ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ

Οι ταινίες της εβδομάδας 09/06 - 015/06 (trailers) - Η επιστροφή των δεινοσαύρων

Οι ταινίες της εβδομάδας 09/06 - 015/06 (trailers) - Η επιστροφή των δεινοσαύρων
Imdb

Πολλές ενδιαφέρουσες ταινίες έρχονται αυτήν την κινηματογραφική εβδομάδα στα θερινά σινεμά, με αναμφισβήτητη την κυριαρχία των δεινοσαύρων του Jurassic World Dominion.

Jurassic World: Κυριαρχία (Jurassic World Dominion), Κόλιν Τρέβοροου

H «Κυριαρχία» διαδραματίζεται τέσσερα χρόνια μετά την καταστροφή της Νήσου Νούμπλαρ. Οι δεινόσαυροι τώρα ζουν και κυνηγούν μαζί με τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Αυτή η εύθραυστη ισορροπία θα αναμορφώσει το μέλλον και θα καθορίσει μια για πάντα αν τα ανθρώπινα όντα θα παραμείνουν οι κορυφαίοι θηρευτές σε έναν πλανήτη που μοιράζονται τώρα με τα πιο τρομακτικά πλάσματα της ιστορίας.

Η ταινία που ολοκληρώνει την τριλογία του Jurassic Park.

Βαγόνι Αριθμός 6 (Compartment No. 6), Γιούχο Κουοσμάνεν

Μια νέα γυναίκα, φοιτήτρια αρχαιολογίας από τη Φινλανδία, φεύγει από μια αινιγματική ερωτική σχέση στη Μόσχα παίρνοντας το τρένο για το αρκτικό λιμάνι του Μουρμάνσκ αναζητώντας τα περίφημα πετρογλυφικά που έχουν ανακαλυφθεί εκεί. Αναγκασμένη να μοιραστεί το μακρύ ταξίδι και το μικρό κουπέ με έναν Ρώσο μεταλλωρύχο, καθώς το τρένο προχωράει προς τον αρκτικό κύκλο, οι δυο τους συνειδητοποιούν ότι μοιράζονται ένα ταξίδι που θα αλλάξει τον τρόπο που βλέπουν τη ζωή.

H νέα ταινία του Φινλανδού Γιούχο Κουοσμάνεν, σκηνοθέτη της ταινίας «Η Πιο Ευτυχισμένη Μέρα στη Ζωή του Ολι Μάκι» που κέρδισε το Μεγάλο Ειδικό Βραβείο στο 74ο Φεστιβάλ Καννών το 2021.

Χαμένες Ψευδαισθήσεις (Illusions Perdues), Ξαβιέ Τζιανολί

Ο Λουσιάν είναι ένας νέος και άσημος ποιητής της Γαλλίας του 19ου αιώνα. Έχει μεγάλες προσδοκίες και θέλει να προκαλέσει την τύχη του. Έτσι αφήνει το πατρικό του σπίτι στην επαρχία για να κυνηγήσει τα όνειρα του στο Παρίσι. Σύντομα θα βρεθεί χαμένος σε μια μεγάλη πόλη όπου κυριαρχεί ο νόμος του κέρδους και της υποκρισίας.

Το κλασικό μυθιστόρημα του Ονόρε Ντε Μπαλζάκ σε διασκευή από τον Ξαβιέ Τζιανολί. Επτά βραβεία Σεζάρ, ανάμεσα στα οποία και αυτό της καλύτερης ταινίας της χρονιάς.

Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ (Antoinette dans les Cevennes), Καρολίν Βινιάλ

Μήνες τώρα, η Αντουανέτ περιμένει πως και πως το καλοκαίρι για μια ρομαντική εβδομάδα με τον εραστή της, Βλαντιμίρ.Τελευταία στιγμή εκείνος ακυρώνει: η γυναίκα του κανόνισε οικογενειακή εκδρομή στην οροσειρά Σεβέν με γάιδαρο. Εγκατελειμμένη, η Αντουανέτ αποφασίζει να ακολουθήσει και αυτή το μονοπάτι.

Όταν φτάνει εκεί, ο Βλαντιμίρ πουθενά, μόνο κάποιος Πάτρικ, ένας ανυπάκουος γάιδαρος, που θα τη συνοδεύσει στο περίεργο ταξίδι της.

Η Λορ Καλαμί στο ρόλο που της χάρισε το Σεζάρ Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας.

Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα (Paris, 13th District), Ζακ Οντιάρ

Παρίσι, 13ο διαμέρισμα. Η Εμιλί γνωρίζει τον Καμίλ. Στον Καμίλ αρέσει η Νορά, η οποία συναντά την Αμπέρ. Τρία κορίτσια και ένα αγόρι. Είναι φίλοι, κάποιες φορές εραστές, συχνά και τα δύο. Τέσσερις νέοι επαναπροσδιορίζουν τι είναι ο έρωτας σήμερα.

