H παράπλευρη παρενέργεια μιας υποψηφιότητας Grammy – Τι έδειξε έρευνα
Ανανεώθηκε:
Τι συμβαίνει όταν ένας καλλιτέχνης κερδίζει ένα βραβείο Grammy; Αμέσως μόλις σκουπίσει τα δάκρυα συγκίνησης και ευχαριστήσει τη μαμά του, το επόμενο βήμα είναι να αναμένει ότι θα πουλήσει πολύ περισσότερους δίσκους.
Ενδεικτική είναι η παγκόσμια επιτυχία του άλμπουμ Adele 21, το οποίο μετά το βραβείο που κέρδισε το 2012 είδε μια αύξηση της τάξης του 207% στις πωλήσεις του.
Η νίκη δίνει επίσης πλεονέκτημα όσον αφορά στην αναγνωρισιμότητα, σύμφωνα με CEO της Recording Academy, Χάρβεϊ Μέισον Τζ.
«Επηρεάζει την ικανότητά σου να προκαλείς την προσοχή και με αυτόν τον τρόπο να επιτυγχάνεις καλύτερες συμφωνίες και συμβόλαια», ανέφερε στο Billboard.
Ωστόσο τα παρελκόμενα δεν σταματούν εδώ.
Νέα έρευνα δείχνει ότι οι νικητές των βραβείων Grammy είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν σε νέους ήχους και στιλιστικές πρωτοπορίες στο δρόμο για το επόμενό τους άλμπουμ.
Οι μελετητές αναφέρουν τα παραδείγματα των Fleetwood Mac από το Rumours στο Tusk ή τους U2 τη χρονιά που το άλμπουμ τους Joshua Tree κέρδισε τον τίτλο του άλμπουμ της χρονιάς (το 1988).
Η ομάδα μελέτησε πέντε δεκαετίες βραβεύσεων για να φτάσει σε αυτό το συμπέρασμα.
Έφτασε όμως και σε ένα ακόμη, ακόμη πιο ανέλπιστο:
Οι καλλιτέχνες που προτείνονται ως υποψήφιοι αλλά τελικά δεν κερδίζουν πηγαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, φτιάχνοντας άλμπουμ λιγότερο πρωτότυπα, με ήχο παραπλήσιο με αυτόν της προηγούμενης δουλειάς.
«Κατά συνέπεια, το σύστημα βραβείων ασκεί προφανώς έναν ανατριχιαστικό αντίκτυπο στην καλλιτεχνική διαφοροποίηση», δηλώνει η μελέτη, «παρόλο που οι προθέσεις των χορηγών βραβείων είναι συχνά το αντίστροφο».