαντ, δικηγόρος του Κοέν, σε επιστολή της 8ης Απριλίου 2021 που περιλαμβάνεται στα δικαστικά έγγραφα.
«Ανησυχούσε ο Κοέν ότι τα παιδιά του δεν είχαν αρκετά άνετη σχέση (μεταξύ τους για να συνεργαστούν πάνω στις πολύπλοκες υποθέσεις της περιουσίας του καλλιτέχνη».
Ο Κοέν ήθελε η αλλαγή να παραμείνει μυστική, λένε τα δικαστικά έγγραφα. «Ενώ ο κύριος Κοέν δεν επιθυμούσε να αποκαλυφθεί στα παιδιά του αυτή η αλλαγή στη διαδοχή, ο κύριος Κόρι επέμενε και τους εξήγησε τα πάντα σε μια συνάντηση τον Σεπτέμβριο του 2015», συνέχισε ο Τσαντ στην επιστολή του.
Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Κοέν, ο οποίος γεννήθηκε στο Μόντρεαλ το 1934, ήταν γενναιόδωρος προς τα παιδιά του, αγοράζοντας στον Άνταμ ένα σπίτι και στη Λόρκα ένα κατάστημα στο Λος Άντζελες αξίας άνω του 1 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα.
«Αργότερα στη ζωή του, βλέποντας την αφθονία του πλούτου που είχε ήδη περάσει σε καταπιστεύματα για τα παιδιά του, ο κύριος Κοέν παραπονέθηκε, μόνο κατά το ήμισυ αστειευόμενος, πως ο κύριος Κόρι τον είχε μετατρέψει σε βασιλιά Ληρ», σημειώνει ο Τσαντ στην επιστολή.
Το 2005 ο Κοέν είχε μηνύσει την επί χρόνια πρώην μάνατζέρ του, Κέλεϊ Λιντς, ισχυριζόμενος ότι εκείνη είχε κλέψει πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια από ένα ταμείο που είχε συσταθεί για τη συνταξιοδότησή του. Η κλοπή φέρεται να έγινε ενώ ο ίδιος βρισκόταν σε πενταετή παραμονή σε μοναστήρι ζεν βουδιστών στην Καλιφόρνια. Η Λιντς, επίσης βουδίστρια και πρώην ερωμένη του Κοέν, αρνήθηκε τότε τους ισχυρισμούς.
«Τι θα μπορούσα να κάνω;» είχε δηλώσει τότε ο Κοέν. «Έπρεπε να επιστρέψω στη δουλειά. Δεν μου είχαν μείνει καθόλου χρήματα». Κι όντως αυτό έκανε. Επέστρεψε στις περιοδείες, δίνοντας συναυλίες σε όλον τον κόσμο προκειμένου να καλύψει τις απώλειες.
Αργότερα, το 2012, η Λιντς καταδικάστηκε σε 18 μήνες φυλάκιση και πέντε χρόνια με αναστολή για αυτό που ο δικαστής χαρακτήρισε «μακρόχρονο, αδιάκοπο καταιγισμό παρενοχλητικής συμπεριφοράς» προς τον Κοέν, ο οποίος πλέον φοβόταν για τη ζωή του.