Βασισμένο στο graphic novel του Άντριαν Τομάιν.

Μετρητής Καρτών (The Card Counter), Πολ Σρέιντερ

Ο Γουίλιαμ Τελ είναι ένας τζογαδόρος και πρώην στρατιωτικός, ο οποίος, όντας στοιχειωμένος από αποφάσεις του παρελθόντος του, το μόνο που θέλει πλέον είναι να παίζει χαρτιά. 'Οταν τον πλησιάσει ένας νεαρός, ο Κερκ, ο οποίος ζητάει βοήθεια για να εκδικηθεί έναν κοινό εχθρό και των δύο, ο Τελ βλέπει μια ευκαιρία για λύτρωση.

Χρηματοδοτούμενος από τη μυστηριώδη Λα Λίντα, ο Τελ παίρνει μαζί του τον Κερκ και πάνε από καζίνο σε καζίνο, μέχρι που βάζουν στόχο να νικήσουν το World Series of Poker στο Λας Βέγκας. Όμως αποδεικνύεται ότι ο Κερκ είναι αδύνατον να συμπεριφερθεί έντιμα, και αυτό παρασέρνει τον Τελ πίσω στο σκοτάδι του παρελθόντος του.

Σήμερα Φτιάχνουμε τον Κόσμο (Hoy se Arregla el Mundo), Άριελ Βίνογκραντ

Ο Ντέιβιντ Σαμαράς, ο επονομαζόμενος και «Γκριέγκο», δηλαδή «ο «Έλληνας», είναι ο αδιαφιλονίκητος σταρ της αργεντίνικης τηλεόρασης. Η εκπομπή του «Σήμερα φτιάχνουμε τον κόσμο» έχει τεράστια θεαματικότητα. Υποτίθεται ότι καθημερινοί άνθρωποι έρχονται και εξομολογούνται στο φιλοθεάμον κοινό το οικογενειακό, ή ερωτικό τους πρόβλημα, το οποίο λύνεται με την παρέμβαση του παρουσιαστή. Στην πραγματικότητα, όλα έιναι ψεύτικα, οι «προσκεκλημένοι» ειναι ηθοποιοί, και το μόνο που φτιάχνεται είναι ο τραπεζικός λογαριασμός και το δημόσιο προφίλ του Σαμαρά, γιατί στην ιδιωτική του ζωή τα έχει κάνει θάλασσα: διάφορες κοπελιές έρχονται και φεύγουν από τη ζωή του.

Η πιο σταθερή σχέση που έχει είναι με τον μικρό του γιο, όχι τόσο γιατί τον αγαπά και τον νοιάζεται, αλλά γιατί είναι υποχρεωμένος δικαστικώς να το κάνει. Ομως, όσο ανεύθυνα κι αν ζει, χωρίς να νοιαζεται στην πραγματικότητα για κανέναν εκτός από τον εαυτό του, τόσο πιο απότομα θα προσγειωθεί: λίγο πριν πεθάνει εξαιτίας ενός δυστυχήματος η μητέρα του εννιάχρονου γιού του, θα του αποκαλύψει ότι ο Μπενίτο δεν είναι δικό του παιδί. Υπερβαίνοντας τον εαυτό του, ο Δαβίδ ο «Έλληνας», θα αποφασίσει να αποκαλύψει την αλήθεια για την καταγωγή του στον μικρό, και θα τον βοηθήσει να βρει τον αληθινό του πατέρα. Ισως πιστέυοντας πως έτσι θα φτιάξει, αν όχι τον κόσμο των άλλων, τουλάχιστον τον δικό του, και όχι στην τηλεοπτική, αλλά στην πραγματική ζωή.

Το Θολό Ποτάμι του Μπάασιμ, Θωμάς Σιδέρης

Μια ιστορία που ξεκίνησε στη Συρία τον Αύγουστο του 2013 και συνεχίζεται ακόμη. Ο ποιητικός λόγος ενός πρόσφυγα που ενηλικιώθηκε στην περιπλάνηση. Το ανθρώπινο ποτάμι των προσφύγων και το ποτάμι-πέρασμα ως άξονας αναφοράς για τα περιπλανώμενα σώματα. Ανυπεράσπιστα σώματα στον χώρο, τυλιγμένα από συρματοπλέγματα, υπό την επιτήρηση αστυνομικών, στρατιωτικών φρουρών και θερμικών καμερών. Πρόσφυγες-νομάδες που έχουν βρεθεί σε απρόσμενες συνθήκες κατοίκησης.

Το «Θολό ποτάμι του Μπαασίμ» είναι η καταγραφή της πορείας δέκα χρόνων του ανήλικου Κούρδου πρόσφυγα Ραφίκ Ντάγοντ που αναζητά τον αδελφό του Μπαασίμ από τη Συρία μέχρι την Ουγγαρία ακολουθώντας το βουβό ανθρώπινο ποτάμι.